irritante xenonverlichting

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2012 09:28 #1364526 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gele pitten

Wouter1973 schreef :  
En eigenlijk vind ik het allermooist wat ik laatst zag: een 940 met gele halogeen verlichting. Prachtig!

Heb Echte Gele H4 Pitten (origineel van Volvo) in mijn baksteen zitten, en ik vind het Geweldig.
Xenon kan heel goed op een Baksteen maar dan moeten ze wel echt heel goed afgesteld staan want anders is het echt verblindend.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2012 10:52 #1364527 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Re: irritante xenon verlichting
Ik heb sinds 5 juli jl. Xenon en ook goed af laten stellen, tot nu toe geen enkele knipper gehad.Ik zou Mart een berichtje sturen, hij is serieus en secuur met zijn auto en zal er zeker iets aan (laten) doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2012 11:28 #1364528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik blijf Xenon hinderlijk
Ik blijf Xenon hinderlijk vinden. Vooral op een lange weg met verhoogde drempels en tegenliggers. Bijregelen van de hoogte gaat niet snel genoeg en omdat Xenon nu eenmaal meer lichtopbrengst heeft krijg je dat vol in je ogen. Snap nog steeds niet dat het toch typegoedkeur heeft gekregen.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2012 11:49 #1364534 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Geel
Ik heb ook Gele pitten in mijn Volvetje zitten.

Zelfs met grootlicht aan heb ik geen enkele tegenligger die gaat seinen.

Haha.

Xenon komt er bij mij nooit in.

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2012 13:18 #1364547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen xenon in 740
ik heb ook een week xenon in mijn 740 gehad en er snel weer uitgehaald. geen mooi lichtbeeld en veel gesein. ik ga er nu waarschijnlijk philips x-treme H4 in doen. zou 80 a 100 % meer licht moeten geven tav origineel.
in mijn andere volvo xc70 heb ik al jaren aftermarket xenon, dat gaat wel prima.
groeten, Peter

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2012 22:47 #1364600 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Jeroen!! Kom der maar in ;-)
Ook ik heb er Xenon in gehad maar heb het er na een tijdje weer uit gehaald.
A: is het eigenlijk geen porum op een oude auto ( ongeveer het zelfde als een huifkar met alu wielen...)B: de licht-donker grens is niet scherp en daardoor krijg je dat verblindende strooilicht. De duurdere setjes hebben dat niet(of minder). Ik had mn lampen zo laag staan maar vanwege het strooilicht reflecteerde die grote ANWB borden langs de snelweg op tig meters afstand(absurd ver).
@Mathy; Jij wil altijd alles origineel aan de auto, geen geknip in de kabelboom etc, maar met deze verlichting(Xenon) met gewoon H4 glas zet je die principes eigenlijk een beetje overboord. Hoe zit dat ;-) ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2012 23:04 #1364602 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in de 850 gewoon een 55w
in de 850 gewoon een 55w (niet 35w) xenon set gezet met wat afstelwerk en netjes schone/niet gezandstraalde glazen. helaas konden ze in china niet de juiste kleur sturen (4300k ziet er nog tuning uit, had toch 3500 moeten nemen) maar voor 35 euro incl verzenden heb je nog niet eens een set gewone merklampen. Heb de afgelopen 20.000 km geen signalen ontvangen. het kan dus wel redelijk werken. maar echt tevreden ben ik ook niet, met name de kleur is verkeerd en er is toch nog wat strooilicht.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 00:37 #1364609 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Plug and see
Hallo Leon

ldoensen schreef : @Mathy; Jij wil altijd alles origineel aan de auto, geen geknip in de kabelboom etc, maar met deze verlichting(Xenon) met gewoon H4 glas zet je die principes eigenlijk een beetje overboord. Hoe zit dat ;-) ?

Met Xenon hoef je niet in de bekabeling te knippen.  De electronica aansluiten is plug and play.  (De lampen erin krijgen is een ander paar schoenen)
Ik ben een paar keer per jaar in Duitsland onderweg.  Op wegen waar geen straatverlichting aanwezig is.  En op tijden dat er ook verder weinig tot geen licht aanwezig is.  Met standaard lampen heb ik me wel eens afgevraagd of ik het licht überhaupt wel aan stond.  Dus er moest een andere oplossing komen.  Maar geen, waarbij meer warmte of meer Amperes nodig zijn.  Een paar mensen binnen de vereniging hadden toen al Xenon.  Ik meen o.a. Johan Lourenssen.
Toen Willem V. daarna een groupbuy georganiseerde voor Xenon, heb ik toegehapt.  Qua Xenon heb ik daar nooit spijt van gehad, qua leverancier/inbouwer (niet Willem dus!!!) wel.
Xenon geeft zoveel licht meer, als je dat eenmaal gewend bent, wil je niet anders.  Scheiding van licht en donker is bij mijn auto geen probleem.  En toen het een paar jaar geleden tijd werd voor nieuwe achterschokdempers, heb ik de oude niveaumats door nieuwe niveaumats (laten) vervangen.  En als ik grootlicht opzet, gaan er vier pitten aan.  4 x 35 Watt.  6000K.  Dat schijnt van alle "kleuren" het meeste licht te geen.  Vier keer 35 Watt 6000K Xenon is meer dan genoeg in iedere situatie.
Er wordt nooit geknippert.  Tenzij iemand me herkent.
groetjes
Mathy

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 00:39 #1364610 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Groot licht

gerryberrie schreef : Zelfs met grootlicht aan heb ik geen enkele tegenligger die gaat seinen.  Groeten, Gerben

Dat ligt niet aan het gele licht.............ook met geel licht kan je je tegenligger verblinden.
Xenon; dat heb ik al gehad, snel kapot.
Gewoon weer illegale Zweedse pitten erin, 80/125 Watt H4.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2012 10:42 #1364622 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic xenon
Tsja, je hebt xenonsetjes en xenonsetjes en 'verse' en 'oude' koplampglazen. Wereld van verschil, qua kleur en strooilicht. Of het nou (uiteindelijk) nog enigszins eruit ziet voor tegenliggers of niet, ik laat het lekker origineel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC