- Berichten: 2280
lekkage bestuurderkant
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ingediend door Adrian op Vrij, 2010/11/12 - 10:04.Hoi Willem,
Achter de isolatie bekleding zit het oude gat voor de ventilatieluiken.
Dit gat is dichtgestopt met een plastic dummy, rechthoekig iets van 12 bij 13.
De dummy heeft een afdichting met het metaal wat lijkt op een tochtstrip.
Deze wil wel eens gaan lekken.
Het water komt dan vanaf de paravent gaat vertikaal naar beneden door de holle ruimte tussen carrosserie en spatbord. Het is de bedoeling dat het water onder aan het spatbord door een kleine opening weg stroomt. Deze opening kan verstopt zitten.
Dit kun je als eerste controleren door een paar liter water door de paravent te gooien.
En eventueel het gat open te prikken.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ===> 647k nu geschorst, 1 op15,5
940 96 B230FK AW71L Malmo ecc 115k 2005 ===> 245k nu, 1 op 10
945 98 B230FK M90 Limited Edition ecc 208k 2013 ===> 208k nu, 1 op 12
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
federervolvo schreef : hij komt vast wel los, maar met beleid weet je zeker dat het afdekklepje heel blijft, zodat je met shellkit netsjes terug kunt zetten.
Ik ben wel blij dat ik de dreunplaat eruit heb gehaald/gebikkeld, want het was dooronder behoorlijk nat en roestig.
Ik ga het met beleid doen. Ik had vandaag te kort tijd en dan weet je het wel dan gaat het meestal verkeerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat deksel onder de hendel van de motorkapontgrendeling heb ik er tijdens de zoektocht ook uitgehad. Hij zit met ik meen vier lippen vast. Natuurlijk brak er één af en dat lijkt ook bijna onvermijdelijk. Ik heb die lip weer gerpareerd met een stripje dat ik uit een dunnen metalen plaat heb geknipt. Twee kleine parkertjes en weer net genoeg veerkracht om te blijven zitten. Afgekit met sanitairkit en klaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
<html />Rversteeg schreef : Dat deksel onder de hendel van de motorkapontgrendeling heb ik er tijdens de zoektocht ook uitgehad. Hij zit met ik meen vier lippen vast. Natuurlijk brak er één af en dat lijkt ook bijna onvermijdelijk. Ik heb die lip weer gerpareerd met een stripje dat ik uit een dunnen metalen plaat heb geknipt. Twee kleine parkertjes en weer net genoeg veerkracht om te blijven zitten. Afgekit met sanitairkit en klaar.
Ik zal is met een dun schroeven draaiertje is voelen waar de 4 pootjes zitten. Bedankt voor zover.
Gr rene
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het zat toch iets anders dan in mijn herinnering. Wel vier lippen die de kap op z'n plaats houden. Ik weet zeker dat er iets was afgebroken en dat ik het met een metalen plaatje heb gefixt, maar hoe precies weet ik niet meer. Ik ben bang dat het zonder een beetje gepast geweld niet eenvoudig zal zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Admiral schreef :
willemvAnbenthem schreef :
En ook lekkage gehad aan de zijkant waar je de voeten hebt; daar zit een ventialtieklep of afdekkap . Als je die weg haalt zit je bi het spatbord. Misschien kan iemand wat duidelijker uitleggen wat ik bedoel.
Willem, zie mijn bericht met foto bedoel je dat kapje, en hoe haal ik dat los. Ik wil niets forceren.
Die krijg je er heel niet ut, is mijn ervaring. Maar voor, ik meen, €5 of zo had ik een nieuwe bij de dealer. Die met overmatig kit weer aangebracht.
745 GLE; B230F; 1988(USA); transmissie: M47
LH Jetronic 2.2. 410.000km.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens had ik ook lekkage aan de bestuurderkant van mijn 945 en dit kwam door een miniscule lekkage van de voorruit.
Geconstateerd bij Carglass.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





