afwatering open dak

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2019 20:33 #1454325 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic daarnaast
kan het het deurrubber zijn (naast het luchtdoorlaatklepje) of...bij mij was het uiteindelijk (of de grootste boesdoener van de hemelwaterlekkage) een piepklein gaatje wat niet goed was dichtgetint met smeertin.

Een piepklein gaat precies in de hoek waar de parafaan met boutje 10 vast wordt gedraaid; de hoek tussen schutbord en het binnenscherm geheel bovenin. Ik kwam er achter met behulp van een vriend die met de tuinslang water op diverse plekken spoot en ik binnenin met spiegel en sterke lamp naar het water zocht.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2019 20:35 #1454326 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic succes
Succes trouwens met het ontwateren en ontroesten. Tot nu toe mij nog niet gelukt, maar ik heb het vorig jaar de roestduivel grondig aangepakt, dus nu vingers X.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2019 20:38 #1454327 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic en idd
terug monteren is geen leuke bezigheid in je eentje...of herhaaldelijk verkeerd zitten of er breken clipjes af van de sierlijst....

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2019 00:39 #1454332 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Morgen
is de dag der waarheid.
Stinos komt me helpen.
Klaar voor onder water. Maar eens met 2 man kijken wat we kunnen ontdekken.
Van de week al in mijn eentje bezig geweest met tuinslang maar nog niets kunnen ontdekken.
Paravan wel eens eerder in mijn eentje gemonteerd. Kost wat gevloek en getier.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2019 10:25 #1454360 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Gister samen met Peter ff
Gister samen met Peter ff gehobbied. Beide 740’s nagelopen op lekkages en die van Peter daadwerkelijk verholpen (als het goed is) dit was de kunstofbak in de paravaan die los lag en waardoor er water langs het kachelhuis naar binnen kwam. Boel goed gemonteerd en afgekit en zou nu moeten werken. Bij mijn 740 kwam het naar binnen na een hele flinke testprocedure langs/door het rubber Vd kabelboom in het schutbord. Deze ga ik ook beter monteren en kitten waar nodig. Verder in mijn kofferbak gelegen om daar het lek te zoeken. Die was snel duidelijk. Kofferklep ligt veelte hoog en water stroomt zo door de kier naar binnen. Van de week daar zelf ff aan hobbyen. Ook nog wat leuk Foto’s gemaakt. Peter bedankt voor de hulp en gezelligheid wederom Ps. Iemand ervaring met het stellen Vd klep scharnieren? Klep naar voren/achter/links/rechts kan natuurlijk op de normale manier via de 4 bouten. Maar het zakken zou moeten kunnen middels scharnieren??

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2019 15:01 #1454372 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic achterklep iets te hoog
Dat heb ik ook (maar nu iets minder). Er liep water tussen het rubber en de achterklep waardoor er water in de wielkuip RA stond. Samen met drie man hebben we de achterklep met zijn drieën beter gebogen, met de bouten vast aan de schanieren. Daardoor werd de kier kleiner maar niet geheel weg.

Ik heb daarom onder het zwarte matje in de wielkuip rechts, waar ook een afwateringsgat zit, plastic 'klosjes' aangebracht waar de mat op ligt boven de kuip en nu blijvend kan drogen. Daarnaast heb ik op de mat een vochtvreter geplaatst, die ik nu herhaaldelijk moet legen en vullen. Maar daardoor blijft het nu wel droog op die plek!

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2019 00:30 #1454383 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Klopt
Helemaal wat Stinos zegt. Ondanks de wat lage temperatuur en af en toe een buitje ging het best. Elkaar geholpen. En samen leuker dan alleen. Maar er valt meer te vertellen. Stijn lag op zijn kop onder mijn dashboardkastje. ( half zo oud dus nog wat leniger) En ontdekte nog wat opmerkelijke roestplekken. Op het voetenbord ter hoogte waar aan de andere zijde de wielkastronding zit. Vandaag heb ik dat eens verder onderzocht en nog iets ontdekt. Zie foto. Hopelijk "laadt ie op" . Foto gemaakt tussen het motorkapscharnier door vanaf de zijkant van de auto. Je ziet op de aansluiting buitenzijde wielkast/schutbord een kier. Strijkkitafwerking niet fris meer. Dat gaan we maar eens dicht maken weer en de binnenzijde zoveel mogelijk ontroesten en dan kan die wel weer. Denk dat ik dus twee plekken had waar het water doorheen kon komen. Verder nog een foto van de onderzijde paravan met een paar van de negen clippies. Dan heeft iedereen ook daar een beeld van hoe dat zit. Monteren bij voorkeur een two-men job. Dus reuze dank Stijn voor het helpen.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2019 00:33 #1454384 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic En nu nog
de boel weer in elkaar smurfen.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2019 01:26 #1454387 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Foto's willen nog niet zo
Beetje zozo, zo dus.
Andere x beter.
Dan maar ff zonder

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2019 08:00 #1454392 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ligt de kofferklep echt te
Ligt de kofferklep echt te hoog, of is vooral het rubber geplet?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC