met 740 uit 86 naar dakar
- V700 register
- Nieuw lid
-
hooi beste mede rijders.
hebben 2 volvo's 740 en gaan 11 nov naar dakar met die kanonne
das echt een uitdaging niet dat ze ons er nie heen zullen brengen daar twijfel ik niet aan
wij hebben die wagens gekocht met het doel om daar heen tegaan maar ik heb nu zelf ook voor mijn prive een 7 aangeschaft moet ik nu naar de docter of is het menselijk
7 serie is echt super fijn nie normaal ben 26 normaal zouwe in een golf moete gasse maar ben helemaal verkocht op de 740 station
we hebben er nu 3 ... 2 voor dakar terijden en een voor mijn zelf '
heb je intresse in de rit naar dakar kijk op <a href=" www.keienbutsers.nl/ "> WWW.KEIENBUTSERS.NL
DE VOLVO SITE
HOOFD SPONSER
<a href=" www.autobedrijfsanders.nl/ "> WWW.AUTOBEDRIJFSANDERS.NL
GROETJES DE KEIENBUTSERS!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als ik hoor/lees/zie dat er weer eens een aantal enthousiastelingen met een waarschijnlijk niet helemaal in nieuwstaat verkeerden (dit is als understatement bedoelt) en vaak niet vierwielaangedreven voertuig richting Afrika en/of woestijn vertrekken, hou ik m'n hart vast. Vaak is men niet, niet goed of niet voldoende voorbereid. Met alle gevolgen van dien. Heeft iemand een idee hoeveel klauwen vol geld het ieder jaar weer kost om een stelletje idioten te repatrieren vanuit weet ik veel waar? Nadat ze eerst dagen lang gezocht moeten worden? Om nog maar niet te spreken van eventuelle losgelden die allerhande krijgsheren en ander minder vredelievend volk nog al eens wil vragen. Of al die ziekenhuiskosten, omdat een bezoekje aan de GGD of de huisarts vooraf er qua tijd of qua geld niet af kon. Buiten Europa is het helaas nog steeds niet zo, dat je met een pilletje tegen wagenziekte en wat paracetamol de vakantie altijd wel doorkomt. De "huisarts" woont zo ver weg, dat ie met het VLIEGTUIG moet komen. En de dichtstbezijnde verkoper van onderdelen voor JOUW auto, kon wel eens net zo ver weg wonen, als die arts. Het is er ook niet echt koel overdag. En 's nachts schijnt het er wel eens erg koud te zijn. Riolering is vaak een vreemd woord, of een beekje midden door het dorp. Als dat dorp er al is. En een waterleiding? Een wegwijzer iedere paar honderd meter? En als die er is, begrijp jij dan welke kant je op moet?
Wie naar Afrika wil, moet dat vooral doen. Misschien doe ik het zelf ook ooit nog wel eens. Maar doe het dan wel goed voorbereid. Anders kon je er wel eens heel veel spijt van krijgen.
groetjes
Mathy
- Siang
- Nieuw lid
-
" been there, done that, got the T-shirt" .
Neen niet helemaal naar Dakar, maar wel een rondrit door Marokko met de Amazon, ook enkele honderden kilometers piste gereden. Er zijn al zoveel ' mad dogs and englishmen ' met barrels met succes die kant op gegaan, dat is het punt niet.
Ah, hygiene, daar ben je altijd zelf bij. Met een beetje gezond verstand en preventie kan een watje van een west-europeaan ook dat wel aan, als je geen aids oploopt, maar dat lukt hier ook als je per s�© wilt.
Gaan met die banaan!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat?volvo740dakar schreef :
7 serie is echt super fijn nie normaal ben 26 normaal zouwe in een golf moete gasse maar ben helemaal verkocht op de 740 station
- V700 register
- Nieuw lid
-
Cojones schreef :
Wat?volvo740dakar schreef :
Toetsenbord was ook uit '86, maar iets minder degelijk dan een Volvo ... denk ik

- V700 register
- Nieuw lid
-

Kost enige moeite om te lezen, dat geef ik toe... maar er is uit te komen.
Marcel
'87 744 Turbo, B200ET
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rond deze tijd komt er een aantal mensen in NL aan die met 500 euro barrels -voor een goed doel- naar Dakar en verder zijn gegaan. Ondermeer met een (of meer) 740
Zie <a href=" www.amsterdamdakar.com/dakar/default.aspx " title="organisatie">deze link.. Of www.amsterdamdakar.com/dakar/Teams/Detail.aspx?idT=373 " title="740 team">deze voor de 740.
Dus, met veel geluk, ductape en ijzerdraad is er veel bereikt.
Ze zouden hier nog een verslag doen, maar hun verslagen waren niet echt vaak en raak.
JohnPeter (<font color="#000000" style="background-color: rgb(255, 255, 255);">JP</font>) Elverding -lid 700 945 Bj 95 lpt, lpg, polar 630.000 km en verder
- V700 register
- Nieuw lid
-
uuuh makker as dr iemand voorbereid zal zijn, zijn wij het wel
ben vanaf okt 2005 bezig met deze rit ...de god ganse tot nu toe .
uitrustig van wagen ,van ons ,visums ,inentingen ,sponsers en nog veel meer
maar wij komen er wel <a href=" www.keienbutsers.nl "> www.keienbutsers.nl
daar staat alles in wat we doen
groete don
- V700 register
- Nieuw lid
-
MOOOIvolvo740dakar schreef : uuuh makker as dr iemand voorbereid zal zijn, zijn wij het wel
ben vanaf okt 2005 bezig met deze rit ...de god ganse tot nu toe .
uitrustig van wagen ,van ons ,visums ,inentingen ,sponsers en nog veel meer
maar wij komen er wel <a href=" www.keienbutsers.nl "> www.keienbutsers.nl
daar staat alles in wat we doen
groete don
maar nu nog keien butsen in Afrika
(en de CD van K3 alle kleuren van de regenboog)
van Afrika tot in amerika,
lalalalalalala