uitgelijnd, banden omgewisseld en opnieuw gebalanceerd en nu tril ik de tent uit!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2009 14:10 #1241956 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja daar zit ook aan te denken
Hoi Henk,
Ja, daar zat ik ook al aan te denken, heb ik het eens eerder meegemaakt bij een aanhanger, kon ik ook niet echt aan de band zien van buitenaf.
Ik ga morgenochtend meteen naar Brouwer banden hier in de buurt, die zijn vrij goed.
Ik post de uitkomst dan weer.
groet, Michiel 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2009 14:42 #1241966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vierkante banden
Had bij mijn fiesta ook vierkante banden. Los, zonder velg of lucht erin, was het heel duidelijk te zien. Bij het rijden ook wel te merken overigens, bij een km of 20-30 per uur gebonk en gehobbel van de achterzijde. Doorrijden met karkasbreuk is gevaarlijk, kans op klapband. Orienteer je anders al even op welke band je erop zou willen hebben als je moet vervangen. Dan maak je "in the heat of the moment" geen keuze die je later betreurt. Mijn Vredestein Quatrac 3's bevallen me goed. Stil en goede grip. 4 season band, goedgekeurd als winterband in Duitsland.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2009 20:00 #1241992 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
Bedankt voor het bandenadvies.
ja, ik ga er inmiddels ook maar vanuit dat het waarschijnlijk 4 nieuwe banden zullen worden..
Ik hoorde wel dat het op dit moment niet altijd makkelijk is om aan de gewenste banden te komen omdat door de crisis de productie bij diverse leveranciers sterk is verlaagd.
groet, Michiel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2009 14:47 #1242055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te veel zijdruk
Ik weet niet meer precies hoe ze het noemen, maar er was duidelijk te veel overdruk? of gewicht aan een bepaalde zijde van de wielen. En dat moet goed voelbaar zijn onder het rijden.
Ze hebben de velgen gechecked, die waren goed, toen hebben ze de banden verdraaid op de velg en opnieuw gebalanceerd. Schijnt ook bij nieuwe banden wel eens een probleem te zijn.
De voorbanden, die waren nogal afgesleten aan de buitenkant heb ik laten vernieuwen, was nog niet helemaal nodig volgens de monteur, maar zou wel APK afkeur zijn. 
Dus voor heb ik nu Energy's laten plaatsen.
Lijkt nu weer goed te zijn allemaal. Ik ga straks een heel eindje rijden..

Groet, Michiel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2009 17:52 #1242063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nm
Heb je je ook aan het voorgeschreven aanhaalmoment van de wielbouten gehouden? Een 960 is bv. erg gevoelig voor te hard aangetrokken bouten; dan trek je boel krom schijnbaar...
grt Thijs 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC