radio ct-906 & yatour, kan dat?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2017 10:18 #1438427 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Heb je de cd ook op z'n kop
Heb je de cd ook op z'n kop geprobeerd? Ik heb eens bij een wisselaar gehad dat ik dahct dat het niet werkte, maar dat de cd's gewoon andersom in de lade hoorden.
Als dat het niet is, ben ik bang voor die kat... Al zal er dan wel vooral een sensortje vies zijn en zal de schoonmaak/reparatie procedure ook wel ergens op het net te vinden zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2017 18:01 #1438436 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kan deze radio ook in
kan deze radio ook in combinatie met zo'n Yatour ding. Hij heeft een uitgang voor de cd wisselaar. Dan vind ik t niet zo erg dat de cd speler het niet doet. groet gerben

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2017 19:02 #1438498 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De combinatie moet kunnen.
De combinatie moet kunnen. Dat wil zeggen: in mijn 780 heb ik een CR-906 (voor zover ik weet is dat in essentie identiek met een CT 906, maar dat moet je maar even nazoeken in de radio-database) met een Yatour + bluetooth module. Zie foto. De Yatour gaat in de CD-aansluiting van de 906

Aansluiten is redelijk plug and play. De Yatour is nog wel behoorlijk groot. Dus dat vergt nog wel wat ruimte om het ding weg te proppen. Maar goed, dat is gelukt.
Wat nog niet is gelukt is om het apparaat aan de praat te krijgen met een USB-stick. De Yatour is nogal kritisch in met welke USB-tjes 'ie wil samenwerken. Maar dat zal uiteindelijk wel lukken. Op de foto zie je de stekker voor de USB-aansluiting en de bluetooth module voor de mobiele telefoon.

Wat mijn CT 906 heel goed doet is samenwerken met een FM-Transmitter van Mr handsfree (van de Kijkshop voor 18 euro). Die zendt een FM-signaal naar je radio. De geluidskwaliteit is behoorlijk goed en het werkt bijzonder gemakkelijk. De transmitter staat linksonder op de foto.
Wat in de 780 kan is de antenne uitschakelen. Dat bevordert de ontvangst van de FM-transmitter want signalen 'van buiten' worden dan niet meer ontvangen. De FM-transmitter gaat in de sigarettenaansteker, USB-stickie erin en Plug and play.

Hopelijk helpt je dit wat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2017 22:02 #1438504 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor de tip
zo'n fm transmitter klinkt ook wel goed. Iets goedkoper en er kan ook een usb stick in. Wel zo handig. groet gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2017 21:18 #1438514 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cd speler doet t..
hulde, de CD speler doet t na wat kabeltjes erin en eruit gedaan te hebben. Nu is de noodzaak voor yatour iets minder. Ik koop ook nog z'n dvd ding voor de kinderen achterin, wel zo fijn met naar spanje rijden, dus dan is mp3 niet meer nodig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2018 13:19 #1450418 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe Yatour aansluiten?
Even een wat ouder topic heractiveren omdat ik vrijwel dezelfde vraag heb. Ik heb sinds kort een originele CT 906 gemonteerd in mijn 945, werkt perfect. Nu wil ik hier ook graag een Yatour op de CD-wisselaar aansluiting gebruiken. De Yatour heeft een standaard stekker om op de poort van CD-wisselaar in te pluggen, maar ook een los draadje voor een plus. Maar welke radiodraad kan ik hier voor gebruiken? Met de Haynes kom ik er niet uit, want uit mijn dashboard komen andere kleuren dan in de Haynes beschreven worden (rood-groen bijvoorbeeld, dit lijkt een plusdraad, maar die kleruencombi kom ik in de Haynes niet). Met de oude ISO-verloopstekker kom ik er ook niet uit.

Weet iemand welke draad ik moet hebben?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2018 13:31 #1450507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niemand?
Niemand een idee welk draadje ik moet hebben?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2018 15:52 #1450513 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Pak gewoon 12 v van de
Pak gewoon 12 v van de aansteker. Die zit er vlakbij.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2018 09:43 #1450528 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou wel zeker willen weten
Ik zou wel zeker willen weten dat als de radio stroomloos is, de Yatour dat ook is. Dus liefst een draadje uit dezelfde groep, maar minimaal een draadje dat over contact geschakeld is als de radio dat ook is.
Ik durf niet te voorspellen welke schade je anders door zwerfstromen door de radio kunt krijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2018 18:09 #1450546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, die laatste optie prefereer ik ook, weet dus alleen niet welke draad dat is. De aansteker heb ik overwogen, maar dan moet ik het draadje van de Yatour verlengen om de aansteker te bereiken, kleine moeite natuurlijk, maar toch weer een extra omweg.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC