Rolhoes, iemand toevallig de inbouwhandleiding ingescanned?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 15:58 #1064862 door V700 register
Besten,
ik heb via marktplaats een prima bagagerolhoes op de kop getikt, en daar bij de dealer een origineel montage setje bij gekocht. Omdat dat laatste een "service" set is, zit er blijkbaar geen handleiding bij. Na enig zoekwerk ben ik er achter gekomen dat er geboord moet gaan worden, maar t wordt er bij mij niet duidelijker op. Heeft iemand toevallig zo'n handleiding ingescanned/digitaal? Ik ben niet zo'n held met boren enzo, dus een goede handleiding is cruciaal ;).  Als niemand 't heeft dan moet mn dealer 't er maar in schroeven.
Dank! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 18:45 #1197864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rolhoes
Als je geen documentatie kan krijgen, zou ik foto's kunnen maken hoe hij bij mij bevestigd zit!
Als je niet te ver weg woont mag je het zelf ook bekijken ( kost je wel een kop koffie, of die krijg je van mij)
Groet Nick

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 18:51 #1197866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wacht nog maar heel even
Wacht nog maar heel even met foto's maken. Als ik morgen geen documentatie heb vraag ik vrijdagochtend bij mn dealer wel even of ze 'm er in kunnen zetten. Ik ben er dan toch voor m'n airco. Het gaat mij vooral om de positie waar de gaten geboord moeten worden, ik neem aan dat dat niet gemarkeerd is? En aan foto's kan ik dat denk ik niet goed zien?
Oja, ik woon trouwens in Uithoorn, vlak bij Amstelveen, Vinkeveen, Schiphol.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 18:58 #1197867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je woont hier zeg 15 km
je woont hier zeg 15 km vandaan (Diemen), als je wilt rij ik wel even bij je langs stuur dan  maar een pb met je adres!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 22:29 #1197914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boren?

Michael Oud schreef : Het gaat mij vooral om de positie waar de gaten geboord moeten worden, ik neem aan dat dat niet gemarkeerd is?

Boren? In een Volvo?Alles is toch plug en play?
Bedoel je die twee haakjes waar de rolhoes in valt aan de D-stijlen? Dat is gemarkeerd hoor, je moet alleen even goed kijken.
Mathy heeft wellicht een handleiding liggen. Ik zie dat ie deze posting nig niet gelezen heeft, dus wellicht komt dat later op de avond en komt het toch nog goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 22:36 #1197915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Was het maar zo...
De bevestiging waar de hoes in opgerolde toestand in komt, tegen de C-stijlen aan dus, moet geboord worden. Dat verbaasde mij ook, maar even zoeken op "rolhoes" leerde mij toch dat het de enige juiste manier moet zijn. Volgens mij moet het ergens in de C-Stijl zijn. De tijd zal het leren. Ik heb in ieder geval alles compleet.
Ik geloof dat Mathy voor z'n rolhoes met hoedenplank ook zou moeten boren? Nouja, ik wacht het nog even af.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 23:37 #1197921 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Is al onderweg
Hallo Volvisti
Michael zou inmiddels een emailtje ontvangen moeten hebben.
Bij de rolhoes zonder hoedenplank moet je inderdaad in de C-stijl boren.  Carlo Schmidt heeft dat ooit bevestigd, nadat ik hem dat op een VKB ooit gevraagd heb.
Bij de rolhoes met hoedenplank hoef je alleen maar in de kunststofafdekking te boren.  De piefjes die dan in die gaatjes komen, krijg je overigens, net als de "schroeven" om de hoedenplank vast te zetten, gewoon nog bij de dealer.  De schijfjes die "tussen" de hoedenplank zitten en die die "schroeven" vasthouden, krijg je overigens ook nog.
Groetjes
Mathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2008 10:34 #1197936 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy, top! Ik heb 'm
Mathy, top!
Ik heb 'm ontvangen, zal eem straks op een rustiger moment even doorlezen. Bedankt voor je moeite!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 23:21 #1198123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukt!
De rolhoes zit op z'n plek hoor. Vanmorgen zelf in een uurtje gefixed. Ben er alleen achter gekomen dat ik de beugels waarin de hele hoes hangt iets te laag zitten. De voetjes sluiten daardoor niet mooi aan op de C-Stijl. Valt gelukkig niet op doordat de hoes er redelijk voor zit. Ach, nu weet ik voor een volgende estate in ieder geval hoe het moet!
Mathy, nogmaals bedankt voor je mailtje. De handleiding was wat summier, maar zeker wel te begrijpen.  

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2008 23:31 #1198125 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ervaring
Hallo Michael, Volvisti

Michael Oud schreef : De handleiding was wat summier, maar zeker wel te begrijpen.  

Ik heb al heel wat inbouwhandleidingen gezien.  En ben tot de conclusie gekomen, dat die voornamelijk voor Volvo-monteurs gemaakt zijn.  Mensen dus die VEEL ervaring hebben (op het moment dat zo'n inbouwhandleiding geschreven wordt) van de auto's waar de spullen in, op of aan gemonteerd worden.GroetjesMathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC