Even voorstellen en een vraag over vocht onder de vloerbedekking in 740.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 23:08 #1253838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarschijnlijk heb ik dus
@ Marcel 
Waarschijnlijk heb ik dus last van het door jouw benoemde probleem.
mijn isolatie-mat is namelijk ook kleddernat.
alleen welke kleppen bedoel jij precies ?
en wat bedoel je met het gaas van de paravan, waar zit de paravan ?
verder bedankt voor je reactie.
Gr. Kevin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 03:40 #1253852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic water

Mathy schreef : Hallo Marcel
Volgens mij heb je m'n vraag niet begrepen. Wat gebeurt er met het water, dat vóór het afdichten door de kleppen kwam en nu door het afdichten van de kleppen niet meer naar binnen komen kan. Waar blijft DAT water?
groetjes
Mathy

Dat water Mathy heeft ervoor gezorgd dat er links gelast moest worden , en dat ik het hele interieur eruit moest halen om het eruit te dweilen en te laten drogen links en rechts en nu zit alles er weer in nog niet netjes afgewerkt tot ik zeker weet dat alles ook droog blijft.
mvg
Marcel
Volvo 745 B230K AW71L 1986
Volvo 945 Nordic B230FK handgeschakeld Vialle LPI G3 1997

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 03:51 #1253853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic paravan en kleppen
Hallo Kevin,
de paravan zit tussen de motorkap en de voorruit en heeft spleetjes waaronder je gaas ziet zitten. Een foto van de rechterklep zit in het draadje "ondanks nieuwe voorruit toch nog waterlekkage" dat kun je vinden als je op mijn forumnaam klikt en dan volg gebruiker dan staat ie er wel tussen. Of anders zoek je via de zoekfunctie dit draadje op en dan zie je een foto van de rechtse zwarte klep.
mvg
Marcel 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 17:16 #1253912 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Helaas
Hallo Marcel
Ik wil niet vervelend doen, maar da's nogsteeds een antwoord op m'n vraag. Het water dat eerst door de klep de auto in kwam, kan er nu niet meer in. Loopt dat water weg of blijft het nu achter de klep staan?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 18:04 #1253919 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok
dan nu het antwoord .............................. : tussen het spatbord en de carosserie zit ruimte, als het water dan links en rechts onder de paravan wegloopt dan stroomt het naar beneden. Op weg naar beneden komt het de klep tegen(die nu (hopelijk) dicht is) en dan komt het aan de onderkant van het spatbord tussen het wiel en de deur er uit. Dus het is een door de constructeur van onze Volvo's geplande weg van het water alleen als de klep niet meer afdicht en het gaas van de paravan niet meer goed vast zit dan komen er bladeren en andere troep op de afwaterschotjes die aan de klep vastzitten en dat zorgt ervoor bij een ondichte klep dat er nog meer water naar binnen komt.
mvg
Marcel 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 18:37 #1253925 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Weg dus
Hallo Marcel
Het water kan dus gewoon weg en blijft niet staan om (al dan niet kleine) gaatjes in je plaatwerk te maken.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 18:42 #1253927 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Marce, Mijn "paravan"
Hallo Marce,
Mijn "paravan" zit niet dicht, en het gaas zit ook nog gewoon vast, en is helemaal vrij van bladeren.
wel zie ik bij de isolatiemat, vlak bij de klep links aan de voetenruimte van de bestuurder, een spoortje water lopen door de mat heen, zegmaar. dit zou erop kunnen wijzen dat het water uit deze klep komt. maar waar komt deze klep vandaan ? is dit de klep die jij bedoelt, die het water tegenkomt, en dus dicht moet zijn ?
als dit het geval is, waarom zit deze klep er dan uberhaupt ?
de remedie is dus waarschijnlijk om deze klep eruit te halen, en er opnieuw in te kitten ?
Gr. Kevin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 18:53 #1253929 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voetenventilatie
Klep zit in de 7 serie voor extra ventilatie (van de voeten). Is in de 940 verdwenen. Het lijkt me dat de klep is die Marcel bedoelt. Eruit halen, controleren op beschadiging waardoor deze misschien niet meer goed kan afsluiten en opnieuw monteren met kit. Controleer ook even je geventileerde kokerbalken. Als je onder de dorpel langs voelt, voel je een stuk of 5-7 "hobbbels" in die opstaande rand zitten. Ik bedoel de rand die langs/tussen de krikpunten loopt. Dat zijn ventilatie openingen van de dorpels. Daar komt via de paravent lucht in, en via die gaten stroomt het er weer uit. Als ik mijn auto was (altijd met de hand en waterslang) zet ik de sproeier op die gaten en controleer of het water uit het vorige/de volgende gat stroomt. Mijn rooster in de paravent heeft scheef gezeten, het duurt intussen al weer bijna 2 jaar om alle troep die er toen in is gekomen eruit te krijgen. Dat je rooster goed zit wil dus nog niet meteen zeggen dat je geen last hebt van troep tussen de plaatdelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 19:15 #1253935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lekkage
kan met en zonder blader troep ontstaan, bij mij zit er geen ventilatiemogelijkheid links of rechts bij sommige modellen wel. Remedie is eruithalen en opnieuw kitten en weer terugzetten.
mvg
Marcel

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC