Winterbandentest 2011 van de ANWB

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2011 08:12 #1331167 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een aanbieder
Kijk naast <a href=" www.autobandenmarkt.com "> www.autobandenmarkt.com ook eens op www.topbanden.com "> www.topbanden.com . Scheelt daar toch vaak tientjes op een band.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2011 09:56 #1331175 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Sponsoring
En opnieuw wordt toevallig de continental de winnaar :S
Ga nou gauw, die hele test is dus gesponsord, continental komt al jaren uit elke NL test als beste, en het blijft rommel die ik vooral niet onder een auto wil. Levensgevaarlijk in vergelijking met fatsoenlijke banden!
Als je wilt weten wat daadwerrkelijk goede banden zijn, lees dan de commentaren op tiretest, die ook op autobandenmarkt gelinkt staan bij elke band, en vergelijk. Niets is onafhankelijker dan scores van vele honderden daadwerkelijke gebruikers!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2011 10:00 #1331176 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
heb je heel goed gezegd Willem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2011 10:06 #1331177 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meten of menen
Sorry Willem,
Ik heb geen aandelen bij Continental, noch bij de ANWB en doe er mee wat je wil , Maar dit is echt te incompleet om er iets mee te kunnen.
Meninkjes van mensen zouden beter zijn dan cijfers en metingen? en dan citeer ik: Ga nou gauw! Dan zou ik maar  gauw  naar Jomanda of de babyfluisteraar gaan luisteren wat die over winterbanden vindt.
En dan de aantijging dat het gesponsord wordt door Continental. en zomaar iets neerflikkeren over gevaarlijk dit en dat
Als je zoiets beweert moet je het ook hard maken. BEWIJZEN. Dat moet je laten zien, en niet een of andere roeptoet. daarvoor moet je in Venlo zijn of in de tweede kamer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2011 11:10 #1331188 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn Dunlops komen er ook
mijn Dunlops komen er ook hier weer heel goed uit, net als vorig jaar bij de ADAC......
(Ik rijd ook in de winter nog steeds meer op nat dan op sneeuw)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2011 11:16 #1331194 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valt mee.

struis schreef : En dan moeten ze er nog om gelegd worden.............Balanceer, Ventiel, afvoer oude band...........

Meestal bestel ik ze bij de tent waar ik vaste klant ben, met de melding, dat ik ze bij hun wil bestellen, tegen de internet prijs.Dat gaat vaak dan nog goed ook, accepteren dat ook en zetten er voor 7,50 lood en ventiel op, aan de binnenkant (lood dan)
Dus, totaal valt het nog mee en bij een betrouwbare tent, die voorzichtig met mijn spullen om gaat.
Suit yourself, was maar een tip.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2011 23:15 #1331258 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Het is blond en het ...
Hallo Jeroen

Jeroen schreef : ... daarvoor moet je in Venlo zijn of in de tweede kamer.

Volgens de kieslijsten die iedereen vóór de tweedekamerverkiezingen ontvangen heeft, woont het door jou bedoelde personage al enige tijd in de hofstad.  Het zou natuurlijk kunnen zijn, dat dit niet geheel overeenkomt met de waarheid, omdat genoemd persoon continu onder bewaking staat.  Maar vanwege die bewaking is de aanname dat er niet meermaals per week op en neer naar het verre zuiden wordt gereden, niet geheel onaannemelijk.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 01:24 #1331268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic winter of sneeuw
de winnaar uit de test is een beestig bandje
hebben we op de S60 24d van de vriendin liggen, wel 205/55/16, grip, tractie in sneeuw grenst aan het ongelofelijke en waterafvoer tegen HEEL hoge snelheden tijdens plensbuien op duitse autobahn zo mogelijk nog beter
vroeger lagen er Falken eurowinter op, die waren ook meer dan goed te noemen maar niet zo agressief in de sneeuw
de vriendin reed ooit achter mij aan op een klaverblad tijdens een koude winterdag, in de ene auto alle vrouwen, bij mij enkel mannen, je kent dat, ik reed met de xc70 van opa, op de pirelli scorpions, de XC7 ging driftend met veel kunst en vliegwerk nog net goed door de bocht, en de S60 op winterbanden bleef net 1 meter achter mijn bumper hangen, de banden piepten zelfs niet
vind ik een mooie illustratie van de ideale werkignstemeraturen van de rubbersoorten en de beste reklame voor winterbanden die er kan zijn
op de S80 25D liggen Kleber krisalp sinds vorig jaar, ook een winterbandje dat er mag zijn maar weer niet zo agressief qua traktie in de sneeuw als de continental die een achte sneeuwband is que design
net zoals de Vredestein guigaro's die ondertussen op de XC70 liggen 's winters
en de Michelin Alpins hebben we onder de audi S6 Avant tijdens de wintermaanden, is ook ons wintersportkarretje trouwens, zijn iets minder door de hoge snelheidsindex maar ook merkbaar verschil met een zomerband, gezien dit een quattro is met een agressief blokje weet je dus nooit of de traktie van de band komt of van het quattrosysteem of nog van de pure power dus kan ik over de michelins niet zo'n duidelijke mening geven
er is dus een duidelijk verschil tussen sneeuw- en winterbanden
in alle geval zijn winterbanden een aanrader, betere wegligging bij koude en veel kortere remafstanden
sneeuwbanden enkel aan te raden als je ook effektief elk jaar een paar keer gaat skieën

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 02:17 #1331271 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Vliegen

Mathy schreef :  Maar vanwege die bewaking is de aanname dat er niet meermaals per week op en neer naar het verre zuiden wordt gereden, niet geheel onaannemelijk.

Die zal toch wel, net als Camiel destijds, dagelijks komen vliegen op/van Zestienhoven?
Doe effe normaal man!!!

• van Kuijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 09:23 #1331274 door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Winterbanden
Eén van deze 2 merken laat ik monteren.- Continental TS830 195/65-15 91H       : € 111,- all-in (incl. BTW)- Good Year Ultra Grip8 195/65-15 91H : € 109,- all-in (incl. BTW) Mijn ervaring met Good Year Ultra Grip is overigens erg goed.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC