- Berichten: 1
Bouten op Hydravelg 16 inch zelfde als 15 inch?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Toen ik in Duitsland nieuwe banden haalde op LM weigerde het bedrijf de velgen onder de auto te zetten omdat er de verkeerde mutter bij zaten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij Mercedes-Benz bij heel veel modellen worden voor de LM velgen langere wielbouten gebruikt, omdat de LM velgen dikker zijn. Blijft altijd lachen, als een MB-rijder eens een keer een lekke band heeft en zijn stalen reservewiel er op wil leggen. Krijgt hij zijn reservewiel niet vast, omdat de wielbouten te lang zijn en er dus ruimte overblijft als de bout er helemaal ingedraaid zit (bij het reservewiel horen dus 5 stuks kortere wielbouten te zitten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het met onze V70 ook naagevraagd: die moeren lijken niet lekker te passen op de stalen velgen maar bij navraag moeten ze er toch gewoon mee vast!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aftermarket kun je wel degelijk andere moeren nodig hebben.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
In principe kun je met je konische moeren van de stalen velgen best je lichtmetalen velgen vastzetten. Als je ze met het juiste moment (of iets meer) vastzet zullen ze er niet vanaf vallen. Maar waarschijnlijk beschadig je je velg aan de binnenzijde op de plek waar de moer aangrijpt. Door het veel kleinere contactoppervlakte zullen je ze waarschijnlijk een beetje in het (relatief zachte) lichtmetaal draaien. Mijn advies zou overigens toch zijn om een setje vlakke moeren te kopen.
Bij een goede bandenzaak kunnen ze het je wel laten zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
rsmeets schreef : Op stalen velgen worden konische moeren gebruikt. Op lichtmetaal meestal vlakke moeren. Het "vastzetvlak" van een stalen velg is anders dan bij een lichtmetalen velg. Met conisch en vlak bedoel ik de kant van de moer die de velg vastzet. Op het eerste gezicht lijkt er niet veel verschil tussen te zitten maar als je ze naast elkaar legt zie je het wel.
In principe kun je met je konische moeren van de stalen velgen best je lichtmetalen velgen vastzetten. Als je ze met het juiste moment (of iets meer) vastzet zullen ze er niet vanaf vallen. Maar waarschijnlijk beschadig je je velg aan de binnenzijde op de plek waar de moer aangrijpt. Door het veel kleinere contactoppervlakte zullen je ze waarschijnlijk een beetje in het (relatief zachte) lichtmetaal draaien. Mijn advies zou overigens toch zijn om een setje vlakke moeren te kopen.
Bij een goede bandenzaak kunnen ze het je wel laten zien.
tot nu toe heb ik bij diverse sets volvo velgen (staal en alu van 2/7/8/9) altijd dezelfde konische vlakken gezien voor de moeren (of bouten bij de 850).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
dus wat er op een auto daadwerkelijk zit doet denk ik niet ter zake nu.
de vraag was Bouten op Hydravelg 16 inch zelfde als 15 inch? en niet wat iedereen op de auto heeft zitten.
en een ieder die vadis erop naslaat zal ook zien dat er maar een moer is art. 1273068 en dat deze voor alle velgen gebruikt wordt.
echter heeft volvo een chrome wielmoer als assesoires voor de velgen met zichtbare bouten die ook gebruikt kunnen worden 6820010-4(3529669)
en natuurlijk de wielsloten 9192808-5 niet zichtbaare en de 9192769-9 zichtbaar(voor bij de chrome).ook allemaal conische.
wat voor niet volvo velgen is voorgeschreven zal merk specifiek zijn maar in deze vraag gaat het duidelijk om een VOLVO velg type Hydra.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.