weer on topic:
heb je de uitlijning van de auto al eens laten checken? (voor EN achter)
Een verkeerde sporing kan 'cupping' veroorzaken (profielblokken slijten af als zaagtanden) en dat kan trillingen en hoger afrolgeluid veroorzaken. Dat vind je niet terug op de balanceermachine.
sporing verloopt o.a. door:
- slijtage van ophangingrubbers
- slijtage van stuurkogels of fuseekogels
als het camber en caster verkeerd staat, bv door veel stoeprandjes mee te pakken (niet afstelbaar) is dat ook niet bevorderlijk voor het netjes afslijten van banden.
Voor sommige auto's is het helaas zo dat bepaalde typen banden niet samengaan met het onderstelontwerp. (kan een A-merk zijn maar net zo goed een C-merk) Als je net een band hebt gekozen waar dat voor geldt heb je gewoon pech...
PS ik rij ook Bridgestone (RE050A, eerste levering op nieuwe BMW 5-serie) en ik vind ze super. Bridgestone leverde afgelopen seizoenen net als Michelin banden aan de formule 1 racerij, als je dan geen A-merk bent weet ik het ook niet.