irritante xenonverlichting

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 22:34 #1364661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Xenon verlichting
Ik heb inderdaad Xenon, en laatst bij Nordicar in Heerhugowaard op 26 Mei een lamp-unit vervangen, de reflectoren lieten het afweten.
Toen gelijk beide lampen door Monteur Nordicar de hoogte afgesteld, maar waarschijnlijk nog niet goed genoeg. Ga binnenkort in Donker de afstelling controleren.
Xenon verlichting is een verademing kwa Licht-intensiteit, kan het iedereen aanbevelen. Meer zicht - meer veiligheid.
Deze Xenon verlichting op 18-04-2009 ingebouwd ( WillemV -aktie)sindsdien 3 x APK zonder probleem.
Mart,lidnr.:950,Volvo Estate940,Lpi,LPG-G3,M90, 387000km.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 23:01 #1364664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Xenon nonsens
Xenon is niet per definitie meer licht en meer veiligheid.
Dat blijkt wel uit het feit dat je mensen verblind. En dat mensen de moeite nemen om je daarvan op de hoogte te stellen.
Johan Laurenssen heeft ook zo'n alles verblindende blauwe set. Heel vervelend om die achter je te hebben, of nog erger tegemoetkomend.  
Ik ben die blauwe lampies van die goedkope aftermarket tinnef al heel lang beu. Het wordt gebruikt door sjonnies in SEATs en mensen die daar bij willen horen. Die lampen dragen net zo veel bij aan veiligheid als dikke uitlaten aan en stillere woonomgeving.
Het blauwe schijnsel geeft een onterecht gevoel van veiligheid. Doordat de intensiteit zo hoog is, verblind(overbelicht) het alle details. Als we bij elkaar zitten zal ik je het verschil laten zien tussen goed -halogeen- licht en aftermarket xenon. In een heel simpel testje.
Het is blijkbaar mogelijk om wel goede aftermarket xenon te kopen, die niet zo opvalt, en daar is op zich niks mis mee. Maar grosso modo kom ik die niet tegen,of het moet ZO goed zijn dat het mij niet opvalt, dat kan natuurlijk ook. De APK kijkt niet naar de afstelling van de lampen overigens.
:-)
Zo. Ik ben het weer kwijt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 23:23 #1364665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK
Daar is bij mij anders wel naar Gekekent of ze nog wel goed stonden afgesteld en zijn iets bij gesteld, was nog afkeur maar het stond net op het randje.
Mischien is het geen APK eis dat weet ik niet maar tegenligggers verblinden is gevaarlijk dus niet veilig en daar is de APK voor bedacht maar dat hoef ik jou toch niet uit te leggen Jeroen.
Tom.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 00:39 #1364675 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kleurtje voor jou
Hallo Jeroen

Jeroen schreef : Het blauwe schijnsel geeft een onterecht gevoel van veiligheid.

Bij 6000K zie je het blauw alleen als je er normale gloeilampen naast zet.  5000K wordt door Pilot omschreven als "geel/wit", 4300K als "zachtgeel" en 3000K als "geel licht: vergelijkbaar met (Franse) oldtimers".  Dus zelfs voor jou is er een kleurtemperatuur.
groetjes
Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 01:02 #1364677 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Blind
M'n boekhouder heeft een oog-afwijking.
De man zegt alleen veilig auto te kunnen rijden met xenon verlichting.
Vooral wanneer hij hoog boven het wegdek zit.
Denk je dat die man voor de lol in een Audi Q7, VW Touareg of Porsche Cayene rijdt..........die hebben immers standaard xennon............

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
25-07-2012 06:33 #1364683 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Die boekhouder is te duur Andre
Als je al die drie wagens kunt rijden als zelfstandige boekhouder zijn je klanten dan wel ....
Naja dat moet je zelf beoordelen.
Mijne rijd een A2. Ik vind het een prettig gevoel in ieder geval.

En ja verkeerd afgestelde koplampen en die foute xenon is zeer irritant.
Het moest verboden worden.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 07:22 #1364684 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Xenon
Ik doe mijn eigen boekhouding en rij van de besparingen een bosje oude Volvo's waar absoluut geen Xenon in komt, after market achterlichtje OK maar dat omgedraaide pettenlicht komt er bij mij niet in, staat ook helemaal niet bij onze bakstenen en zoals Wytze zegt net als autodrop....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 08:33 #1364686 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Testje
Bij de ANWB hebben ze eens een testje gedaan. Nu neem ik meestal de testen van de ANWB niet al te serieus, maar de 5 testpersonen die in moderne auto's met halogeen of xenon hadden gereden merkten eigenlijk weinig verschil. Goede halogeen of goede xenon maakte weinig uit. Maar minder goede xenon, of xenon in armaturen/achter koplamplazen die daar niet voor ontworpen zijn (alle 7/9 serie behalve de 960 II en S/V90).... Kan meer licht geven, maar de kans dat je anderen hindert is toch een stuk groter. Dimlicht is niet fantastisch, maar grootlicht is standaard wat mij betreft prima. Ik bouw ook geen xenon in, de boel is er voor bedoeld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 09:16 #1364687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Xenon vervolg
Ook hier in de 940 van zoon twee maal door de apk gekomen zonder problemen
Zat Xenon in met H4 en 8000 k van het merk;
BAC
HID xeon conversion kits

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 15:06 #1364721 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Afgevraagd
Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, of ik niet teveel betaalde.
Maar als ik een beetje rond bel, zijn ze allemaal even duur.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC