760 met ACC blaast nu alleen nog maar koude lucht.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2010 23:00 #1296528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic druk
Bedankt voor de info!
Op de dop van mijn 760 staat 75 psi, ik zal nakijken of dat het juiste type is. Met een "beetje" druk zal mijn temperatuurmeter dus weer het "normal" niveau aangeven.
Dat is dan in iedergeval 1 probleempje wat wordt opgelost.  Ik ben benieuwd wat de kachel gaat doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2010 10:21 #1296546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou niet teveel van een andere dop verwachten. Normaal gesproken opent de thermostaat rond de 90 graden en staat dan de meter in het midden. Of de boel op druk is of niet maakt daarvoor niet uit, dat wordt alleen geregeld door de thermostaat. Het wordt niet warmer bij meer druk oid. Misschien is het verstandig om je thermostaat te vervangen, als de meter in het dashboard niet in het midden komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2010 16:22 #1296551 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervolg
Henk, een thermostaat is inderdaad waar iedereen als eerste aan denkt, dat had ik dus ook meteen vervangen, maar helaas zonder resultaat.
Vervolg: testrit met goed dop.
Helaas nog geen werkende kachel. Wel begon mijn V-snaar te piepen. Oorzaak: ik had er een fonteintje bij, die pieste over V-snaar
Onder de thermostaat zit links een slang naar motorblok, daar zit een gaatje in.
Dus ik blijf nog even bij het probleem dat er nu geen druk is in het koelsysteem!
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2010 21:18 #1296582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervolg 2
Vandaag een nieuwe slang en dop gekocht. Na plaatsen van onderdelen de boel goed ontlucht en JAAAA.., er is kwam weer druk op de koelwater slangen!
EN, de kachel begon ook weer warmte af te geven!!!!!
Maar, ik wil nog niet direct zeggen dat het nu opgelost is. Ik heb hetzelfde probleem als Freddie, als gehele auto/motor warm is, werkt de kachel. Wanneer de auto afgekoeld is slaat de kachel niet meer aan..
Morgenochtend kijken wat er gebeurt...
 Voor meer informatie op de ACC, kijk op:
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/35653 "> www.volvo700vereniging.nl/node/35653
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2012 13:25 #1376174 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Ik heb precies hetzelfde met
Ik heb precies hetzelfde met een 740 turbo uit 86 van een vriend van mij. temp meter blijft net iets voor warm hangen. de motor geeft alleen koude lucht.
 
wat ik al heb gedaan
* tuinslang de kachelradiator doorgespoten, dat lukte
* thermostaat verwijderd
* kachelkraan was al vervangen voor stukje pijp.
 
Resultaat is dat  de slang van de kop naar de kachel radiator warm word, de retourslang naar het blok blijft koud en weinig water.
 
Tevens ongerelateerd maar ook doet de blower het soms goed en soms heel slecht (klein beetje druk)
 
Mijn vraag is dan ook of er nog iets uit dit verhaal is gekomen

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2012 21:49 #1376507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, het werkt al weer lange tijd goed!
na onderzoek kwam ik er achter dat er een lucht regelklep is die de lucht langs de kachel kan leiden. Dus dan wordt de lucht niet verwarmt en terwijl de kachel wel warm is.
de luchtstuurklepstang zit aan de bovenkant van de unit,links achter dashboard kastje.
je kan deze los maken en handmatig bedienen en een koperdraadje, voor het testen of dit het is.
Probleem wat ik had was dat mijn vacum-motor van de ACC lek was, waardoor de klep niet werd aangestuurd.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
groeten,
andre

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2012 14:58 #1376541 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic hier ook
Hier uiteindelijk ook opgelost, de vorige eigenaar had een stuk stof in de tussenpijp gestopt.. voor welke reden is mij niet duidelijk maar we zullen het kvs in de gaten houden.. hij doet het wel weer nu :)

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2012 16:54 #1376590 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe komen ze er op!
Dat hoort ook bij het rijden van oudere auto's, je weet niet wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan.
Des te meer voldoening als je het weet op te lossen!
groeten,
Andre

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD