onderkant/bodem 940
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2012 21:42 #1376784
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic lekker voordelig
Ferry dat is lekker voordelig en makkelijk (positief bedoeld!) maar hoelang duurt het voordat je dat weer moet doen? Ik hoor maar niemand over die Dinitro behandelingen ect.. Dat spul dringt misschien verder door in de ondergrond waardoor de bescherming wellicht langduriger is. Of overdrijf ik? Ik zal trouwens ook eens onder mijn acca-bak kijken, bedankt voor de tip!
Groeten, Freek
Groeten, Freek
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2012 22:01 #1376787
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic mike sanders
dit product (Duits) wordt in de Duitse autopers al decennia veel hoger aangeschreven dan bv Waxoyl en Dinitrol, de traditioneel als goed aangeschreven producten.
Het is tegenwoordig zelfs zover, dat een enkel Engels tijdschrift dit meeneemt in een lange termijn vergelijktest.
Lo and behold: het is tot nu toe het beste wat op de markt te verkrijgen is.
En neen: ik heb het (nog) niet op mijn 940 zitten, noch op mijn echte ouwetjes.
Bij de 940 heeft het tot nu toe volstaan om met de staalborstel vlugroest te verwijderen en met een spuitbusje bij te werken.
Het is tegenwoordig zelfs zover, dat een enkel Engels tijdschrift dit meeneemt in een lange termijn vergelijktest.
Lo and behold: het is tot nu toe het beste wat op de markt te verkrijgen is.
En neen: ik heb het (nog) niet op mijn 940 zitten, noch op mijn echte ouwetjes.
Bij de 940 heeft het tot nu toe volstaan om met de staalborstel vlugroest te verwijderen en met een spuitbusje bij te werken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2012 22:07 #1376788
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tectiel
Ja ik weet het, is makkelijk en voordelig. Klopt. Maar een Dinitrol behandeling is kostbaar. En als je auto bijvoorbeeld 3000 euro waard is, vind ik het niet nodig om 600 tot 1000 euro te investeren in anti-roest. Dat is 20 tot 30 procent van de waarde en staat niet in verhouding tot de investering. En wie zegt dat de roest dan voor de komende 10 jaar (of langer) niet meer terug komt. Ik geloof daar niet zo in. Roest is een hardnekkig iets. En op plaatsen waar je de roest niet eerst helemaal weg haalt en er gewoon Dinitrol ML overheen spuit, komt het na verloop van tijd toch weer terug. Ook vind ik het een nadeel dat bij het sleutelen alles plakt. En dat er veel viezigheid overal blijft zitten die je er moeilijk vanaf krijgt (behave als je de Dinitrol laag eraf haalt).
Mijn manier is inderdaad makkelijk en goedkoop maar wel doeltreffend. En als je eens per jaar met het wisselen van zomer naar winterwielen gelijk ff onder de auto kijkt en eventueel wat bijwerkt met body-wax, blijft je bodem ook heel lang goed.
Kortom; het is een financiele keuze en wat jezelf prettig vind.
Suc6!
Mijn manier is inderdaad makkelijk en goedkoop maar wel doeltreffend. En als je eens per jaar met het wisselen van zomer naar winterwielen gelijk ff onder de auto kijkt en eventueel wat bijwerkt met body-wax, blijft je bodem ook heel lang goed.
Kortom; het is een financiele keuze en wat jezelf prettig vind.
Suc6!
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2012 22:17 #1376791
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Test
Jammer dat ik de tweede testronde nog niet hier op t forum kan zetten. In de tweede ronde valt ook Dinitrol door de mand, aardig product, maar toch een middenmoter. Mike Sanders Fett blijft onveranderd bovenaan de lijsten staan, ook bij Citroen kennissen heb ik veel goede verhalen over dit product gehoord.
Antiroestbescherming is niet zo moeilijk, het is een kwestie van secuur werken en er de ruimte voor hebben. De test waar ik naar verwijs vond ik zelf "openbarend" om te lezen. Bekende, dure merken die flink laten afweten en relatief onbekenden die goed scoren.
Dat gelekte olie conserveert is overigens een erg hardnekkig bakerpraatje! Olie op zichzelf conserveert, het laagje lost echter snel op, is dun, onregelmatig en er blijft veel vuil in zitten. Terwijl een klein beetje olie de aanwezige antiroestmiddelen wel oplost, veel mensen vergeten dat veel producten oplossen in olie... Met alle gevolgen van dien...
groeten, Chris
Antiroestbescherming is niet zo moeilijk, het is een kwestie van secuur werken en er de ruimte voor hebben. De test waar ik naar verwijs vond ik zelf "openbarend" om te lezen. Bekende, dure merken die flink laten afweten en relatief onbekenden die goed scoren.
Dat gelekte olie conserveert is overigens een erg hardnekkig bakerpraatje! Olie op zichzelf conserveert, het laagje lost echter snel op, is dun, onregelmatig en er blijft veel vuil in zitten. Terwijl een klein beetje olie de aanwezige antiroestmiddelen wel oplost, veel mensen vergeten dat veel producten oplossen in olie... Met alle gevolgen van dien...
groeten, Chris
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2012 22:22 #1376793
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic goed verhaal
Je hebt een punt. Het is soms echt lastig als je geen brug hebt. Ik denk trouwens meestal niet aan de financiele verhoudingen wat betreft de waarde van de auto, want dan zijn de meeste grote reparaties al snel te duur. Zeker als je het meeste laat doen, zoals ik.
groeten, Freek
groeten, Freek
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2012 00:35 #1376809
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Sleuteldag.
Freek,
gewoon na de winter en net voor de winter op een sleuteldag een half uurtje brugtijd vragen en gewoon zelf alles nalopen. En indien nodig bijwerken met de spuitbus. Ik zou wel een product op waxbasis nemen. Dat blijft soepel en droogt niet. Ik doe dit al jaren zo met mijn huidige s90 en daarmee houd je de boel perfect in orde zonder dat het in de papieren loopt. En tijdens de winter en vooral erna de onderkant goed afspoelen om alle zoutresten kwijt te raken. Want wegenzout wordt naarmate de temperaturen hoger zijn veel aggressiever dan bij lage temperaturen.
En wat kosten betreft aan de oude 9 series: afschrijving is een gepasseerd station. Als je dan goed onderhoud pleegt, ook als je het laat doen, kom je uiteindelijk toch niet zo duur uit. Zo doe ik het ook al jaren en mijn s90 is nog steeds in perfecte conditie ondanks zijn nu bijna 15 jaren. En als ik uiteindelijk per km de totale kosten incl. afschrijving over de afgelopen 7,5 jaar bekijk dan vallen die best mee. En ik ga er voorlopig vanuit dat ik er minstens 5, zo niet 10 jaar, verder mee kan rijden. En dan rijd je met de 9 serie, of het nou een 4 of 6 pitter is, toch als een vorst in de rondte. Gaat je voor dat geld met geen enkele moderne middenklasser lukken. Tip: als de auto goed in orde is even laten taxeren voor de verzekering. Wordt je in ieder geval niet met een fooi het bos in gestuurd als er iets gebeurt.
Groeten, Jan.
gewoon na de winter en net voor de winter op een sleuteldag een half uurtje brugtijd vragen en gewoon zelf alles nalopen. En indien nodig bijwerken met de spuitbus. Ik zou wel een product op waxbasis nemen. Dat blijft soepel en droogt niet. Ik doe dit al jaren zo met mijn huidige s90 en daarmee houd je de boel perfect in orde zonder dat het in de papieren loopt. En tijdens de winter en vooral erna de onderkant goed afspoelen om alle zoutresten kwijt te raken. Want wegenzout wordt naarmate de temperaturen hoger zijn veel aggressiever dan bij lage temperaturen.
En wat kosten betreft aan de oude 9 series: afschrijving is een gepasseerd station. Als je dan goed onderhoud pleegt, ook als je het laat doen, kom je uiteindelijk toch niet zo duur uit. Zo doe ik het ook al jaren en mijn s90 is nog steeds in perfecte conditie ondanks zijn nu bijna 15 jaren. En als ik uiteindelijk per km de totale kosten incl. afschrijving over de afgelopen 7,5 jaar bekijk dan vallen die best mee. En ik ga er voorlopig vanuit dat ik er minstens 5, zo niet 10 jaar, verder mee kan rijden. En dan rijd je met de 9 serie, of het nou een 4 of 6 pitter is, toch als een vorst in de rondte. Gaat je voor dat geld met geen enkele moderne middenklasser lukken. Tip: als de auto goed in orde is even laten taxeren voor de verzekering. Wordt je in ieder geval niet met een fooi het bos in gestuurd als er iets gebeurt.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2012 15:29 #1376855
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind spullen als mike
Ik vind spullen als mike sanders vet erg goed voor een dure oldtimer uit de jaren dat ze best willen roesten. Voor onze 940/960 Volvo's is het mij te duur.
Wat ik altijd doe is voor de winter een keer onder de auto door 'tijgeren' en alles wat verdacht is (dus oppervlakkige roest) krijgt een laagje Valma Bodyshutz. Echt prima spul.
Als het materiaal echt is aangetast dan behandel ik het bij caprotech RX5 en RX10. Maar bij mijn 20 jaar oude 940 (nou ja over 2 dagen dan toch) is dat nog niet aan de orde.
Wat ik altijd doe is voor de winter een keer onder de auto door 'tijgeren' en alles wat verdacht is (dus oppervlakkige roest) krijgt een laagje Valma Bodyshutz. Echt prima spul.
Als het materiaal echt is aangetast dan behandel ik het bij caprotech RX5 en RX10. Maar bij mijn 20 jaar oude 940 (nou ja over 2 dagen dan toch) is dat nog niet aan de orde.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2012 15:47 #1376857
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic taxeren
Hoi Jan,
Dat taxeren is een goede tip maar bij wie moet ik daarvoor zijn?
Je verhaal wat betreft de kosten aan de 9 ben ik het helemaal mee eens. Ik bespaar eigenlijk geen cent op het onderhoud. Het is helemaal fijn dat ik de auto zakelijk gebruik en zeer weinig bijtelling betaal.
Ik ga trouwens naar een zer fijne Volvo dealer in Raalte. Ik heb daar echt goede ervaringen mee. Echt een aanrader.
Groeten, Freek
Dat taxeren is een goede tip maar bij wie moet ik daarvoor zijn?
Je verhaal wat betreft de kosten aan de 9 ben ik het helemaal mee eens. Ik bespaar eigenlijk geen cent op het onderhoud. Het is helemaal fijn dat ik de auto zakelijk gebruik en zeer weinig bijtelling betaal.
Ik ga trouwens naar een zer fijne Volvo dealer in Raalte. Ik heb daar echt goede ervaringen mee. Echt een aanrader.
Groeten, Freek
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2012 22:34 #1376928
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Heel goed adres
Dat is met zekerheid Autotechniek Raalte. Inderdaad een heel goed adres. Ik kocht daar 10 jaar geleden mijn eerste S90. Heel fijn zaken gedaan en nog nooit een dealer meegemaakr met zulke goede after-sales. Heeft de werkplaatschef nog steeds zijn witte 740 sedan met meer dan 8 ton op de klok?
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2012 22:39 #1376929
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We gaan weer een taxatiedag
We gaan weer een taxatiedag houden na de winter, februari of maart.
Of bij Verkerk of bij Broekhuis in Harderwijk.
Of bij Verkerk of bij Broekhuis in Harderwijk.
Moderators: Jerry Stam