onderkant/bodem 940

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-01-2013 19:26 #1377070 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic ATR
Jan,

Dat is inderdaad Autotechniek Raalte. Die werkplaatschef is momenteel Andres maar die heeft geen 740. Ik kom daar pas sinds 2008 over de vloer. Tot mijn grote vreugde want het heeft lang geduurd voordat ik een Volvo-dealer naar mijn zin gevonden had.
In Raalte zijn ze gewoon eerlijk; geen smoesjes, gewoon doorgaan tot het goed is. Bovendien denken ze echt met je mee en zeggen ook eerlijk als iets NIET nodig is.
Zou ook een leuk sleuteldagadres kunnen zijn...
Ik kom nu al een jaar of 20 over de vloer bij diverse Volvo-dealers maar deze is echt top.
Ook de GRATIS haal- en brengservice is super. Ik woon een dik uur rijden van Raalte en dan is het heel prettig als ze je wagen halen en brengen. Afspraken worden altijd nagekomen en communicatie is altijd helder.
Groeten, Freek

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2013 11:29 #1377134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic taxatiedag
Kan ik mij vast inschrijven het is altijd vol als ik mij aan wil melden.
John

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-01-2013 16:35 #1377144 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic eerdere draadjes over roest
Wat mij vooral in dit draadje is opgevallen is dat er vooral gesproken (en verwezen) wordt naar testen met anti-roestmiddelen voor holle delen, terwijl er in het eerste bericht gesproken wordt over roest op de bodemplaat (dus niet in de holle delen) en/of op felsnaden.
Roestpreventie is afgelopen jaar wel meer over geschreven, zie onder andere deze draadjes: <a href="/node/44810"> www.volvo700vereniging.nl/node/44810 www.volvo700vereniging.nl/node/44749 www.volvo700vereniging.nl/node/42926 www.volvo700vereniging.nl/node/42852
In meerdere draadjes wordt door mij verwezen naar een Duitstalige site waar oa. een catalogus te downloaden is met diverse producten die zij verkopen (en ook op andere plaatsen verkrijgbaar is). Voordeel van deze catalogus vind ik, is dat ze ook het inzetbereik van de middelen noemen (dus of het geschikt is voor holle delen of juist niet, incl. de mate van roest).
Groet, Coen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2013 18:06 #1377152 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tja
Vliegroest doe ik altijd opschuren, laagje grond er over heen en dan gewoon weer in de tectiel zetten als nood oplossing tot de bodem aangepakt gaat worden, kost de kop niet en iedereen kan het doen alleen moet je wel zorgen dat de boel vet vrij is en ondaan is van de roest anders gaat het er onder gewoon vrolijk verder.
Tom.

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-01-2013 16:12 #1377224 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic pitting en onderroest
Het is inderdaad van het grootste belang dat je de aanwezige roest zoveel mogelijk verwijderd anders roest het er onder gewoon verder. Meestal zelfs sneller omdat de omgeving afgesloten wordt door de nieuwe laag verf / teer, etc. .
Diep(er) liggende roest, de zogenaamde pitting, is alleen erg lastig te verwijderen. Mijn voorkeur heeft stralen, maar niet altijd mogelijk. Met de zogenaamde CBS schijf (bijv. 3M, scotch-brite Clean&amp; Strip) gaat het ook redelijk. Afhankelijk in hoeverre je de pitting hebt kunnen verwijderen moet je daarna weer een passende beschermingslaag opbouwen.
Passende beschermlaag na stralen: op kale metaal asap opbouwen van zinklaag (of via zinkverf of, naar men zegt liever met e-zinc setje) en deze zinklaag daarna afwerken met primer en lak en daarna pas weer het 'echte' anti-roest middel.
Passende beschermlaag indien er nog wat pitting zit: de pitting eerst zoveel mogelijk fixeren / 'verdrinken' in FluidFilm A en deze daarna passend afwerken (Mike Sanders vet bij holle ruimte(n)) en Permafilm op onderzijde.
Met FluidFilm A kan je trouwens ook de oude (uitgedroogde) laag bitumen die er nu op zit weer flexibel(er) en zacht(er) maken. Is belangrijk, want als bitumenlaag te droog wordt (en dus los laat) bestaat er een zeer reeele kans op onderroest en dat zie je pas op het moment dat het te laat is. Dus daarom oppassen met het aanbrengen van grote hoeveelheden FluidFilm A, anders kans dat het te zacht wordt en (ook) loslaat. Ook teveel dikke lagen bitumen is niet goed: ook de kans dat het loslaat (met de kans op onderroest).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2013 18:10 #1377229 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vet
vet omdat ontroesten toch niet lukt

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2013 18:55 #1377235 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Zout en roest
Als er (wegen-) zout in de roest zit, kan je doen wat je wil, roest het onder de duurste behandeling gewoon verder...........
Ook nadat je het voor je gevoel goed schoongemaakt hebt.

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2013 20:08 #1377337 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic nimeto
Coen, heb je soms op het Nimeto gezeten?

Groeten, Freek

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC