760 met ACC blaast nu alleen nog maar koude lucht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat had ik ook maar de keren dat de kachel het wel deed werden steeds minder. Ik heb alles wat maar met temperatuur regeling te maken heeft nagekeken en dus niks kunnen vinden.
Ik heb nu de volgende theorie dat de waterdruk te laag is, waardoor het water niet goed rondpompt. Na een paar test km rijden kwam ik er achter dat de druk erg laag is. ( dmv indrukken van rubber slang) Het lijkt er op dat bij uitzetten/opwarmen van koelwater de druk ergens weglekt.
Het zou ergens in de koppakking kunnen zitten maar dan zou ik veel witte rook moeten hebben, maar dat is er gelukkig niet.
Dus hoop ik dat het ergens in een aansluiting of slang zit. Van het weekend de druk maar eens op het koelsysteem zetten en zien wat er dan gebeurt.
Kun je naar jouw (auto) waterdruk kijken. ( is de slang net zo makkelijk in te drukken zowel bij koud als bij warm)
Groeten,
Andre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
zie:
www.volvo700vereniging.nl/node/35104
- V700 register
- Nieuw lid
-
De motor blijft op temperatuur, eerder te koud dan te warm, dus die pomp lijkt wel te werken. Dashboard kast al weggehaald en zie een klep boven de blower zitten. Afhankelijk welke blowerstand, gaat deze open en dicht, maar bij mij geen verschil in temp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rijd inmiddels rond in een auto waarvan een gedeelte van het dashboard in de garage ligt.
Ik kan nu dus zien wat er gebeurdt, bij mij gaat de kachelkraan gewoon niet open.
Gisteren ging ie plots wel open,en meteen warme lucht.
Beide slangen naar de radiator waren overigens wel warm, ook toen de kraan dicht stond. Voelden redelijk zacht aan.
Rest mij de vraag, of er nu wel of geen vacuum is, en waar deze door gestuurd wordt.
Wie weet dit?
Ga er zaterdag weer verder mee, houtkachel aan in de schuur, en zoeken maar.
Een goede kachel is nu geen overbodige luxe!!
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Groetjes Bouke
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Wanneer de motor niet goed op temp komt vervang je als eerste de termostaat.andre760 schreef : De motor blijft op temperatuur, eerder te koud dan te warm, dus die pomp lijkt wel te werken. Dashboard kast al weggehaald en zie een klep boven de blower zitten. Afhankelijk welke blowerstand, gaat deze open en dicht, maar bij mij geen verschil in temp.
De klep die je beschrijft lijkt me de recirculatieklep. waarom die door de blower schakelaar bedient wordt is me onduidelijk. Misschien een voor mij onbekende ACC funktie.
De ventshutter zit meer naar links,links van de verdamper van de airco en voor de kachel radiator. Ongeveer op de hoogte van de rechterkant van de radio.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k ==> 583k
940 96 B230FK AW71L ecc 115k ===> 192k
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wie weet was voor sensor dit is, een thermokoppel of een PT100 of PT1000. etc.
En, waar zit deze bij een model 84
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Je trekt waarschijnlijk aan de ventilatiestandschuif en dan klopt het dat de recirculatieklep open en dicht gaat. En ook dat deze aktie geen verandering in temperatuur geeft.andre760 schreef : Afhankelijk welke blowerstand, gaat deze open en dicht, maar bij mij geen verschil in temp.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k ==> 583k
940 96 B230FK AW71L ecc 115k ===> 192k
- V700 register
- Nieuw lid
-
het kan zijn dat de klep die ik bedoelde de recirculatie klep is , de ventshutter heb ik nog niet gevonden!
Voorlopig eerst nog even de aandacht op de druk opbouw, ik wil weten waarom dit bij mijn 760 niet gebeurt en bij mijn 265 wel. (zelfde type motor maar met werkende kachel). Gisteren er 0,5 bar op gezet en het goed nieuws was dat er geen koelwater uit de leidingen liep, maar de druk nam wel af. Oorzaak de dop van expansievat is "lek". resultaat geen druk meer op het systeem.
Een 2de test was de doorvoer test; de bovenste leiding van de kachel los gehaald toen spoot er veel water uit.! Alle zeiknat,,, maar weet nu 100% zeker dat de klep naar de kachel echt open staat
Morgen: testrit met nieuwe expansievat dop. (of die van mij 265)
- V700 register
- Nieuw lid
-