Tankklepje los

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2011 17:04 #1313490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als......

wp001 schreef : Als je die pennetjes er nu eens van de andere kant helemaal uitgetikt had!

Ja , da's een beetje mosterd na de maaltijd ...
Als ik vantevoren in de gaten had hoe het zat............ had ik dat gedaan.....maar ik heb weer wat bijgeleerd , uiteindelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2011 18:32 #1313501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das
Een goeie Timen, daar had ik nog niet aan gedacht  hahahaha.
is weer handig voor de volgende keer, nu nog onthouden hahahaha.

Tom.

• Roger Smeets
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2011 22:41 #1313662 door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic Van buitenzijde
Ik heb de pennetjes ook vanaf de buitenzijde met een priem naar binnen geduwd. Dan kun je het plastic schierdeel zo van de carrosserie afnemen. Het nieuwe scharnier plaatsen en met behulp van de (nieuwe) pennetjes weer vastzetten.
Voordeel van deze methode is dat je binnen 5 minuten klaar bent, nadeel is natuurlijk wel de de vier oude pennetjes ergens in de auto tussen het plaatwerk en de bekleding zijn gevallen. Maar het niet hoeven loshalen van de binnenbekleding vond ik een groot voordeel.
Het voorstel van Timen om dunne schroefjes te gebruiken lijkt me ook niet verkeerd. Dan kun je het geheel nog eens loshalen zonder dat er weer pennetjes tussen de carrosserie en bekleding vallen.
Welicht mosterd na de maaltijd, maar ik was helaas niet eerder on-line om je vraag te kunnen zien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2011 11:38 #1313704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic extra gewicht , hoger verbruik......

rsmeets schreef : Ik heb de pennetjes ook vanaf de buitenzijde met een priem naar binnen geduwd. Dan kun je het plastic schierdeel zo van de carrosserie afnemen. Het nieuwe scharnier plaatsen en met behulp van de (nieuwe) pennetjes weer vastzetten.
Voordeel van deze methode is dat je binnen 5 minuten klaar bent, nadeel is natuurlijk wel de de vier oude pennetjes ergens in de auto tussen het plaatwerk en de bekleding zijn gevallen.

En ik 'troost' me met de gedachte dat ik in ieder geval niet met die extra ballast rondrijd...!  Het weer erop zetten is makkelijk , klepje erop zetten, één kant van de veer vast inklemmen , en met een klein tangetje de andere kant 'op scherp' erin zetten. In de tussentijd de boel even lekker in de was gezet, dus het ziet er weer als nieuw uit daar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2011 12:19 #1313717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic humor
Nou denk ik niet dat je die extra pennetjes zult merken kwa gewicht en kwa verbruik  maar je hebt wel weer wat rond slingeren wat niet hoort of past bij een volvo(moet ik nodig zeggen met mn kofferbak vol met van alles en nog wat).

Tom.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC