Roest voorkomen in wielkasten van een 740 <1989, hoe pakken we dat aan?
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2011 18:37 #1300270
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Wytze, wat bedoel je nou precies?
Ik begrijp dat je spatborden van een oude 7 op de carrosserie van een 940 wilt schroeven en vraagt of DAT past...klopt dat?
Of gaat je vraag over binnenschermen die wel of niet passen? Ik heb binnenschermen van een 945 op mn 760 van '83 geschroefd, bij jou gehaald en dat past zonder aanpassing(afgezien van een gaatje voor bevestiging)!
Of gaat je vraag over binnenschermen die wel of niet passen? Ik heb binnenschermen van een 945 op mn 760 van '83 geschroefd, bij jou gehaald en dat past zonder aanpassing(afgezien van een gaatje voor bevestiging)!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2011 19:57 #1300274
door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic Vet,
Hoi Wytze,
In de link die je gaf stonden oa een aantal producten van Luquid Film. Ik gebruik het spul ook voor de oldtimers en ik ken het via een oom van me die altijd schapenwolvet gebruikte om zijn boot van binnen mee in te smeren op plekken waar hij nooit meer bij kwam.
Het grote voordeel van producten op schapenwolvet-basis is dat het niet uitdroogt en niet gaat scheuren zodat er geen water onder de laag die je opbrengt kan komen. Mijn oom vertelde dat zelfs na 15 jaar en 150.000 zeemijlen het nog niet was uitgedroogt. (zegt toch wel wat in zo'n omgeving, zout water).
Ik ben helemaal om en binnenkort gaan mijn 940 en mijn 960 er ook mee behandeld worden. Ik heb spullen voor de compressor gekocht om het mee in de balken te vernevelen.
Nee, ik heb geen aandelen in het spul.
Groetjes Bouke
In de link die je gaf stonden oa een aantal producten van Luquid Film. Ik gebruik het spul ook voor de oldtimers en ik ken het via een oom van me die altijd schapenwolvet gebruikte om zijn boot van binnen mee in te smeren op plekken waar hij nooit meer bij kwam.
Het grote voordeel van producten op schapenwolvet-basis is dat het niet uitdroogt en niet gaat scheuren zodat er geen water onder de laag die je opbrengt kan komen. Mijn oom vertelde dat zelfs na 15 jaar en 150.000 zeemijlen het nog niet was uitgedroogt. (zegt toch wel wat in zo'n omgeving, zout water).
Ik ben helemaal om en binnenkort gaan mijn 940 en mijn 960 er ook mee behandeld worden. Ik heb spullen voor de compressor gekocht om het mee in de balken te vernevelen.
Nee, ik heb geen aandelen in het spul.
Groetjes Bouke
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-01-2011 00:33 #1300311
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dit is het plan
Ik heb dus de teamwagen, een 740 van 1986.
Daar wil ik de plastic binnen schermen in maken.
Ik ben nu een 945 aan het slopen en daar heb ik scherm afgehaald en oude neus scherm met twee schroeven opgezet. Toen paste het binnen scherm perfect op het oude neus scherm.
Maar hierboven ook wordt tegengesproken dat het gaat was ik dus nog aan het puzzelen. Nu Leon ook aangeeft dat het gewoon past ben ik overtuigd (2 tegen1) dat het gaat passen.
Mocht het niet zo zijn en er toch wijzigingen nodig zijn maak ik even een fototje. Wordt vervolgt.
Bouke, ik ga er nog naar kijken als de teamwagen klaar is voor de rit. Nice to have zal ik maar zeggen op dit moment.
Daar wil ik de plastic binnen schermen in maken.
Ik ben nu een 945 aan het slopen en daar heb ik scherm afgehaald en oude neus scherm met twee schroeven opgezet. Toen paste het binnen scherm perfect op het oude neus scherm.
Maar hierboven ook wordt tegengesproken dat het gaat was ik dus nog aan het puzzelen. Nu Leon ook aangeeft dat het gewoon past ben ik overtuigd (2 tegen1) dat het gaat passen.
Mocht het niet zo zijn en er toch wijzigingen nodig zijn maak ik even een fototje. Wordt vervolgt.
Bouke, ik ga er nog naar kijken als de teamwagen klaar is voor de rit. Nice to have zal ik maar zeggen op dit moment.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2011 11:19 #1300325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben benieuwd in mijn auto
ben benieuwd in mijn auto paste het echt niet..
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-01-2011 18:01 #1300367
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic beetje laat maar
Het gaat passen maar je zal wat lippen weg moeten frezen kan ik me herinneren. In ieder geval heb ik toen de 745 ter plekke helemaal gestraald en heel dik in de zwarte tectyl gezet en daaroverheen de kunststof profielen vast 'ge-parkert'.Maar als ik het verhaal van Bouke lees over schapenwolvet is dat misschien ook wel wat.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2019 00:20 #1454769
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Oud topic nieuw leven inblazen
Liggen hier kunstof binnenschermen uit een 9 model om te monteren in een eerste model 7.
Op basis van bovenstaande maak ik op dat achter een eitje moet zijn. Wellicht twee bevestigingsgaatjes ergens boren ? En dan iets van een parkerschroef of boutje/moertje ?
weet iemand wat de beste plek daarvoor is ?
En is popnagelen wellicht ook een idee ?
Voorzijde lijkt niet erg eensluidend te zijn. De een zegt dat het wel gaat, de andere dat het niet gaat. Om alleen met aanpassingen. Lip weghalen. Worden daarmee de uitsteeksel bedoeld aan de buitenrand van het kunststof scherm die in de spatbordrand haken ? en als je die weg moet halen hoe heeft het ding dan nog grip ?
Ondertussen nog wat meer mensen met ervaringen en/of tips & trucs ?
Grt
Peter
Op basis van bovenstaande maak ik op dat achter een eitje moet zijn. Wellicht twee bevestigingsgaatjes ergens boren ? En dan iets van een parkerschroef of boutje/moertje ?
weet iemand wat de beste plek daarvoor is ?
En is popnagelen wellicht ook een idee ?
Voorzijde lijkt niet erg eensluidend te zijn. De een zegt dat het wel gaat, de andere dat het niet gaat. Om alleen met aanpassingen. Lip weghalen. Worden daarmee de uitsteeksel bedoeld aan de buitenrand van het kunststof scherm die in de spatbordrand haken ? en als je die weg moet halen hoe heeft het ding dan nog grip ?
Ondertussen nog wat meer mensen met ervaringen en/of tips & trucs ?
Grt
Peter
- Derk Wiegman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2019 23:11 #1454779
door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Voorzijde standaard
Op mijn 740GL zitten de kunststof binnenschermen aan de voorzijde al sinds de aflevering in 1988, was dit standaard of een optie. Aan de achterzijde zitten geen binnenschermen.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2019 23:20 #1454789
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dat is
apart. Ik zou denken optie of een actie van een eerdere eigenaar ?
Ik weet niet anders dan dat de estate 745 GL van 88 ze achter wel heeft maar voor niet.
En de 744's hebben ze helemaal niet.
Monteren lukt. Moest een klein hoekje aan de voorzijde buitenkant afknippen. Ca 5 mm. De achterstemontagepunten zijn de drie boutjes bij het kopeinde van de kokerbalk. Verder twee missende montagepunten gemaakt voor de boutgaatjes die nog in zo'n kuip zitten.
Toch nog wel dik anderhalf uur bezig geweest.
meteen maar alles goed schoon gemaakt.
Wat roest weggewerkt meteen aan spatbordrand,
Primer. drogen, lakje erop , drogen,
Binnenkuip had twee scheurtjes.
Op de achterzijde pleister geplakt van zelfklevend bitumenmatje, warm gemaakt met fohn. Lijkt me prima reparatie. Snel en onzichtbaar en flexibel.
Daarna monteren.
De combinatie binnenkuip/spatlap is een lastige met monteren.
Nog 5 wielkuipen te gaan nu.
Ik weet niet anders dan dat de estate 745 GL van 88 ze achter wel heeft maar voor niet.
En de 744's hebben ze helemaal niet.
Monteren lukt. Moest een klein hoekje aan de voorzijde buitenkant afknippen. Ca 5 mm. De achterstemontagepunten zijn de drie boutjes bij het kopeinde van de kokerbalk. Verder twee missende montagepunten gemaakt voor de boutgaatjes die nog in zo'n kuip zitten.
Toch nog wel dik anderhalf uur bezig geweest.
meteen maar alles goed schoon gemaakt.
Wat roest weggewerkt meteen aan spatbordrand,
Primer. drogen, lakje erop , drogen,
Binnenkuip had twee scheurtjes.
Op de achterzijde pleister geplakt van zelfklevend bitumenmatje, warm gemaakt met fohn. Lijkt me prima reparatie. Snel en onzichtbaar en flexibel.
Daarna monteren.
De combinatie binnenkuip/spatlap is een lastige met monteren.
Nog 5 wielkuipen te gaan nu.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2019 01:39 #1454795
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic plaatjes
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2019 01:40 #1454796
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Nog een foto
Moderators: Jerry Stam