ophogen van mijn 740 gl
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als je het onderstel op gaat hogen kom je meer problemen tegen, zoals de hoek van je cardan-as, stuur stangen vanuit je stuurhuis enz enz.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
struis schreef : Grotere wielen, met 80 serie banden, dat is het meest eenvoudig te doen.
Als je het onderstel op gaat hogen kom je meer problemen tegen, zoals de hoek van je cardan-as, stuur stangen vanuit je stuurhuis enz enz.
ja hier zat ik zelf ook al aan te denken...
en dan in combinatie met die opvulschijven aan de achterkant moet ik toch wel een heel eind komen!!
ik ga eens op jacht en aan het uitzoeken of grotere wielen gaan passen in de wielkasten.
grtz jens
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Wagen kwam totaal ruim 6 cm hoger te staan.
En de wagen was gewoon goed stabiel en zeer goed te rijden. 20000 km ervaring inmiddels ook op zeer extreme wegen en geen enkel problemen gehad.
Heerlijk instappen.
De wagen staat nu weer even op normale poten omdat door een ongeluk de poten krom zijn geraakt maar ik ga weer langere nieuwe poten maken binnenkort want hij gaat weer omhoog na de winter.
De 8% grotere omtrek van de band gaf geen problemen met vermogen. Ook niet op ruim 4660 meter hoogte. Gewoon gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
hoe had jij de veerpoten dan verlengd?? en waar had je die blokken vandaan die je tussen de veer en de chassisbalk deed aan de achterzijde??
zelf zat ik aan 17" te denken met een SUV-band eronder en eventueel iets breeder met behulp van spoorverbreders.
zou je eventueel kunnen helpen met adressen waar de onderdelen te krijgen zijn voor het verhogen??
grtz jens
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Een pijp buiten om de doorgezaagde voorveerpoot plaatsen om de pootdelen weer aan elkaar te lassen gewoon Alles gekocht bij constructie werkplaats. Ohw ja, nog een kort pijpje onder schokdemper om die weer passend te maken. Paar tientjes alles bij elkaar.
Wiel kan je natuurlijk mee doen wat je wilt.
Als het maar past en niet aanloopt en niet te ver naar buiten komt ivm lagerbelasting.
Ik heb Hydra velg gebruikt met XC70 banden 215/65/16.
Voor de APK moet je het misschien wel effe origineel maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-

grtz jens
- V700 register
- Nieuw lid
-
en zoals het er nu uit ziet op papier heb ik een waterdicht plan voor een goede ophoging.
morgen ga ik even op bezoek bij een metaalbewerker hier in de buurt, en daar ga ik eens bespreken of mijn plan van aapak mogelijk is en of het op deze manier te vertrouwen is.
ik zal het topic op de hoogte houden voor de geintreseerde.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Hoe groter de hoek ook, hoe meer je gaat merken van de "homokineten" in de as.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat je kruiskoppelingen bedoelt. Alleen de 960 heeft een homokineet in de cardanas bij mijn weten. Een homokineet heeft i.t.t. een kruiskoppeling juist geen last van oneenparigheid.gerryberrie schreef : Hoe groter de hoek ook, hoe meer je gaat merken van de "homokineten" in de as.