banden voor de 965

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2007 09:50 #1156128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlijning.
weer on topic:
heb je de uitlijning van de auto al eens laten checken? (voor EN achter)
Een verkeerde sporing kan 'cupping' veroorzaken (profielblokken slijten af als zaagtanden) en dat kan trillingen en hoger afrolgeluid veroorzaken. Dat vind je niet terug op de balanceermachine.
sporing verloopt o.a. door:
- slijtage van ophangingrubbers
- slijtage van stuurkogels of fuseekogels 
als het camber en caster verkeerd staat, bv door veel stoeprandjes mee te pakken (niet afstelbaar) is dat ook niet bevorderlijk voor het netjes afslijten van banden.
Voor sommige auto's is het helaas zo dat bepaalde typen banden niet samengaan met het onderstelontwerp. (kan een A-merk zijn maar net zo goed een C-merk) Als je net een band hebt gekozen waar dat voor geldt heb je gewoon pech...
PS ik rij ook Bridgestone (RE050A, eerste levering op nieuwe BMW 5-serie) en ik vind ze super. Bridgestone leverde afgelopen seizoenen net als Michelin banden aan de formule 1 racerij, als je dan geen A-merk bent weet ik het ook niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2007 11:00 #1156136 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dunlop & Michelin
H!
Ik heb 16" Dunlops 205 op LM (afb.) zomer en 16" Michelins 215 winter op andere LM velgen (Uranus) en uiteindelijk zijn ze maar gebalanceerd op de auto om het trillen eruit te krijgen... Geen gezicht, die loodjes aan de buitenkant maar het rijdt wel weer rustig...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC