Xenon en strooilicht: "D" "H" in koplamp

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2009 02:24 #1227899 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic En dan.............
nog een mooi v700 petje op je kop met de klep achterstevoren..................... is het helemaal compleet .
Geintje, Xenon, mits een goede installatie en goed ingebouwd is niets mis mee.

Groeten, Jan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2009 09:22 #1227911 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn natuurlijk altijd
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2009 22:14 #1229806 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Audi Q7
Vorige week meegereden met een collega,in een audi Q7,met xenon (mijn eerste xenon ervaring aan de "goede" kant).
Het was een rit over 30 Km , deels stad/platteland.
Mmm, het xenon enthousiasme deel ik niet direct, mijn 960 met rally lampen (in dimstand) geeft toch meer licht (kan ook aan Audi liggen).
groet,
Mischa
PS: zonder het handboek der psychologie erbij te pakken...cognitieve dissonantie (ik heb nu eenmaal xenon ,dus het moet en zal werken)  <h1></h1>

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
16-02-2010 21:52 #1266280 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic hoe moet de agent handelen
Ik wilde julie dit niet onhouden. Ik kreeg dit aangeleverd (van de buren)  nadat een buurman een prent kreeg met zijn S40 uit 2004 voor berblindende verlichting.Hoe moet de agent handelen: Het is niet langer strafbaar om met een motorvoertuig te rijden waarvan de codering van de lichtarmatuur niet in overeenstemming is met de voor die armatuur bestemde licht (art. 5.*55 RV). Om te voorkomen dat zaken moeten worden geseponeerd, is de feitcode N 553 inmiddels geblokkeerd in de Transactiemodule. Kan er dan helemaal niet meer worden opgetreden? Ja, natuurlijk wel, maar nu alleen nog voor verblindende verlichting. Stap Handeling 1 Controleer de toelatingsdatum van het voertuig (kentekenbewijs of via de meldkamer). ALS DAN - Voertuig is toegelaten voor 1 januari 2007. Er gelden geen technische eisen aan de koplampunit. Ga naar stap 4. - Voertuig is toegelaten vanaf 1 januari 2007. Er gelden wel technische eisen aan de koplampunit. Ga verder met stap 2. 2 Controleer de koplampunit. ALS DAN - Koplampunit is wel voorzien van: wiswasinstallatie; automatische niveauregeling. Ga verder met stap 3. - Koplampunit is niet voorzien van: wiswasinstallatie; automatische niveauregeling. Voertuig mag niet* zijn voorzien van Xenonverlichting. *Opmerking: Voertuigen met een zeer stugge vering (bijvoorbeeld sportauto`s) hebben geen automatische niveauregeling nodig. Er is geen feitcode voor deze overtreding. Maak daarom proces-verbaal op (Regeling Voertuigen, artikel 5.1.1, lid 1c `Niet voorzien zijn van de juiste voorzieningen`). 3 Controleer de werking van de voorzieningen (wiswasinstallatie en automatische niveauregeling): ALS DAN - De voorzieningen wel werken. Ga naar stap 4. - De voorzieningen niet werken. Maak proces-verbaal op. (Regeling Voertuigen, artikel 5.1.1, lid 1a `Voertuig is rijtechnisch in onvoldoende staat van onderhoud`). 4 Stel vast of de koplamp verblindend werkt. ALS DAN De koplamp verblindend werkt. Schrijf een aankondiging van beschikking (feitcode m N 640). Bijvoorbeeld: `Ik zag dat deze koplamp zo veel licht uitstraalde dat het verblindend werkte. Door mijn ervaring met voertuigen met verschillende soorten verlichting, weet ik dat deze koplamp aanzienlijk meer licht uitstraalde dan gebruikelijk is.` De koplamp niet verblindend werkt. Einde controle Xenonverlichting. Landelijk beleid: Niet optreden tegen zelf ingebouwde Xenonverlichting? In opdracht van het BVOM treedt de politie sinds 1 oktober 2009 niet meer op tegen bestuurders die met een auto rijden waarvan de koplamp niet geschikt is voor Xenonverlichting. Er wordt alleen nog opgetreden tegen Xenonverlichting als er sprake is van verblindende verlichting. Bron: Politie Kennisnet

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2010 22:02 #1266284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ooit gezien

asatter schreef : Ik kreeg dit aangeleverd (van de buren)  nadat een buurman een prent kreeg met zijn S40 uit 2004 voor berblindende verlichting. . Er wordt alleen nog opgetreden tegen Xenonverlichting als er sprake is van verblindende verlichting. Bron: Politie Kennisnet

JA?!?!
ooit aftermarket zut gezien die dat niet deed?
Ik niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2010 22:27 #1266292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Jeroen schreef : JA?!?!
ooit aftermarket zut gezien die dat niet deed?
Ik niet.

dat komt waarschijnlijk doordat de gemiddelde enthousiaste goedbedoelende doe-het-zelver die zijn auto wil verbouwen met spoilers en andere ongein ten eerste niet handig genoeg is om het goed te doen, ten tweede niet zijn best doet om het visuele leed voor andere weggebruikers te verminderen (goed afstellen, normale 4300K lampen kiezen en geen UV lampen, steenslag/waas uit glas polijsten en goede reflectoren gebruiken) en tenslotte ten derde dat de armaturen vaak maar matig geschikt zijn voor xenon inbouw of worden slechte sets gebruikt.
Ik denk dat het goed kan, maar moet je gelijk geven, normaalgesproken is het hinderlijk, het na-ingebouwde xenon licht. Vriend van me heeft het in zijn 740 en daarbij lijkt het wel goed te zitten, die krijgt geen groot-licht signalen van tegenliggers en het lijkt niet te verblinden bij controle op afstand. Belangrijk is dat de auto achter niet te ver doorzakt als je xenon of andere sterke lampen hebt, dan schijn je te veel omhoog. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2010 23:08 #1266318 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Proef op de som bij Carlo?
Hallo Volvisti
Kom je met verblindende verlichting door de APK?
groetjes
Mathy

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
16-02-2010 23:59 #1266330 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic schone glazen

Mathy schreef : Hallo Volvisti
Kom je met verblindende verlichting door de APK?
groetjes
Mathy

zolang je schone glazen heb wel, echter als ze vuil zijn niet.
en nee het ging om geen gepimpte S40 maar een gewone familie S40

Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2010 00:08 #1266333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hangt
Hangt er vanaf, als het lichtbeeld verder in orde wel, maar dat kan bijna niet als de verlichting verblindt, het is of het een of het ander.
Ik snap verder het moeilijke gedoe met heel dat Xenon niet, als je nou gewoon Philips Rally lampjes monteert van 90/100 watt, dan heb je net zoveel zoniet meer licht dan met Xenon. De Philips rally-lampjes kosten bij Brezan maar Euro 12,50 per stuk en zijn ook nog eens zowel in H4, als in H3 leverbaar ( voor de mistlampen en verstralers in de 940 units )

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
17-02-2010 00:14 #1266334 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic .

JW schreef : dat komt waarschijnlijk doordat de gemiddelde enthousiaste goedbedoelende doe-het-zelver die zijn auto wil verbouwen met spoilers en andere ongein ten eerste niet handig genoeg is om het goed te doen, ten tweede niet zijn best doet om het visuele leed voor andere weggebruikers te verminderen (goed afstellen, normale 4300K lampen kiezen en geen UV lampen, steenslag/waas uit glas polijsten en goede reflectoren gebruiken) en tenslotte ten derde dat de armaturen vaak maar matig geschikt zijn voor xenon inbouw of worden slechte sets gebruikt.
Ik denk dat het goed kan, maar moet je gelijk geven, normaalgesproken is het hinderlijk, het na-ingebouwde xenon licht. Vriend van me heeft het in zijn 740 en daarbij lijkt het wel goed te zitten, die krijgt geen groot-licht signalen van tegenliggers en het lijkt niet te verblinden bij controle op afstand. Belangrijk is dat de auto achter niet te ver doorzakt als je xenon of andere sterke lampen hebt, dan schijn je te veel omhoog. 

geen prutswerk maar deze zijn goed ingebouwd door een profi inbouw bedrijf (begin 2008). koplampen zijn verder juist afgesteld en met niveau regeling(handmatig) in te stellen tegen verblinding. ook geen probleem gehad met apk (schone glazen).
de lampen zijn voorzien van een H4 verloop voet (dus geen rubberen rotzooi) en hebben een juiste pasvorm, ook in het weekeinde met mijn hellakoplampensteldinges gekeken en  was gewoon goed (met schone glazen).
echter vandaag even met vuile glazen(ong 175km gereden)  de xenon lampen er even ingezet en dan is er zeker een verstrooit beeld te zien.

Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC