- Berichten: 2
Xenon en strooilicht: "D" "H" in koplamp
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was een rit over 30 Km , deels stad/platteland.
Mmm, het xenon enthousiasme deel ik niet direct, mijn 960 met rally lampen (in dimstand) geeft toch meer licht (kan ook aan Audi liggen).
groet,
Mischa
PS: zonder het handboek der psychologie erbij te pakken...cognitieve dissonantie (ik heb nu eenmaal xenon ,dus het moet en zal werken) <h1></h1>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
JA?!?!asatter schreef : Ik kreeg dit aangeleverd (van de buren) nadat een buurman een prent kreeg met zijn S40 uit 2004 voor berblindende verlichting. . Er wordt alleen nog opgetreden tegen Xenonverlichting als er sprake is van verblindende verlichting. Bron: Politie Kennisnet
ooit aftermarket zut gezien die dat niet deed?
Ik niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef : JA?!?!
ooit aftermarket zut gezien die dat niet deed?
Ik niet.
dat komt waarschijnlijk doordat de gemiddelde enthousiaste goedbedoelende doe-het-zelver die zijn auto wil verbouwen met spoilers en andere ongein ten eerste niet handig genoeg is om het goed te doen, ten tweede niet zijn best doet om het visuele leed voor andere weggebruikers te verminderen (goed afstellen, normale 4300K lampen kiezen en geen UV lampen, steenslag/waas uit glas polijsten en goede reflectoren gebruiken) en tenslotte ten derde dat de armaturen vaak maar matig geschikt zijn voor xenon inbouw of worden slechte sets gebruikt.
Ik denk dat het goed kan, maar moet je gelijk geven, normaalgesproken is het hinderlijk, het na-ingebouwde xenon licht. Vriend van me heeft het in zijn 740 en daarbij lijkt het wel goed te zitten, die krijgt geen groot-licht signalen van tegenliggers en het lijkt niet te verblinden bij controle op afstand. Belangrijk is dat de auto achter niet te ver doorzakt als je xenon of andere sterke lampen hebt, dan schijn je te veel omhoog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Kom je met verblindende verlichting door de APK?
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
zolang je schone glazen heb wel, echter als ze vuil zijn niet.Mathy schreef : Hallo Volvisti
Kom je met verblindende verlichting door de APK?
groetjes
Mathy
en nee het ging om geen gepimpte S40 maar een gewone familie S40
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik snap verder het moeilijke gedoe met heel dat Xenon niet, als je nou gewoon Philips Rally lampjes monteert van 90/100 watt, dan heb je net zoveel zoniet meer licht dan met Xenon. De Philips rally-lampjes kosten bij Brezan maar Euro 12,50 per stuk en zijn ook nog eens zowel in H4, als in H3 leverbaar ( voor de mistlampen en verstralers in de 940 units )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
geen prutswerk maar deze zijn goed ingebouwd door een profi inbouw bedrijf (begin 2008). koplampen zijn verder juist afgesteld en met niveau regeling(handmatig) in te stellen tegen verblinding. ook geen probleem gehad met apk (schone glazen).JW schreef : dat komt waarschijnlijk doordat de gemiddelde enthousiaste goedbedoelende doe-het-zelver die zijn auto wil verbouwen met spoilers en andere ongein ten eerste niet handig genoeg is om het goed te doen, ten tweede niet zijn best doet om het visuele leed voor andere weggebruikers te verminderen (goed afstellen, normale 4300K lampen kiezen en geen UV lampen, steenslag/waas uit glas polijsten en goede reflectoren gebruiken) en tenslotte ten derde dat de armaturen vaak maar matig geschikt zijn voor xenon inbouw of worden slechte sets gebruikt.
Ik denk dat het goed kan, maar moet je gelijk geven, normaalgesproken is het hinderlijk, het na-ingebouwde xenon licht. Vriend van me heeft het in zijn 740 en daarbij lijkt het wel goed te zitten, die krijgt geen groot-licht signalen van tegenliggers en het lijkt niet te verblinden bij controle op afstand. Belangrijk is dat de auto achter niet te ver doorzakt als je xenon of andere sterke lampen hebt, dan schijn je te veel omhoog.
de lampen zijn voorzien van een H4 verloop voet (dus geen rubberen rotzooi) en hebben een juiste pasvorm, ook in het weekeinde met mijn hellakoplampensteldinges gekeken en was gewoon goed (met schone glazen).
echter vandaag even met vuile glazen(ong 175km gereden) de xenon lampen er even ingezet en dan is er zeker een verstrooit beeld te zien.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.