12 V in de bagageruimte

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2013 21:06 #1390019 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Een omvormer
Een omvormer erachter en je hebt 220 aan boord..
:)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2013 22:08 #1390084 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Hobbyclub
Onbegrijpelijk dat ze zoiets in een vrachtwagen in durven bouwen........
Je ziet het inderdaad vaker, wat een geknoei!
Er zijn gewoon goeie 12/24 Volt stopcontacten te koop, maar niet bij de benzinepomp natuurlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 09:41 #1390106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom is dat geknoei? Het
Waarom is dat geknoei? Het werkt uitstekend en je hebt een solide stekkerverbinding. Die gewone stekker die je in de sigarettenaansteker stopt geven altijd kortsluiting of worden veel te heet.
Ik begrijp niet waarom je dat geknoei vind. Bovendien kost zo´n stopcontact misschien E5. En wat kost die contactdoos bij de Volvo?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 09:46 #1390108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 220

gerryberrie schreef : Een omvormer erachter en je hebt 220 aan boord..
:)
Groeten,Gerben

Ja, maar dan moet je wel even de draadjes verwisselen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 10:07 #1390111 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spanning

willemvAnbenthem schreef : Waarom is dat geknoei? Het werkt uitstekend en je hebt een solide stekkerverbinding. Die gewone stekker die je in de sigarettenaansteker stopt geven altijd kortsluiting of worden veel te heet.
Ik begrijp niet waarom je dat geknoei vind. Bovendien kost zo´n stopcontact misschien E5. En wat kost die contactdoos bij de Volvo?

zolang jij de enige bent die het gebruikt niet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 11:10 #1390112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic standaarden
Het zal zeker werken zolang je het als enige gebruikt. Ik ben zelf ook altijd wat huiverig voor dit soort dingen. Ja het zal perfect werken, geloof ik absoluut. Maar houdt dus ook in dat je een 12 volt apparaat met een 220volt stekker. Deze kan dus prima in een 220Volt stopcontact gedrukt worden.
Nu weet ik natuurlijk niet precies wat er aan die stekker zit, maar de kans dat het een apparaat is die het ook prima op 220 Volt wisselspanning doet, is relatief klein. Tevens is de isolatie van dat apparaat mogelijk ook niet geschikt voor 220volt zodat met een beetje pech de betreffende die het apparaat per ongeluk op 220volt aansluit dit zal merken.
Maar tja opzich :) het zal werken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 11:15 #1390113 door V700 register

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 13:23 #1390114 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overbelast
Ik heb de extra connector met 8A afgezekerd ivm de wat dunnere voedingsdraad vanaf de trekhaakbedrading. Volgens mij is die 30A afgezekerd en dat vond ik wat teveel voor die draad en connector.
Op vakantie prik ik er eerst zo'n CampingGaz accubeveiligingsschakelaar in (schakelt af als de accuspanning te laag wordt) en dan de koelkast. Soms ook een 220V omvormer voor de lader van een laptop oid. Overigens klopt dat vehaal an die 12V stekkers wel. Ik heb er al eentje laten smelten door er met een splitter twee dingen op aan te sluiten. Zelfs onder 8A was de overgangsweerstand hoog genoeg om de stekker te laten smelten. Stinken!!!
Er bestaan inderdaad iets betere connectoren. Soms kunnen die ook in de sigarettenaansteker met een adapterring (rood).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 13:30 #1390115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic extra accu
In mijn V90 zit achterin een extra accu die gewoon geladen wordt tijdens het rijden.
Voordeel is dat als je de motor uit doet de dvd speler van de kinderen blijft spelen.
Op deze accu heb ik een 12 volt aansluiting gemaakt die met een draad onder de achterbank loopt.
Nu kan de I-pod van de kinderen of iets dergelijks ook opgeladen worden achterin.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2013 17:50 #1390122 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Verwarring
Inderdaad.
Ik heb al in tientallen vrachtwagens 230 Volt ingebouwd, dan gebruik je pas een "huis- tuin- en keuken" (schuko) stopkontakt.
Zo'n ding kan trouwens maximaal 16 Amp. bij 230 V AC voeren. Ik heb ze al zien smelten..............brand.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC