veel gekker moet het niet worden..
- V700 register
- Nieuw lid
-
www.holland-car.com/
www.autokampioen.nl/published/akm/conten...061227holldo.nl.html
en dan ook nog een Brilliance B6 uit china
www.vroom.be/nl/autotest/328_brilliance-bs-6.asp
www.autovisie.nl/redactioneel/rijimpress...rilliance_/index.xml
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oude Engelse ( lees Japanse ) rommel die niemand hebben wil.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dachten we iets dergelijks een paar jaar geleden niet ook van Daewoo? Oude Duitse en ??? auto's die niemand wil.MSuidgeest schreef : Oude Engelse ( lees Japanse ) rommel die niemand hebben wil.
Maar kijk ook eens naar sommige auto's die nu door gerenommeerde autofabrikanten op de markt gezet worden! Daar zit af en toe ook wat bij, waarvan een autoliefhebber zich in z'n wildste nachtmerries niet kan voorstellen dat iemand ze ooit zou willen kopen. En toch worden er massa's van verkocht.
Hou die Chinezen maar in de gaten. Die verkopen hier straks meer als alleen nasi en friet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daewoo is altijd al van GM geweest. Dat is niet nieuw, maar de Kadett uit Duitsland is een Koreaans product ! Alleen was die auto zooo slecht dat GM hem niet wou verkopen in Europa. Tot er een moment kwam dat de opel Kadet wat beter werd en toen ineens zag je hier de E-Kadett die in Korea al heel lang Nexia heette. ( De info op Wikipedia klopt ook niet altijd ).
Kia haalde een andere grap uit met de oude Mazda 121. En dan bedoel ik dat model voor het type dat samen met Ford is ontwikkeld. Kia ging een "verbeterde" versie verkopen onder de naam Pride. Veel beter dan het orgineel was die auto eigenlijk niet. En dat is raar want de Pride kwam 8 jaar na de orginele Mazda !
Wat de Chinezen nu doen is bekende merken namaken. Ze bedenken een nieuwe naam en zetten de auto gewoon op de markt. Zie dus de B6, zijnde Rover 800, en de Landwind, zijnde Opel Frontera.
Wat zijn overigens gerenommeerde autofabrikanten ? Mooie opmerking. Elk continent krijgt zijn fabrikant die het verdient, denk ik wel eens. Op alle continenten rijden weinig auto's rond van andere continenten. Alleen de Japanners lukt het vrij aardig auto's te maken die je overal tegenkomt. Gevolg is wel dat je een erg "gemiddelde" auto krijgt zonder kraak of smaak.
En wat die Nasi van de Chinees betreft : dat zijn Hong Kong Chinezen en die keuken is totaal anders dan de Chinese keuken.
U vriendelijk groetend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
en aan Mark. De eerste Japanse auto's die op de Nederlandse markt kwamen bnlonken ook niet echt uit in vooruitstrevendheid. Ik noem maar even uit 1975: Datsun 120Y, Mazda 1000 of 818, Subaru Leone, Toyota Corolla of Carina en de Mitsubishi Lancer en Galant. Maar we weten allemaal waar die merken nu staan, ondanks de hogere importbelastingen.
Desondanks zal er bij mij geen Aziaat op de oprit komen. Maar ja zelfs bij degelijke eerst Volkswagen en toen Opel rijders als mijn ouders staat er tegenwoordig al een Yaris als tweede auto dus je weet het ook maar nooit.
Als ik in de autobranche zou werken zou ik in ieder geval goed op die Chinezen blijven letten. Mijn ogen WIJD open houden zal ik maar zeggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is toch een wezelijk verschil met de tegenwoordige namaakmarkt.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Meestal is die namaak er, om in de markt te komen. Een moderne Daewoo/Chevrolet is ook geen namaak meer. Wacht maar, over tien jaar leveren o.a. de Chinezen ook auto's van eigen ontwerp. En die zie je hier dan net zo veel, als Kia's, Hyundia's en ex-Daewoo's.MSuidgeest schreef : Dat is toch een wezelijk verschil met de tegenwoordige namaakmarkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op zich is het een prima strategie. Je koopt de oude mallen op van auto's die hier niet meer verkocht worden, koopt ergens anders een motor in en klaar ben je.
Lada is er groot mee geworden(nou ja in Rusland dan toch..)
Ik denk ook niet dat die Chinezen zich echt op onze markt richten, maar als ze een 10% van de waarschijnlijk minder veeleisende markt in China, India en bijvoorbeeld Zuid-Amerika pakken konden ze binnen de kortste keren wel eens bij de grote 5 horen.
Bovendien: Beter goed geleend dan slecht bedacht. Als ik zo'n Ssang_Yong zie rijden bedenk ik telekens dat het jammer dat er geen "welstandscommissie"voor auto's is.