Winterbandentest 2011 van de ANWB

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 13:34 #1331304 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Ej banden.
Heet het geloof ik. Of de banden prijsvechter. Op de returnmail staat een andere naam als op de side. 61 euro per bridgstone blizztak in 195-65-15/91.
Deze keer heb ik ze laten thuisbezorgen voor 0-euro, maar de zomerbandjes kwamen bij een lokaal montagepunt (naar wens) aan.
Star garage in Herten. Een wat norse Turk, maar hij werkt goed, en voor 15 euro per band lagen ze erop

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 19:43 #1331321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is waar

Mathy schreef : Hallo Jeroen

Jeroen schreef : ... daarvoor moet je in Venlo zijn of in de tweede kamer.

Volgens de kieslijsten die iedereen vóór de tweedekamerverkiezingen ontvangen heeft, woont het door jou bedoelde personage al enige tijd in de hofstad.  Het zou natuurlijk kunnen zijn, dat dit niet geheel overeenkomt met de waarheid, omdat genoemd persoon continu onder bewaking staat.  Maar vanwege die bewaking is de aanname dat er niet meermaals per week op en neer naar het verre zuiden wordt gereden, niet geheel onaannemelijk.
groetjes
Mathy

Ik denk dat je gelijk hebt . die laatste zin was inderdaad een beetje "out of line" en vooral ingegeven door mijn ergernis over de als de waarheid opgeschreven nonsens die er gepost werd. Ik hou van nonsens, maar dan wel als het als nonsens bedoeld is.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2011 07:56 #1331431 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Afwijkend
Jeroen, als jij vindt dat het allemaal zo onafhankelijk en objectief is, kan je me dan uitleggen waarom de testwinnaar volgens het puntenoverzicht letterlijk nergens wordt genoemd in de tekstbespreking van exact dezelfde test?
Als ik de lijst lees, is de continental beter dan de rest, als ik de tekst lees is de continental nergens het vermelden waard, en dus een middenmoter... Vorig jaar eindigde diezelfde band dan ook als vierde, en nu, na een jaar ontwikkeling van andere fabrikanten, is het ineens de beste. Erg geloofwaardig allemaal...
Het is ook een beeld dat ik herken van diverse andere nederlandse testen. Grote afwijkingen tussen testen onderling, en tussen de cijferlijst en de geschreven tekst, waarbij de eindconclusie meestal niet door beide wordt ondersteund.
Mijn voorkeur voor de meningen van tiretest komen voort uit het feit dat daar de cijfers van echte ervaring samenkomen: een stelletje eventueel niet-objectieve journalisten die een of twee dagen circuit rijden op kersverse banden kunnen een heel andere mening hebben dan enkele honderden automobilisten die daadwerkelijk een set banden van nieuw volkomen hebben afgereden, zoals ik zelf ook zou doen. Als jij dat afdoet met Jomanda-neigingen leef je in een heel andere wereld dan ik, kennelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2011 11:16 #1331438 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afwijking
...Volgens mij spreek je jezelf nu tegen. In het ene bericht beweer je dat jaar na jaar Continental als beste uit de test komt en in je laatste bericht zijn ze opeens vorig jaar vierde geworden....
Bovendien zijn je aannames dat een "stelletje " journalisten die een of twee dagen ergens rijden, de test zouden hebben uitgevoerd gebaseerd op.. ja op wat eigenlijk?
Ik zou dit nog eerst even lezen <a href=" www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tests,...ordt-er-getest-.html "> www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tests,...ordt-er-getest-.html
Zal ik wat citeren?

ANWB schreef : Om de resultaten op de proefstand te controleren (crosscheck) wordt per testband 1 set van 4 banden onder een auto, in konvooi getest. De auto’s rijden in konvooi een vast traject op de openbare weg, in totaal 10.000 km. Na elke 2.500 kilometer worden de banden gewisseld van voor naar achteren en andersom en wordt er op 24 meetpunten (6x elke 90°) de profieldiepte gemeten. Volgens regressie wordt nu de levensduur van de band in kilometers berekend tot een profieldiepte van 1.6 mm. Tijdens de test wordt er met testauto’s in konvooi gereden. 

ANWB schreef : Uniek aan deze bandentest is dat alle testbanden anoniem worden gekocht bij bandenhandelaren. Hiermee kunnen we voorkomen dat we “geprepareerde of speciale” banden krijgen. Vanwege de doorlooptijd van de testuitvoering informeren we wel bij bandenfabrikanten of er nieuwe modellen op stapel staan. Het heeft weinig zin een band te testen die bij het verschijnen van de test vervangen is door een opvolger. 

ANWB schreef : Per geteste band kopen we 30 exemplaren, als gezegd anoniem bij bandenhandelaren. Twintig stuks worden gebruikt om de rijeigenschappen te beproeven, 10 stuks voor de slijtage en hogesnelheidstests. Bij een bandentest van twee bandenmaten gaan er dus ruim 1000 bandendoorheen 

I rest my case.
Dat is niet eens een beetje, maar VOLKOMEN het tegenovergestelde wat jij beweert..
Breng dus eerst je feiten eens op orde voordat je iets opschrijft.
als je ergens nog bewijs hebt dat Continental de sponsor is van dit onderzoek. en berichtgeving dat Continental levensgevaarlijk is dan hoort iedereen dat ook graag ..
Ik vind het niet erg dat je wat vindt of dat je wat denkt , maar om dan een andere partij iets in de schoenen te schuiven zonder gedegen onderbouwing, dat vind ik gewoonweg ergerlijk.
Nogmaals, van mij hoeft niemand continental banden te kopen, of een ander merk. En niemand hoeft de test voor waar aan te nemen, maar je beweringen over betaling door een partij en levensgevaarlijk moet je hard maken of op zijn minst een klein beetje onderbouwen. 
Dan kunnen we op zijn minst een steekhoudende discussie hebben of, daar waar nodig, kan je mensen waarschuwen. 
(FYI ik heb nog even gegoogled op Continental en gevaarlijk en daar komt inderdaad een test uit die op zijn minst "Biassed" te noemen is. <a href=" www.autogids.be/artikel/telex/goedkope_b...n_de_regen-12124.cfm "> www.autogids.be/artikel/telex/goedkope_b...n_de_regen-12124.cfm # maar dan wel door de  meting. )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2011 12:31 #1331445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat is er mis met PB?
Wat is er mis met PB?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC