lekkage bestuurderkant

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-12-2014 22:24 #1413866 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic dit kwam
tegen op het forum. Hier gaat het ook om dat bewuste plastic afdek plaatje (dummy). Ik heb er vandaag nog even geprobeerd het met mijn vingers los te krijgen maar tegelijkertijd moet je ook de geluid demping wegduwen. Dat is lastig en je kan weinig kracht zetten. Aangezien ik ook weg moest wacht ik er nog even mee tot volgend weekend. Ik zal het demping materiaal deels weg moeten snijden zodat ik dat weg kan klappen. Dan kan ik met een grote schroevendraaier de plastic kap weg halen. Ben wel heel erg benieuwd hoe hij zich nou vast houd aan het plaatwerk. Heeft iemand ooit wel is het voorscherm eraf gehaald, want dat is de enige manier om te zien hoe het zit denk ik. Haynes geeft in zijn boek ook niet prijs wat te doen.

Ingediend door Adrian op Vrij, 2010/11/12 - 10:04.Hoi Willem,
Achter de isolatie bekleding zit het oude gat voor de ventilatieluiken.
Dit gat is dichtgestopt met een plastic dummy, rechthoekig iets van 12 bij 13.
De dummy heeft een afdichting met het metaal wat lijkt op een tochtstrip.
Deze wil wel eens gaan lekken.
Het water komt dan vanaf de paravent gaat vertikaal naar beneden door de holle ruimte tussen carrosserie en spatbord. Het is de bedoeling dat het water onder aan het spatbord door een kleine opening weg stroomt. Deze opening kan verstopt zitten.
Dit kun je als eerste controleren door een paar liter water door de paravent te gooien.
En eventueel het gat open te prikken.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ===> 647k nu geschorst, 1 op15,5
940 96 B230FK AW71L Malmo ecc 115k 2005 ===> 245k nu, 1 op 10
945 98 B230FK M90 Limited Edition ecc  208k 2013 ===> 208k nu, 1 op 12

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-12-2014 22:26 #1413867 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic met beleid

federervolvo schreef : hij komt vast wel los, maar met beleid weet je zeker dat het afdekklepje heel blijft, zodat je met shellkit netsjes terug kunt zetten.
Ik ben wel blij dat ik de dreunplaat eruit heb gehaald/gebikkeld, want het was dooronder behoorlijk nat en roestig.

Ik ga het met beleid doen. Ik had vandaag te kort tijd en dan weet je het wel dan gaat het meestal verkeerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2014 12:15 #1413887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Droog
Toen ik een lekkage had, legde ik na het drogen toiletpapier op de bodem en wat omhoog. onder het ondertapijt. Ik controleerde dat regelmatig en kon zo zien of a) mijn verschillende reparaties effect hadden en b) waar het water vandaan kwam. Uiteindelijk bleek de rubberen stop met kabeldoorvoeren (bij de motorkapvergrendeling) de boosdoener. Met het inbouwen van de cruise control niet goed teruggedrukt.
Dat deksel onder de hendel van de motorkapontgrendeling heb ik er tijdens de zoektocht ook uitgehad. Hij zit met ik meen vier lippen vast. Natuurlijk brak er één af en dat lijkt ook bijna onvermijdelijk. Ik heb die lip weer gerpareerd met een stripje dat ik uit een dunnen metalen plaat heb geknipt. Twee kleine parkertjes en weer net genoeg veerkracht om te blijven zitten. Afgekit met sanitairkit en klaar.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2014 14:50 #1413893 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Kijk

Rversteeg schreef : Dat deksel onder de hendel van de motorkapontgrendeling heb ik er tijdens de zoektocht ook uitgehad. Hij zit met ik meen vier lippen vast. Natuurlijk brak er één af en dat lijkt ook bijna onvermijdelijk. Ik heb die lip weer gerpareerd met een stripje dat ik uit een dunnen metalen plaat heb geknipt. Twee kleine parkertjes en weer net genoeg veerkracht om te blijven zitten. Afgekit met sanitairkit en klaar.

<html />

Ik zal is met een dun schroeven draaiertje is voelen waar de 4 pootjes zitten. Bedankt voor zover.

Gr rene

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2014 16:11 #1413898 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's
Zie volvo700vereniging.nl/node/16263
Het zat toch iets anders dan in mijn herinnering. Wel vier lippen die de kap op z'n plaats houden. Ik weet zeker dat er iets was afgebroken en dat ik het met een metalen plaatje heb gefixt, maar hoe precies weet ik niet meer. Ik ben bang dat het zonder een beetje gepast geweld niet eenvoudig zal zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2014 21:55 #1413910 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kapje

Admiral schreef :

willemvAnbenthem schreef :  
En ook lekkage gehad aan de zijkant waar je de voeten hebt; daar zit een ventialtieklep of afdekkap . Als je die weg haalt zit je bi het spatbord. Misschien kan iemand wat duidelijker uitleggen wat ik bedoel.

Willem, zie mijn bericht met foto bedoel je dat kapje, en hoe haal ik dat los. Ik wil niets forceren.

Die krijg je er heel niet ut, is mijn ervaring. Maar voor, ik meen, €5 of zo had ik een nieuwe bij de dealer. Die met overmatig kit weer aangebracht.

745 GLE; B230F; 1988(USA); transmissie: M47
LH Jetronic 2.2. 410.000km.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2015 16:03 #1424361 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat plastic kapje is een
Dat plastic kapje is een erfenis van de 244. Daar zit een rooster dan s'zomers open kan voor meer frisse lucht.
Overigens had ik ook lekkage aan de bestuurderkant van mijn 945 en dit kwam door een miniscule lekkage van de voorruit.
Geconstateerd bij Carglass.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC