Vocht onder de mat van de bijrijder volvo 940, 1998

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2010 21:48 #1285970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic airco lekkage
Heb het zelfde probleem gehad. De aircocondensbak voert het water af via een tuutje dat door het schutboard steekt. Op die plaats raakt de plastic opvangbak dus het schutboard en op die plaats kan de bak scheuren. Nieuwe opvangbak laten monteren. Hoewel ik het door een garage heb laten doen is het redelijk goed te doen en de plastic bak zelf is niet te duur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2010 02:57 #1285994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfde probleem bij net nieuwe ECC
Hoi, ik heb net een ECC ingebouwd met hulp van Alexander. Vandaag afgevuld en hetzelfde probleem: nat onder het bijrijders-voetenmatje.
Zal eens goed naar de afwatering van de airco moeten kijken, denk ik 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2010 20:49 #1287161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Versie?

beumer schreef : Als ik het goed begrijp, is het slangetje niet orgineel maar wel noodzakelijk.

Wellicht is het aircoversie afhankelijk.
Mijn 940 met originele ECC heeft een platte tuit, die water uitkotst boven de chassisbalk, ik kan me voorstellen, dat de ACC of Deltamill een andere constructie gebruiken, met bijvoorbeeld een slangetje.
Helaas kan ik het van mijn sedan niet meer herinneren, die een Deltamil had.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 12:34 #1288477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vocht onder de mat van de bijrijder bij Volvo 940 1995
Mijn 940 heeft precies hetzelfde. Een enorme sloot water aan de bijrijderskant.
Ik dacht ook direct aan de afvoer van het aircocondenswater maar ben zelf niet zo handig...
Naar de Volvo-garage dus en die melden alleen dat het voor hun een groot vraagteken is waar het vandaan komt! De afvoer van de airco zat volgens hen niet verstopt. Daar schoot ik dus niks mee op. Ondertussen kan ik blijven dweilen in een verder prima rijdende 940.
Hoe kan ik de boel zo uit elkaar halen dat ik kan zien/repareren of er bij mij scheurtjes o.i.d. te ontdekken zijn? Ik kom tot nu toe nog niet veel verder dan het eruit trekken van de bekleding.... Is er iemand in Noord Nederland (Groningen/Drenthe) die mij hier wellicht mee zou willen/kunnen helpen?
Thanx, Stephan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 15:55 #1288479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bunde (D)
Stephan, neem es kontakt op met mij via email of PB.
[edit moderator: verwijzing naar Henk's site verwijderd omdat dit in strijd is met het sitereglement.  Over hoe commerciele en semi-commerciele partijen zich in de toekomst mogen en kunnen presenteren op de site en het forum wordt momenteel door het bestuur nog nagedacht]

• Vincent van der Spek
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 23:32 #1288572 door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic Kap los
He Stephan
Ik ben ook bezig geweest om wateroverlast te stoppen. Daarvoor heb ik bij mijn 745 de paravant eraf gehad. Dit is het stuk metaal tussen moterkap en voorraam. Daaronder aan de bijrijderszijde zit een kap die ervoor zorgt dat het water dat van je voorraam afloopt niet in de luchtaanvoer van ventilatie systeem komt. Deze kap hoort onder je raam vast te zitten met kit, maar gaat wel eens los. Opnieuw vastkitten en het is weer waterdicht. Bij een 745 krijg je de paravant los met drie boutjes. Is ook een draadje over met foto's. Of het bij jouw 945 ook zo zit weet ik niet, wellicht kan iemand het aanvullen. Succes met soppen.
groeten
Vincent

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2010 23:37 #1288576 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paravent
Is bij een 940 hetzelfde. Meer informatie over paravent demonteren <a href="/node/9536" target="_blank">hier</a> en <a href="/node/21073#comment-98751" target="_blank">hier</a> op deze site.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC