Vrom 2007
- V700 register
- Nieuw lid
-
Komen nog de tarieven van de brug over de Store Belt bij (2 x 26 Euro) bij. Benzine in Zweden is goedkoper, in Denemarken vergelijkbaar.
Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In Göteborg kun je LPG tanken, dat moet toch te doen zijn.
en in Puttgarden ook! en volgens mij in helsingör ook.
vorig jaar maar weinig Benzine verbruikt met Sien van Eric.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Over de prijzen in Zweden hoef je je geen zorgen te maken. Ik ben net terug van 3 weken Zweden en dan kom je er achter dat Nederland zo langzamerhand tot de duurste landen in de EU begint te horen. Volgens mij zijn alleen sterke drank(en dan nog niet ééns veel) en chips(ra ra waarom?) duurder dan hier. Benzine is goedkoper, ook dan in Duitsland waar het tegenwoordig niet veel goedkoper meer is dan in Nederland.
Vlakbij Torslanda zit een camping. Zij hebben een website. <a href=" www.camping.se/o40 "> www.camping.se/o40 . Hun prijzen heb ik nog niet nagekeken maar wij betaalden met een tent tussen 90 en 130 kronen per nacht. Dit is ongeveer 10 tot 14 euro.
Deze camping zit op ongeveer 10 minuten van Torslanda en Arendal.
De kosten van de bruggen of veerboten zijn al aangegeven en anders met wat googelen wel te vinden.
In duitsland kun je overigens plenty LPGtanken. Google maar op LPG en het betreffende land en in Göteborg schijnt inderdaad ook een LPG station te zitten.
Zelf heb ik de VROM ook in de planning staan, ga dan in tegenstelling tot de afgelopen vakantie die we met de Amazon hebben gedaan wel met de 740.
Ik wordt van de door Hedwig opgegeven website overgens niet veel wijzer m.b.t.het programma, doe ik iets fout?
Vi ses i Góteborg.

- V700 register
- Nieuw lid
-
De werkt wel:
<a href=" www.vrom.org/ "> www.vrom.org
Directe link naar het programma:
<a href=" www.vrom.org/new_vrom/index.php?content=home "> www.vrom.org/new_vrom/index.php?content=home
Zoals ik reeds aangaf is het fabrieksbezoek niet meer mogelijk, maar bij het aanmelden voor de rally kreeg ik alsnog een uitnodiging. Ik ben dus vrijdag in Olofström en rijd zaterdag de rally vanaf daar naar Göteborg.
Heb je interesse, dan moet je je z.s.m. aanmelden, want misschien is er nog een plekje vrij voor het fabrieksbezoek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik weet nog steeds niet of ik ga. Op eigen gelegenheid in ieder geval niet. Als ik met iemand kan meerijden moet het lukken, dan kunnen we kosten delen.
Iemand nog een 2e, 3e of 4e passagier nodig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo te zien was het fabrieksbezoek inderdaad vol, maar heb me wel aangemeld voor de toerrit vanaf olofström. Misschien komt er nog een plekje vrij en anders heb ik onderweg( in Roskilde)nog een project waar ik graag langs wil.
Ben overigens benieuwd of wij met onze 700/900 modellen wel mee mogen rijden in de optocht. De 700 zie je in Zweden zo ongeveer nog vaker dan hier een Astra. In het noorden worden een aantal onderdelen( remblokken, verdeler,rotor enz.)gewoon bij de benzinepomp verkocht. Alleen zie je inderdaad weinig 16V's nog minder Turbo's en om over die van jou maar niet te spreken.
En even verwijzend naar een ander draadje, voor eventuele lifters. Ik Rook

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
In de auto?gbomer schreef : En even verwijzend naar een ander draadje, voor eventuele lifters. Ik Rook
Dan kan ik beter niet met je meerijden, mijn maaginhoud is niet zo best voor je bekleding en de geur van je interieur denk ik...
- V700 register
- Nieuw lid
-
De 700/900 zijn inderdaad welkom, maar niet bijzonder inderdaad. Op zondag moet je zelfs officieel op een aparte parkeerplaats staan of betalen. Twee jaar terug werd er absoluut niet moeilijk gedaan, hoe meer deelnemers (zeker vanuit het buitenland) hoe beter. De 780 heeft een aparte status en mag dus overal gratis staan en deelnemen..
Met een beetje geluk krijg je nog een uitnodiging voor het fabrieksbezoek.
(Gelieve dit draadje niet vervuilen met een rookdiscussie )
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Bert
gbomer schreef : ... in Duitsland waar het tegenwoordig niet veel goedkoper meer is dan in Nederland.
Ik heb zateravond in Duitsland 1,319 Euro betaald per liter SuperBleifrei/Euro95. Vlak langs de autobaan. Bij terugkomst bleek dat ze daar hier 1,459 voor wilde hebben. En gisteren op weg naar de Efteling bleek dat er ook plaatsen zijn waar ze er nog vijf cent meer voor willen hebben.
Voor dat verschil (en omdat ik al 2,5 jaar geen kwartjes van Kok meer betaald heb) wil ik best 14,35 km rijden (enkele reis).
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is dan als je alles in duitsland en van de snelweg af tankt iets meer dan 30euro voor een lang weekend Götenburg. Nou spuug ik niet op 30euro hoor begrijp me goed maar het zal ook niet van doorslaggevend belang zijn over de vraag of ik wel of niet zou gaan.
Overigens was mijn verschil op een liter V-Power(dat gun ik de Amazon wel op zo'n rit) maar 6cent, allebei aan de snelweg. Dus wat mij betreft blijkt het een centenkwestie.
Overigens rij ik nooit om om ergens goedkoper te kunnen tanken. Als je zoals jij 28km moet rijden investeer je een half uur en voor 4euro benzine om 9euro uit te sparen. Daar komt nog bij dat als ik dan toch belasting moet betalen dat ik het dan liever aan mijn eigen regering betaal dan aan die van de buren.
Maar goed, ieder het zijne zal ik maar zeggen