veel gekker moet het niet worden..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2007 22:20 #1153362
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jaren 80
JA hallo! jaren 80!
toen was ik nog niet eens vader.
en ja een auto had toen hard en gemeen plastic.
maar onze volvo's waren toen toch wel wat beter in elkaar geschroefd.
We zijn intussen wel een hele auto generatie verder, en niet alleen in PK's. Toen was 200 onwijs veel, en nu zijn er diesels met 185 pk.
maar ook in ontwerp en afwerking en wat nog meer.
Renault kan het ook voor een paar centen in Roemenië. en die auto's zijn ook niet veel, maar wel beter afgewerkt.
Het is net als die landwind; Het lijkt heel wat, maar het is gewoon nog helemaal niks, Wellicht dat het ooit komt uit china, maar voorlopig niet. en dan tegen welke prijs, dit ding is nu al te duur.
een Hyundai Pony kostte ook niks toen, maar een beetje leuke kia kost nauwelijks minder dan een europese auto.
maar blijkbaar zien ze er wat in, anders waren ze hier niet naar toe gekomen. het is wachten op de eerste Live in het wild. (wel vandaag op de A2 de eerste loslopende C30 gezien).
toen was ik nog niet eens vader.
en ja een auto had toen hard en gemeen plastic.
maar onze volvo's waren toen toch wel wat beter in elkaar geschroefd.
We zijn intussen wel een hele auto generatie verder, en niet alleen in PK's. Toen was 200 onwijs veel, en nu zijn er diesels met 185 pk.
maar ook in ontwerp en afwerking en wat nog meer.
Renault kan het ook voor een paar centen in Roemenië. en die auto's zijn ook niet veel, maar wel beter afgewerkt.
Het is net als die landwind; Het lijkt heel wat, maar het is gewoon nog helemaal niks, Wellicht dat het ooit komt uit china, maar voorlopig niet. en dan tegen welke prijs, dit ding is nu al te duur.
een Hyundai Pony kostte ook niks toen, maar een beetje leuke kia kost nauwelijks minder dan een europese auto.
maar blijkbaar zien ze er wat in, anders waren ze hier niet naar toe gekomen. het is wachten op de eerste Live in het wild. (wel vandaag op de A2 de eerste loslopende C30 gezien).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 8
08-01-2007 23:16 #1153382
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onderdeeltjes weggelaten?
Hallo Volvisti
Wat ik daaraan dan weer niet snap is, dat de Isuzu (hier re-badged naar hOpelOos) die ze nagemaakt hebben schijnbaar beter was. Hebben ze bij Landwind iemand rondlopen die af en toe wat onderdelen aanwijst bij het origineel, die er bij de kopie volgens hem/haar niet op hoeven? Zo van: "goh, laten we dat balkje er maar af laten, dat scheelt weer 15 kilo en 50 euro".Jeroen schreef : Het is net als die landwind ...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
09-01-2007 00:15 #1153392
door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic nieuw of oud
Er is altijd een groep mensen die liever een goedkope nieuwe auto aanschaffen, dan een paar jaar oude tweedehands. Mag best.
Je moet alleen geen auto verwachten die helemaal aan de huidige standaard voldoet. Dat kan ook niet. Volgens mij is dat gewoon een terechte constatering, helemaal niet bedoeld om het ding uit te lachen. Als het daar nu bij bleef, dan zou de kritiek overdreven zijn.
Is nieuw en modern altijd beter?
Nee, absoluut niet. Die electronica brengt ook leuke storingen met zich mee, die vaak heel lastig zijn op te lossen. Menig Volvo V50 rijder van het eerste uur zullen om die reden nooit of te nimmer nog een Volvo willen (bij de meeste andere merken overigens precies hetzelfde).
Nog een voorbeeldje is het dual mass vliegwiel in de S60/V70 diesel. Prachtig stukje techniek, maar menig vliegwiel sneuvelt al rond 150.000 km. En die krengen zijn peperduur om te vervangen (meer dan 1500 Euro bij de dealer, ex. koppeling).
Dus, als die Chinees nou eens wel goed gefabriceerd zou worden, met wat betere materialen, dan heb je een betaalbare (ook in onderhoud) auto voor de deur. Maar dat is nu net het probleem. Hij zit slecht in elkaar.
Onze Volvo's waren halverwege de jaren '90 misschien niet zo goed afgewerkt als een Merc. BMW of Audi, maar zeker wel beter dan het gemiddelde. Deze Chinees zit nu ver onder het gemiddelde.
Goedkoop is ie ook niet echt. Kijk maar eens naar de afschrijving (de hoogste kostenpost van een nieuwe auto, tenzij je erg veel km's maakt). En de matige kwaliteit drukt de onderhoudskosten ook niet echt.
Dus de kritiek is volgens mij nog steeds volkomen terecht. Het is gewoon net niks. Het enige wat leuk is, is de aanschafprijs. Dat is domweg te weinig om mee te scoren. Dat heeft niets met minachting te maken, lijkt me. De foto's laten genoeg zien.
Oh ja, en het feit dat het beestje op een Rover 800 gebaseerd is ook. Die auto's zaten ook al beroerd in elkaar. Die dingen roesten na 3 jaar al op diverse plekken.
Je moet alleen geen auto verwachten die helemaal aan de huidige standaard voldoet. Dat kan ook niet. Volgens mij is dat gewoon een terechte constatering, helemaal niet bedoeld om het ding uit te lachen. Als het daar nu bij bleef, dan zou de kritiek overdreven zijn.
Is nieuw en modern altijd beter?
Nee, absoluut niet. Die electronica brengt ook leuke storingen met zich mee, die vaak heel lastig zijn op te lossen. Menig Volvo V50 rijder van het eerste uur zullen om die reden nooit of te nimmer nog een Volvo willen (bij de meeste andere merken overigens precies hetzelfde).
Nog een voorbeeldje is het dual mass vliegwiel in de S60/V70 diesel. Prachtig stukje techniek, maar menig vliegwiel sneuvelt al rond 150.000 km. En die krengen zijn peperduur om te vervangen (meer dan 1500 Euro bij de dealer, ex. koppeling).
Dus, als die Chinees nou eens wel goed gefabriceerd zou worden, met wat betere materialen, dan heb je een betaalbare (ook in onderhoud) auto voor de deur. Maar dat is nu net het probleem. Hij zit slecht in elkaar.
Onze Volvo's waren halverwege de jaren '90 misschien niet zo goed afgewerkt als een Merc. BMW of Audi, maar zeker wel beter dan het gemiddelde. Deze Chinees zit nu ver onder het gemiddelde.
Goedkoop is ie ook niet echt. Kijk maar eens naar de afschrijving (de hoogste kostenpost van een nieuwe auto, tenzij je erg veel km's maakt). En de matige kwaliteit drukt de onderhoudskosten ook niet echt.
Dus de kritiek is volgens mij nog steeds volkomen terecht. Het is gewoon net niks. Het enige wat leuk is, is de aanschafprijs. Dat is domweg te weinig om mee te scoren. Dat heeft niets met minachting te maken, lijkt me. De foto's laten genoeg zien.
Oh ja, en het feit dat het beestje op een Rover 800 gebaseerd is ook. Die auto's zaten ook al beroerd in elkaar. Die dingen roesten na 3 jaar al op diverse plekken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam