Lakschade, lakstiften en spuiten, spuitbussen en zelf spuiten
- John Blummel
- Nieuw lid
-

Ga gewoon ff naar B&B autoschadeherstel in Oss, direct achter Vos-Volvo, en voor een schappelijk prijsje maken ze de kleur (vanaf kleurnummer) welke je maar wenst, al dan niet met benodigde hoeveelheid blanke lak en verharder.
Dus: waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

mvh John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik stelde de vraag "waarom niet bij de dealer" omdat die ook de standaard Volvo lakkleuren in spuitbus levert, en Jeroen de zijne via internet besteeld heeft.
De reactie was ook bedoeld op zijn opmerking over de slechte kleurgelijkheid van de diverse lakken.
Dat spuitlak dunner is dan gewone lak en/of aantip-lak is me bekend, heb genoeg lak verspoten in het verleden.........
- V700 register
- Nieuw lid
-
groetjes
Pierre
- John Blummel
- Nieuw lid
-
mvh John

- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Hoe moet ik een geschaafde bumper voorbereiden?Tinus H schreef : Een spoiler is inderdaad goed zelf te doen. En het zit hem voornamelijk in de voorbewerking, broddelwerk kun je niet verdoezelen met verft. Goede voorbewerking = 80 % van het werk al gedaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Laat ik dan zeggen dat ik vind dat het vaak om grote bedragen gaat. Vaak een paar honderd euro. En puur naar het bedrag gekeken (even los van kwaliteit) heb ik het er vaak niet voor over. Hoewel ik voor vakwerk best wil betalen.john b schreef : Wat is nou "duur" Henk? Duur is geld uitgeven voor nutteloze of waardeloze zaken. Goed spuitwerk is nimmer (te) duur of weggegooid geld, zelf aanklooien echter kan in eerste aanleg goedkoper zijn, deze aanvankelijke "winst" wordt vroeg of laat altijd dubbel en dwars in mindering gebracht op je voertuig, als is het maar bij een taxatie.
Of het puur financieel uit kan vraag ik me soms wel af. Natuurlijk is het afhankelijk van een specifieke situatie maar kan me voorstellen dat de rekening van de spuiter de waardedaling van een schade kan overtreffen. Tenzij het om auto's in concoursstaat gaat, wat het merendeel niet is (meer bedoeld voor dagelijks gebruik).