Roest voorkomen in wielkasten van een 740 <1989, hoe pakken we dat aan?

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2019 01:41 #1454797 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic deze strip moet er wel eerst uit
Spatbordrandbeschermstrip ( 3x ww)




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2019 01:42 #1454798 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Eindresultaat
Ben er tevreden over




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-05-2019 17:30 #1454807 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Naai en plakwerk
Mijn suggestie: de gaatjes die ontstaan zijn door t naai en plakwerk dichtmaken. Dit om te voorkomen dat er vocht en vuil wordt opgesloten in de ruimte achter de beplating. Daarnaast zou ik ook de ruimte achter de beplating goed tegen roest beschermen (dus eerst laag FluidFilm A en later afwerken met Mike Sanders vet).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2019 18:05 #1454809 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic T plakwerk
Heeft juist de gaatjes gedicht. Dat was de gedachte daarachter.
Die tiewrap hechting is ook om verder scheuren te voorkomen. En zit helemaal onderaan. Dat gedeelte zit al lager dan het plaatwerk, Ben niet zo bang dat daar vuil achter komt wat opgesloten raakt. En ik houd het zeer regelmatig schoon.
De bescherming van het plaatwerk heb ik vorig jaar al bijgewerkt. Niet met de middelen die jij noemt. Maar de beschermlaag is intact en het plaatwerk eronder hard.
Je suggestie is welkom natuurlijk, dank daarvoor! maar ik zie geen hele grote toegevoegde waarde, Het heeft al 31 jaar gehouden zonder fluid film A (Fluid film gebruik ik wel in de holle ruimten trouwens ) en met deze binnenkuipen zullen er vast nog wel heel wat jaartjes bijkomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-05-2019 18:25 #1454811 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Huidige underbody afwerking
Schreef over FluidFilm (liquid A variant) omdat dit middel de (meestal aangebrachte) tectiel laag kan ‘opwerken’. Tectiel wordt namelijk hard en krijgt kleine scheurtjes in de loop van de tijd (met alle gevolgen van onderroest van dien). Liquid A maakt t weer soepel EN dringt zowel in de scheurtjes als ‘verzuipt’ de evt. Aanwezige (onder)roest.

Nadat dit is gebeurd dit alles afwerken met lange termijn bescherming: stevig vet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2019 19:14 #1454812 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ok
site van het spul bekeken. Toch het overwegen waard.
Wielkuip weer los. Hmmm..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2019 20:38 #1454815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onze 744 van 1991 met
Onze 744 van 1991 met tussenneus was voorzien van kunststof modderkuipen/binnenschermen en deze leken geheel standaard te zijn waarbij er gebruik gemaakt werd van standaard bevestigingspunten.

Achter was deze wagen niet voorzien van kunststof binnenschermen en daar waren ook geen bevestigingspunten voorzien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2019 23:03 #1454816 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Met
andere woorden..
Volvo deed maar wat lijkt het op.
Zit weinig logica in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD