andere (niet volvo) velgen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hier:
www.schippan-shop.de/EXEC/1/F82B9005D0B5F4BE7350E440
vind je een goede oplossing. Kan je je spacers/spoorverbreders/adapters op maat laten maken. Heb ik ook gedaan. Als je vanaf de homepagina naar ZumShop ga kun je je wensen invullen.
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef : was dit geen oplossing geweest?
<a href=" schuifbouten.nl/index3.htm "> schuifbouten.nl/index3.htm
deze had ik inderdaad al bekeken als oplossing
- V700 register
- Nieuw lid
-
dit is zeker een optie jaap!!Jaap_Zijpe schreef : Hoi Jensch
Hier:
www.schippan-shop.de/EXEC/1/F82B9005D0B5F4BE7350E440
vind je een goede oplossing. Kan je je spacers/spoorverbreders/adapters op maat laten maken. Heb ik ook gedaan. Als je vanaf de homepagina naar ZumShop ga kun je je wensen invullen.
Jaap
bedankt!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als dat exact past, maar de steek 2mm groter is, krijg je de boel wel trillingsvrij vast, maar nog steeds is het gevaarlijk en slecht voor je velg, gaat wringen op de draadeinden en gaat uiteindelijk stuk.Meestal met 160 op de autobahn..........leg dat dan maar eens aan je verzekering uit.
ET moet je zel weten, maar hoort 25 of 43 te zijn, naafgat MOET 65.1mm zijn, de steek MOET 5x108 zijn.
Kijk even op de steekwijzer van FZ-nederland, om te zien welke opties er dan nog over zijn.
Overigens, de ET zou ik ook ongewijzigd laten, omdat wiellagers dat niet zo leuk vinden, ongelijke belasting.In feite wringt ie continu.Als je uitdagingen zoekt, vooral doen, maar ik zou gewoon PASSENDE velgen zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef : Waarom besteed nou bijna niemand aandacht aan een naafgat?
Als dat exact past, maar de steek 2mm groter is, krijg je de boel wel trillingsvrij vast, maar nog steeds is het gevaarlijk en slecht voor je velg, gaat wringen op de draadeinden en gaat uiteindelijk stuk.Meestal met 160 op de autobahn..........leg dat dan maar eens aan je verzekering uit.
ET moet je zel weten, maar hoort 25 of 43 te zijn, naafgat MOET 65.1mm zijn, de steek MOET 5x108 zijn.
Kijk even op de steekwijzer van FZ-nederland, om te zien welke opties er dan nog over zijn.
Overigens, de ET zou ik ook ongewijzigd laten, omdat wiellagers dat niet zo leuk vinden, ongelijke belasting.In feite wringt ie continu.Als je uitdagingen zoekt, vooral doen, maar ik zou gewoon PASSENDE velgen zoeken.
bij de link die jaap opgaf wordt weldegelijk aandacht besteed aan het naafgat...een adapter die aansluit op het naafgat met 65.1mm en steek 5x108 heeft en een "uitgaande" kant heeft met steef 5x110 en een nieuw naafgat waar de nieuwe velg op past...ET is 25 de velgen die ik wil zijn wel in steek 5x108 te vinden alleen hebben deze dan ET38... als dat niet past moet er hoe dan ook met een adapter worden gewerkt (er vanuit gaan dat deze velgen het worden)
vandaar deze vraag, er is vast wel iemand hier die ervaring heeft met velgen die afwijkende steek of ET waardes heeft...
heeft iemand een velg liggen 5x108 met ET38??? zoja, zou ik deze graag even komen passen om te kijken of er niks aanloopt in de wielkasten.... en ALS het aanloopt of het op te lossen is met een minimum aan spoorverbreding...
grtz jens
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Leidsekade schreef : Wel echte spacers en een 960 velg liggen. Dus als je dat wilt proberen ben je welkom in Utrecht
oud of nieuw type 960?? oud type heeft namelijk ET25 en nieuw type heeft ET43 volgens steekmaat.nl
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
je hebt een PBLeidsekade schreef : Nieuw type