Is de grille (960/"96') af te dekken?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 18:23 #1297224 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Natuurlijk!
En zo hoort het ook! De 90  is en blijft het neusje van de Volvozalm....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 19:25 #1297229 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mee eens
Daarom rij ik ook met dit weer niet met de S90, die MOET mooi blijven

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 19:39 #1297231 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re: Mee eens
Gelijk heb je, ik zou ook liever in de Lexus rijden  Ik heb ooit in een gs300 gereden maar zo'n LS460 is het natuurlijk pas ècht!!

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 19:40 #1297230 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Kan ie tegen hoor.
Mijn s90 heeft de ondankbare taak om ook als mijn winterauto te dienen. Dit is de 6de winter dat ik hem heb. Goed voor zorgen, regelmatig de pekel eraf spuiten, ook en vooral onder. En voor en na het pekelseizoen wordt ie steevast even goed gecontroleerd van onderen op de brug bij Carlo en wordt de beschermlaag, waar nodig, even goed met conserveringswas bijgewerkt. Verder ieder jaar een maal een zeer uitgebreide poetsbeurt inclusief de klei vooraf. Resultaat: een tot nu toe volkomen roestvrije bolide die er nog steeds prachtig uitziet. Eindoordeel van Harry, onze " V700 huistaxateur": in excellente concoursstaat.
Dus met de nodige TLC is het neusje van de Volvo zalm zeer wintervast te noemen.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 21:53 #1297248 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thermostaat

jandela schreef : ik heb 2 type`s 960 en al een andere met schade weggedaan en alle drie worden in de winter bij normaal gebruik niet warm. de temp.wijzer komt eigenlijk niet uit de hoek en interieurkachel word ook niet echt warm.
Als je de enigsinds warme auto dan een tijdje stationair laat draaien, komt de meter los, word de auto warm en dat blijft dan ook zo. Ook als de auto voor een trailer gebruikt word, word die normaal warm.
succes,Jehannes

Dus wat ga je nu doen? Thermostaat vervangen!

745 GLE, B230F, 1988, USA. Handgeschakelde 5-bak (geen knopje op de pook).
LH Jetronic 2.2. 390.000km.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2010 20:11 #1299204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grille afdekken
Ik heb op mijn 740 met deze kap gereden met strenge vorst. Het benzine verbruik was hierdoor beduidend minder. Zonder kap 1:10, met kap bijna 1:11. Deze kappen worden niet geschroefd o,i,d,, ze worden om de grille heen gelegd en daarna de motorkap sluiten. Ze bestaan voor de 940 en 740, let wel op het model van de grill en de emblemen op de grill, deze moeten ook op de plastic hoezen zitten. Op de Vkb zie je ze soms nog liggen. Voor nog oudere auto's had Volvo zilverkleurige hoezen (in delen) voor de grille die door middel van haken aan de grill bevestigd werden (bijv. Amazone).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2010 10:10 #1299403 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
heel toevallig maar ik zag er gisteren (in Alphen aan den Rijn notabene) nog een rijden met zo'n hoes. Er zitten, zag ik, ook nog 2 flapjes aan die je open kan zetten. Of het origineel was durf ik niet te zeggen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC