Lakschade, lakstiften en spuiten, spuitbussen en zelf spuiten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2009 23:42 #1074971
door V700 register
Lakschade, lakstiften en spuiten, spuitbussen en zelf spuiten is gemaakt door V700 register

Na wat schurende geluiden bleek ik onlangs een stuk zijflank tot de grondlak te hebben afgesleten op een paaltje. Omdat ik toch eerst zelf wilde proberen dit te herstellen ben ik op zoek gegaan naar matching lak. Mica lak Tropical Green die stiekem toch blauw is. Kant en klaar op merk van bijv.Motip bestaat niet en kant en klaar algemeen producten lijken nergens op. Hierbij wordt het gemiddelde genomen van een groene Fiat Panda en een groene Mercedes en dan kan die ook wel op een Volvo, aldus de fabrikant.
Na enig speuren er uit ! En nu komt de tip.
Verf24.nl levert identieke lakken (custom made) voor slechts 24,95 voor 400ml. en een bijpassende lakstift voor 8,95 zonder verzendkosten. Gelijk besteld en binnen 2 dagen gemengd en geleverd ! De spuitflessen zijn voorzien van een speciale spuitsnuit die een gelijk resultaat geeft als een spuitpistool.
Ik heb de schade naar beste weten en kunnen hersteld en er zit geen enkel kleur of glansverschil in. Deze tip wilde ik graag en belangenloos delen.

Na wat schurende geluiden bleek ik onlangs een stuk zijflank tot de grondlak te hebben afgesleten op een paaltje. Omdat ik toch eerst zelf wilde proberen dit te herstellen ben ik op zoek gegaan naar matching lak. Mica lak Tropical Green die stiekem toch blauw is. Kant en klaar op merk van bijv.Motip bestaat niet en kant en klaar algemeen producten lijken nergens op. Hierbij wordt het gemiddelde genomen van een groene Fiat Panda en een groene Mercedes en dan kan die ook wel op een Volvo, aldus de fabrikant.
Na enig speuren er uit ! En nu komt de tip.
Verf24.nl levert identieke lakken (custom made) voor slechts 24,95 voor 400ml. en een bijpassende lakstift voor 8,95 zonder verzendkosten. Gelijk besteld en binnen 2 dagen gemengd en geleverd ! De spuitflessen zijn voorzien van een speciale spuitsnuit die een gelijk resultaat geeft als een spuitpistool.
Ik heb de schade naar beste weten en kunnen hersteld en er zit geen enkel kleur of glansverschil in. Deze tip wilde ik graag en belangenloos delen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2009 00:02 #1240456
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede tip.
Dat klinkt als een goede tip, slechts gebaseerd op 1 ervaring, maar wellicht ga ik het ook nog tetsten.
De vorige eigenaar heeft bij mijn Estate ook een 15cm hoog paaltje niet gezien en de rechterachterdeur-dorpen heeft ook een kras die me begint te irriteren.
Wellicht is het handig als je hem <a href="/node/add/weblink" target="_blank">aanmaakt</a> als <a href="/weblinks" target="_blank">weblink</a>?
De vorige eigenaar heeft bij mijn Estate ook een 15cm hoog paaltje niet gezien en de rechterachterdeur-dorpen heeft ook een kras die me begint te irriteren.
Wellicht is het handig als je hem <a href="/node/add/weblink" target="_blank">aanmaakt</a> als <a href="/weblinks" target="_blank">weblink</a>?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2009 09:28 #1240468
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blanke lak?
Hoi Jeroen,
Heb je de plek ook moeten nabehandelen met blanke lak?
Ik heb de zelfde ervaring met kant en klaar lakken, bij ons hebben we een verfmenger die uistekende spuitbussen lak levert, maar er moet altijd een laagje blanke lak overheen om het 100% te maken.
Groet
Heb je de plek ook moeten nabehandelen met blanke lak?
Ik heb de zelfde ervaring met kant en klaar lakken, bij ons hebben we een verfmenger die uistekende spuitbussen lak levert, maar er moet altijd een laagje blanke lak overheen om het 100% te maken.
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2009 10:19 #1240469
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blanke lak?
Heb je dat dan ook nodig bij een effen, niet metallic kleur? (of is dat een hele rare vraag?)Ik dacht dat dat alleen nodig was bij metallic, gelijk de reden waarom commandant niet werkt op metallic lakken.bstolker schreef : Heb je de plek ook moeten nabehandelen met blanke lak?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2009 12:09 #1240473
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Bij een niet metallic hoeft (mag) er geen blanke lak overheen Bas.
22-06-2009 13:56 #1240479
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Heb je voor en na fotos?
Heb je voor en na fotos?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2009 18:18 #1240485
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja!
foto's! plaatjes! ik ben benieuwd naar het resultaat! wellicht een oplossing voor die heel verschrikkelijke motorkap van mijn autootje... 
Niels

Niels
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2009 22:05 #1240504
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Natuurlijk kun je voor het
Natuurlijk kun je voor het laten maken van custom spuitbussen ook naar je lokale autolakhandelaar. Het online bestellen van deze producten heeft niet mijn voorkeur.
Mij leverancier loopt altijd gewoon even mee naar de auto in kwestie en begint in zijn kleurenwaaier te zoeken. Natuurlijk heeft hij genoeg aan een kleurcode, maar volgens hem is het ook belangrij de kleur te beoordelen in de juiste context (dus op de daadwerkelijke auto die bijgewerkt moet worden). Ook kan hij afhankelijk van je wensen de te herstellen plek, de lak aanpassen.
Mij leverancier loopt altijd gewoon even mee naar de auto in kwestie en begint in zijn kleurenwaaier te zoeken. Natuurlijk heeft hij genoeg aan een kleurcode, maar volgens hem is het ook belangrij de kleur te beoordelen in de juiste context (dus op de daadwerkelijke auto die bijgewerkt moet worden). Ook kan hij afhankelijk van je wensen de te herstellen plek, de lak aanpassen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2009 22:36 #1240507
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dealer
Kon de dealer het niet leveren?
Ik betaalde laatst iets van een tientje voor een spuitbusje van 150 ml, maar ik heb ook niet zoveel te bewerken dat ik 400 ml nodig heb.
(het is wel een unikleur, 019, lakzwart)
Ik betaalde laatst iets van een tientje voor een spuitbusje van 150 ml, maar ik heb ook niet zoveel te bewerken dat ik 400 ml nodig heb.
(het is wel een unikleur, 019, lakzwart)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2009 00:44 #1240529
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dunner
Halllo Maarten
Verf uit een spuitbus is altijd dunner dan "gewone" verf. Omdat ie "spuitbaar" moet zijn. Volgens de vakman krijg je daarom met een spuitbus nooit zo'n mooi resultaat als me "gewone" verf.
groetjes
Mathy
Verf uit een spuitbus is altijd dunner dan "gewone" verf. Omdat ie "spuitbaar" moet zijn. Volgens de vakman krijg je daarom met een spuitbus nooit zo'n mooi resultaat als me "gewone" verf.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam