Is de grille (960/"96') af te dekken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil de grille afdekken (zoals bij de 740) voor de winterperiode van de 960. Dit om pekel aanslag te voorkomen, maar vooral ook omdat de interieurtemperatuur enigszins aangenaam te houden vanwege de lauwe waarden binnen in. Mijn vraag is of dit zonder problemen kan, zoals bij de 740 waar je voorgevormde plastic grillehoezen hebt.
Bedankt maar weer.
Groet, Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat kan. Van het weekeinde deze (voor mijn doen) mooi en veilig afgeplakt met tape. Het wordt alleen niet warmer in het interieur. Bijkomend voordeel is dat het blok eerder op temperatuur komt en sneller overschakelt op LPG. Verder geen problemen of rare geurtjes te ontdekken, tot nu toe.Vliegende Hollander schreef : Mijn vraag is of dit zonder problemen kan, zoals bij de 740 waar je voorgevormde plastic grillehoezen hebt.
Groet Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vraag mij af of dat afplakken wel zo gezond is voor je radiateur.. Er treden grote temperatuurverschillen op in de radiateur. Via de onderkant wordt de radiateur gekoeld en boven (via de gril) niet. Gevolg is onderkant koel en bovenkant heetVliegende Hollander schreef :
Ja, dat kan. Van het weekeinde deze (voor mijn doen) mooi en veilig afgeplakt met tape. Het wordt alleen niet warmer in het interieur. Bijkomend voordeel is dat het blok eerder op temperatuur komt en sneller overschakelt op LPG. Verder geen problemen of rare geurtjes te ontdekken, tot nu toe.Vliegende Hollander schreef : Mijn vraag is of dit zonder problemen kan, zoals bij de 740 waar je voorgevormde plastic grillehoezen hebt.
Groet Rik
Kans op scheuren lijkt mij niet geheel ondenkbaar....
Volvo heeft gewoon een fijn gaas wat wel wind doorlaat, maar geen druppels.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Rik
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die zoektocht is nog gaande en heb daar nog een forum-disc. over lopen...jdutman schreef : Voor de temperatuur binnenin moet dit toch geen probleem zijn? Thermostaat wel goed?
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/35104 "> www.volvo700vereniging.nl/node/35104
Groet Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
En om een hoes in NL te gebruiken is echt overbodig.
Ik weet wel dat Volvo van die transparante hoezen had die je met klemmetjes kon bevestigen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je de enigsinds warme auto dan een tijdje stationair laat draaien, komt de meter los, word de auto warm en dat blijft dan ook zo. Ook als de auto voor een trailer gebruikt word, word die normaal warm.
succes,Jehannes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had ik ook last van met de 960.jandela schreef : de temp.wijzer komt eigenlijk niet uit de hoek
succes,Jehannes
Komplete Thermosstaat huis vervangen met nieuwe Thermosstaat.
Probleem geheel opgelost.
Was overigens geen overbodige luxe want de pakkingen waren al behoorlijk ver heen.
- V700 register
- Nieuw lid
-