met 740 uit 86 naar dakar

• Siang
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2006 21:16 #1134337 door Siang
Beantwoord door Siang in topic sper

De meeste beschikbare sperdifferemtieels zullen komen uit slopers die gewoon op de weg gereden hebben. Slechts een 100% sper kan slecht tegen geasfalteerde ondergrond, lijkt me niet van toepassing op een 700/900 model.
Mbt de stabilisatoren: ik heb mijn oorspronkelijke stabilisator verkocht aan een medeclublid die er geen op zijn 740 had (standaard), dit na aanschaf van een set zwaardere stabilisatoren waar ik nog steeds tevreden mee ben. Controleer eerst of je �¼berhaupt stabilisatoren hebt, het zou zomaar kunnen zijn dat ze er niet eens onder zitten.
Mbt verhogen: ik heb laatst voor mijn Amazon de tip opgevolgd om de rubbers waar de schoefveer in de schotels zitten, van een ander merk (Mercedes) te nemen; die kont is nu zomaar 4 centimeter omhoog gekomen bij behoud van de souplesse van de standaard schroefveer. Voorheen raakte ik met de tip van de uitlaat soms de grond bij supersteile verkeersdrempels, in de Sahara heeft dit ertoe geleid dat er een bout gebroken is aan mijn uitlaatspruitstuk. Nu gaat dat een stuk soepeler zonder dat het ten koste gaat van het weggedrag heb ik de afgelopen weken gemerkt tijdens twee rallies, waarvan �©�©n een klassementsproef had op een afgesloten parcours (op snelheid dus). Misschien bestaat deze oplossing ook voor de 700.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2006 23:15 #1134356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dan zou ik t eerst moeten

dan zou ik t eerst moeten proberen met die rubbers van een benz
maar ik denk dat t voor ons niet zo van toepassing is
die rubbers op de veren
denk dat we ze gewoon orgineel houden.
als we er 15" wielen onder leggen en de hoogste bande maat er op zetten zijn we er ook
wel is het zo dat we het aan overwegen zijn om bussen tussen de schokbrekers tezetten van 5cm dat heeft ook gewerkt bij een 240.
alleen het nadeel is dat de wagen het gevoel geeft dan dat hij wil omvallen in bochten maar dat was bij 10 cm bussen dus wij gaan eerst kijken hoe het verloopt met bussen van 5cm

maar bedankt voor je tip we houden het bij onze mogelijkheden mochte we er mee aan de slag gaan nemen we contact met je op
oke groetjes keienbutsers
(het zijn gewoon zelf gedraaidebussen van 10cm hoog 10cm doorsnee rond en een gat er in waar de schokbrekeras doorheen past allen is het probleem dat de in laat slag dan kleiner word) wij draaie ze in 5cm hoogt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC