onderkant/bodem 940

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2012 19:09 #1095867 door F Nieuwenhuizen
onderkant/bodem 940 is gemaakt door F Nieuwenhuizen
Hallo allemaal,
Nu lees ik in de Factor dat de latere 940/960 wat last hebben van enige roestvorming aan de bodemplaat etc. Dit zou komen door onvoldoende roestpreventie af-fabriek. Nu zie ik als mijn 945 van 97 op de brug staat inderdaad wat roest hier en daar. Niks ernstigs, maar toch. Aangezien ik de rest van mijn leven met de 9 blijf rijden had ik toch het plan opgevat er iets aan te doen. Dus, wie heeft daar een idee over: tectileren, dinitrol, wat, hoe en bij wie? Ik verneem graag jullie reacties.

Groeten, Freek

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2012 19:09 #1376607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ben van plan
hem te gaan of laten behandelen met mike Sanders fet.
In belgie net over de grens bij Eindhoven mag je zelf mee helpen en kost het dus minder.
John

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 18:31 #1376757 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic Sanders vet
Ik heb nog nooit gehoord van Sanders vet... leg uit

groeten, Freek

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 18:42 #1376758 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mike
www.mike-sander.de/

Groeten,
Gerben

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 18:52 #1376761 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic sander
Hoi Gerben,

Bedankt voor je link. Maar ik vraag me af wat nu het beste is om de auto mee te behandelen. Want er is ook Dinitrol, Waxoil etc. Er was weinig reactie op mijn onderwerp aangaande roest aan de onderzijde van de 940. Dat vond ik apart want je zou toch denken dat meer mensen bij deze club last hebben van roest aan de onderkant van de wagen, in meer of mindere mate...
Dus : wie heeft er ervaring met anti-roestbehandeling? En een goed adres? Ik woon in Drenthe, vlakbij Emmen, dus misschien weet iemand een goed adres hier uit de buurt?

Groeten, Freek

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 19:49 #1376762 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Mijn ervaring
Mijn ervaring bij 1196, 1997 en 1998-ers is dat er weinig roest is aan de onderkant, meer dat er wat lichte corrosie is op de naden. Een staalborstel en een spuitbusje tectyl is dan al genoeg. Waarschijnlijk heb je voor de eerste keer minder dan een half busje nodig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 20:22 #1376767 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Roest onderzijde
Tijdig onder de Accu en onder Ruitenwisservloeistof reservoir het materiaal behandelen.
En ach als je een keer een lekkende Krukaskeerring hebt, en dat komt geregeld voor,
dan olie-ed hij vanzelf de onderzijde.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 20:38 #1376771 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Zoekfunctie
www.volvo700vereniging.nl/node/44752
Verzinkt is niet zaligmakend bij de latere 940-ers, de laag offert zichzelf op en verdwijnt op den duur geheel. Duurt wel lang, maar toch. Als je een 940 ook na twintig jaar of meer heel wilt houden zal de roestbescherming weer op peil gebracht moeten worden.
Kan 1 van de mods mij ff helpen? Heb het tweede deel van de roestbeschermingstest, alleen is deze 6mb en kan ik niet toevoegen ivm de 1mb limiet.
groet, Chris

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 20:50 #1376773 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic roest
Dat is nou precies mijn punt. Ik wil de 940 nog jaren heel houden. Dan lijkt mij een half busje ml te makkelijk. En als ik onder de wagen kijk zie ik best wel wat (oppervlakkige) roest hier en daar. Bovendien ziet alles er redelijk ''schraal'' uit. Daarom zoek ik een goede lange termijn bescherming. maar welke? Mijn 945 'word niet beschermd door olie-lekkage trouwens.

Groet, Freek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2012 21:33 #1376782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Roest
Mijn 940 uit 1997 had ook last van wat lichte corrosie op de naden. Deze heb ik met de staalborstel (zo'n ronde op de accu-boormachine) kaal gemaakt en daarna in de blanke tectiel gespoten en voor het mooie daarna in de zwarte body-wax (beide te koop bij de Gamma) van Valvoline. (de witte en de zwarte spuitbus).
En inderdaad, de accubak. Deze was bij mij ook doorgeroest. Heeft een keer een lekke accu in gestaan denk ik. Was zo ver geroest dat de claxon eronder het niet meer deed. En een gat van ongeveer 10 bij 5 cm naar de wielkast.
En ook mijn 940 wordt niet door olie lekkage beschermd. Is kurkdroog aan de onderkant :-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC