- Berichten: 1
Roest voorkomen in wielkasten van een 740 <1989, hoe pakken we dat aan?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2019 01:41 #1454797
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic deze strip moet er wel eerst uit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
27-05-2019 01:42 #1454798
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Eindresultaat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 113
27-05-2019 17:30 #1454807
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Naai en plakwerk
Mijn suggestie: de gaatjes die ontstaan zijn door t naai en plakwerk dichtmaken. Dit om te voorkomen dat er vocht en vuil wordt opgesloten in de ruimte achter de beplating. Daarnaast zou ik ook de ruimte achter de beplating goed tegen roest beschermen (dus eerst laag FluidFilm A en later afwerken met Mike Sanders vet).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
27-05-2019 18:05 #1454809
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic T plakwerk
Heeft juist de gaatjes gedicht. Dat was de gedachte daarachter.
Die tiewrap hechting is ook om verder scheuren te voorkomen. En zit helemaal onderaan. Dat gedeelte zit al lager dan het plaatwerk, Ben niet zo bang dat daar vuil achter komt wat opgesloten raakt. En ik houd het zeer regelmatig schoon.
De bescherming van het plaatwerk heb ik vorig jaar al bijgewerkt. Niet met de middelen die jij noemt. Maar de beschermlaag is intact en het plaatwerk eronder hard.
Je suggestie is welkom natuurlijk, dank daarvoor! maar ik zie geen hele grote toegevoegde waarde, Het heeft al 31 jaar gehouden zonder fluid film A (Fluid film gebruik ik wel in de holle ruimten trouwens ) en met deze binnenkuipen zullen er vast nog wel heel wat jaartjes bijkomen.
Die tiewrap hechting is ook om verder scheuren te voorkomen. En zit helemaal onderaan. Dat gedeelte zit al lager dan het plaatwerk, Ben niet zo bang dat daar vuil achter komt wat opgesloten raakt. En ik houd het zeer regelmatig schoon.
De bescherming van het plaatwerk heb ik vorig jaar al bijgewerkt. Niet met de middelen die jij noemt. Maar de beschermlaag is intact en het plaatwerk eronder hard.
Je suggestie is welkom natuurlijk, dank daarvoor! maar ik zie geen hele grote toegevoegde waarde, Het heeft al 31 jaar gehouden zonder fluid film A (Fluid film gebruik ik wel in de holle ruimten trouwens ) en met deze binnenkuipen zullen er vast nog wel heel wat jaartjes bijkomen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 113
27-05-2019 18:25 #1454811
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Huidige underbody afwerking
Schreef over FluidFilm (liquid A variant) omdat dit middel de (meestal aangebrachte) tectiel laag kan ‘opwerken’. Tectiel wordt namelijk hard en krijgt kleine scheurtjes in de loop van de tijd (met alle gevolgen van onderroest van dien). Liquid A maakt t weer soepel EN dringt zowel in de scheurtjes als ‘verzuipt’ de evt. Aanwezige (onder)roest.
Nadat dit is gebeurd dit alles afwerken met lange termijn bescherming: stevig vet.
Nadat dit is gebeurd dit alles afwerken met lange termijn bescherming: stevig vet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
27-05-2019 19:14 #1454812
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ok
site van het spul bekeken. Toch het overwegen waard.
Wielkuip weer los. Hmmm..
Wielkuip weer los. Hmmm..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2019 20:38 #1454815
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onze 744 van 1991 met
Onze 744 van 1991 met tussenneus was voorzien van kunststof modderkuipen/binnenschermen en deze leken geheel standaard te zijn waarbij er gebruik gemaakt werd van standaard bevestigingspunten.
Achter was deze wagen niet voorzien van kunststof binnenschermen en daar waren ook geen bevestigingspunten voorzien.
Achter was deze wagen niet voorzien van kunststof binnenschermen en daar waren ook geen bevestigingspunten voorzien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
27-05-2019 23:03 #1454816
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Met
andere woorden..
Volvo deed maar wat lijkt het op.
Zit weinig logica in.
Volvo deed maar wat lijkt het op.
Zit weinig logica in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam