ophogen van mijn 740 gl

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-09-2012 23:48 #1367524 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Dikke banden
Grotere wielen, met 80 serie banden, dat is het meest eenvoudig te doen.
Als je het onderstel op gaat hogen kom je meer problemen tegen, zoals de hoek van je cardan-as, stuur stangen vanuit je stuurhuis enz enz.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2012 19:17 #1368522 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dikke banden

struis schreef : Grotere wielen, met 80 serie banden, dat is het meest eenvoudig te doen.
Als je het onderstel op gaat hogen kom je meer problemen tegen, zoals de hoek van je cardan-as, stuur stangen vanuit je stuurhuis enz enz.

 
ja hier zat ik zelf ook al aan te denken...
en dan in combinatie met die opvulschijven aan de achterkant moet ik toch wel een heel eind komen!!
ik ga eens op jacht en aan het uitzoeken of grotere wielen gaan passen in de wielkasten.
 
grtz jens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-09-2012 21:02 #1368533 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik had er
215-65-16 banden onder op Hydra velgen en de veerpoot met 4 cm verlengd voor en achter 4 cm blokken tussen de veer en de chassisbalk.

Wagen kwam totaal ruim 6 cm hoger te staan.

En de wagen was gewoon goed stabiel en zeer goed te rijden. 20000 km ervaring inmiddels ook op zeer extreme wegen en geen enkel problemen gehad.
Heerlijk instappen.

De wagen staat nu weer even op normale poten omdat door een ongeluk de poten krom zijn geraakt maar ik ga weer langere nieuwe poten maken binnenkort want hij gaat weer omhoog na de winter.

De 8% grotere omtrek van de band gaf geen problemen met vermogen. Ook niet op ruim 4660 meter hoogte. Gewoon gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 11:49 #1368622 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe
hey wytze,
 
hoe had jij de veerpoten dan verlengd?? en waar had je die blokken vandaan die je tussen de veer en de chassisbalk deed aan de achterzijde??
zelf zat ik aan 17" te denken met een SUV-band eronder en eventueel iets breeder met behulp van spoorverbreders.
 
zou je eventueel kunnen helpen met adressen waar de onderdelen te krijgen zijn voor het verhogen??
 
grtz jens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
21-09-2012 12:15 #1368628 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Its all self made
Massieve ronde ijzeren Blokken achter.
Een pijp buiten om de doorgezaagde voorveerpoot plaatsen om de pootdelen weer aan elkaar te lassen gewoon Alles gekocht bij constructie werkplaats. Ohw ja, nog een kort pijpje onder schokdemper om die weer passend te maken. Paar tientjes alles bij elkaar.
Wiel kan je natuurlijk mee doen wat je wilt.
Als het maar past en niet aanloopt en niet te ver naar buiten komt ivm lagerbelasting.
Ik heb Hydra velg gebruikt met XC70 banden 215/65/16.
Voor de APK moet je het misschien wel effe origineel maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 12:28 #1368630 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pb
wytze je hebt een pbjte ;)
 
grtz jens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2012 11:27 #1371988 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brainstormen
zo eindelijk weer eens tijd gehad om even te gaan zitten en na te denken over het ophogen.
en zoals het er nu uit ziet op papier heb ik een waterdicht plan voor een goede ophoging.
morgen ga ik even op bezoek bij een metaalbewerker hier in de buurt, en daar ga ik eens bespreken of mijn plan van aapak mogelijk is en of het op deze manier te vertrouwen is.
 
ik zal het topic op de hoogte houden voor de geintreseerde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2012 12:10 #1371992 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic aandrijfas
Hou ook rekening met de hoek van de aandrijfas, die natuurlijk maar een maximaal aantal graden kan "uitslaan".
Hoe groter de hoek ook, hoe meer je gaat merken van de "homokineten" in de as.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2012 12:13 #1371993 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zit ook in de planning
zal ik inderdaad ook rekening mee gaan houden, het idee erachter is dat de wielnaven iets van hun plek af komen zodat er grotere wielen onder kunnen zonder aan te lopen in de wielkasten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2012 12:26 #1371994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kruis

gerryberrie schreef : Hoe groter de hoek ook, hoe meer je gaat merken van de "homokineten" in de as.

Ik denk dat je kruiskoppelingen bedoelt. Alleen de 960 heeft een homokineet in de cardanas bij mijn weten. Een homokineet heeft i.t.t. een kruiskoppeling juist geen last van oneenparigheid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD