veel gekker moet het niet worden..

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2007 21:40 #1153033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fiat?
volgens mij is de ethioop op basis van een oud model fiat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2007 21:58 #1153035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B6
Ach ...
Oude Engelse ( lees Japanse ) rommel die niemand hebben wil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2007 22:45 #1153044 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Heb ik eerder gehoord
Hallo Mark

MSuidgeest schreef : Oude Engelse ( lees Japanse ) rommel die niemand hebben wil.

Dachten we iets dergelijks een paar jaar geleden niet ook van Daewoo? Oude Duitse en ??? auto's die niemand wil.
Maar kijk ook eens naar sommige auto's die nu door gerenommeerde autofabrikanten op de markt gezet worden! Daar zit af en toe ook wat bij, waarvan een autoliefhebber zich in z'n wildste nachtmerries niet kan voorstellen dat iemand ze ooit zou willen kopen. En toch worden er massa's van verkocht.
Hou die Chinezen maar in de gaten. Die verkopen hier straks meer als alleen nasi en friet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2007 23:12 #1153054 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic reactie op Mathy
Een reactie lijkt me wel gepast.
Daewoo is altijd al van GM geweest. Dat is niet nieuw, maar de Kadett uit Duitsland is een Koreaans product ! Alleen was die auto zooo slecht dat GM hem niet wou verkopen in Europa. Tot er een moment kwam dat de opel Kadet wat beter werd en toen ineens zag je hier de E-Kadett die in Korea al heel lang Nexia heette. ( De info op Wikipedia klopt ook niet altijd ).
Kia haalde een andere grap uit met de oude Mazda 121. En dan bedoel ik dat model voor het type dat samen met Ford is ontwikkeld. Kia ging een "verbeterde" versie verkopen onder de naam Pride. Veel beter dan het orgineel was die auto eigenlijk niet. En dat is raar want de Pride kwam 8 jaar na de orginele Mazda !
Wat de Chinezen nu doen is bekende merken namaken. Ze bedenken een nieuwe naam en zetten de auto gewoon op de markt. Zie dus de B6, zijnde Rover 800, en de Landwind, zijnde Opel Frontera.
Wat zijn overigens gerenommeerde autofabrikanten ? Mooie opmerking. Elk continent krijgt zijn fabrikant die het verdient, denk ik wel eens. Op alle continenten rijden weinig auto's rond van andere continenten. Alleen de Japanners lukt het vrij aardig auto's te maken die je overal tegenkomt. Gevolg is wel dat je een erg "gemiddelde" auto krijgt zonder kraak of smaak.
En wat die Nasi van de Chinees betreft : dat zijn Hong Kong Chinezen en die keuken is totaal anders dan de Chinese keuken.
U vriendelijk groetend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2007 23:26 #1153055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mirafiori?
Volgens mij gebaseerd op de Fiat Mirafiori uit eind jaren '70...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2007 00:24 #1153060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou eh...
Zo te zien is de Ethioper gebaseerd op de Fiat Regata en niet op de 131 c.q. Mirafiori.
en aan Mark. De eerste Japanse auto's die op de Nederlandse markt kwamen bnlonken ook niet echt uit in vooruitstrevendheid. Ik noem maar even uit 1975: Datsun 120Y, Mazda 1000 of 818, Subaru Leone, Toyota Corolla of Carina en de Mitsubishi Lancer en Galant. Maar we weten allemaal waar die merken nu staan, ondanks de hogere importbelastingen.
Desondanks zal er bij mij geen Aziaat op de oprit komen. Maar ja zelfs bij degelijke eerst Volkswagen en toen Opel rijders als mijn ouders staat er tegenwoordig al een Yaris als tweede auto dus je weet het ook maar nooit.
Als ik in de autobranche zou werken zou ik in ieder geval goed op die Chinezen blijven letten. Mijn ogen WIJD open houden zal ik maar zeggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2007 12:42 #1153082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Japanse auto's
Bert, de eerste Japanse auto's waren meestal van eigen ontwerp. Hoe je ook keek naar die automobielen, ik zag daar geen vergelijking in met een Europees merk.
Dat is toch een wezelijk verschil met de tegenwoordige namaakmarkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2007 17:26 #1153103 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Instappers
Hallo Mark

MSuidgeest schreef : Dat is toch een wezelijk verschil met de tegenwoordige namaakmarkt.

Meestal is die namaak er, om in de markt te komen. Een moderne Daewoo/Chevrolet is ook geen namaak meer. Wacht maar, over tien jaar leveren o.a. de Chinezen ook auto's van eigen ontwerp. En die zie je hier dan net zo veel, als Kia's, Hyundia's en ex-Daewoo's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2007 18:35 #1153110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leentjebuur
In een markt waar zelfs de grote autofabrikanten elkaars motoren en onderstellen etc. van elkaar lenen kun je van een nieuwe producent natuurlijk weinig anders verwachten.
Op zich is het een prima strategie. Je koopt de oude mallen op van auto's die hier niet meer verkocht worden, koopt ergens anders een motor in en klaar ben je.
Lada is er groot mee geworden(nou ja in Rusland dan toch..)
Ik denk ook niet dat die Chinezen zich echt op onze markt richten, maar als ze een 10% van de waarschijnlijk minder veeleisende markt in China, India en bijvoorbeeld Zuid-Amerika pakken konden ze binnen de kortste keren wel eens bij de grote 5 horen.
Bovendien: Beter goed geleend dan slecht bedacht. Als ik zo'n Ssang_Yong zie rijden bedenk ik telekens dat het jammer dat er geen "welstandscommissie"voor auto's is.
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD