Verstralers gevonden
- André Struis
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben dus even gestopt en binnengestapt. Het doosje dat in de etalage stond, waren de enige Hella lampen die ze op dat ogenblik binnen hadden, en het waren ronde. Ik heb dus even geinformeerd naar rechthoekige varianten en een kopietje meegekregen uit een cataloog van een paar jaar terug, waarin volgende prijzen staan:
Hella Comet 450 (dit was het type waarnaar ik vroeg):Verstralers: - 47,00€/stuk - 102,70€/setMistlampen: - 44,20€/stuk - 102,70€/setIk veronderstel dat 1 stuk enkel de lamp is, en de set 2 lampen met bijhorende bekabeling en relais is, anders zou het zeer onlogisch zijn dat 2x1stuk goedkoper uitkomt dan 1x2stuks.
Op de kopie van die cataloguspagina dat ik meegekregen heb, staat eveneens de Comet 500 (rond, wil ik niet) en de Comet 550 (net zoals de Comet 450 rechthoekig, maar ietsje groter en vooral een stukje breder).
Voor de Comet 550 (die volgens mij niet té groot gaan zijn voor mijn baksteen) staan volgende prijzen vermeld:Verstralers: - 38,60€/stuk - 82,70€/setMistlampen: - 41,84€/stuk - 85,90€/set
Ik vermoedde dat de Comet 550 duurder ging zijn tegenover de Comet 450, daarom dat ik ook naar de 450 variant vroeg, maar blijkbaar is groter=duurder niet het geval bij Hella. De uitbater van de handel zei me dat het wel een iets verouderde cataloog is, en dat de prijzen ondertussen een beetje kunnen gestegen zijn, maar dat het niet veel zal schelen.
Ik lees hier wat hoger zelfs goedkopere prijzen, dus dit zou betekenen dat ze eerder goedkoper geworden zouden zijn dan duurder, al woon ik natuurlijk wel in België, waar de belastingen iets anders zijn dan in NL.
Als ik er voor ga, worden de mistlampen sowieso Comet 550 exemplaren, deze komen onder de bumper te hangen, ongeveer waar ze bij een 740 zitten. Voor de verstralers moet ik even meten hoe breed de grille is, maar ik vermoed dat 2 Comet 550's er prima voor passen en ik dus niet de duurdere 450's zal moeten nemen.
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Breed/mist lampen hebben "dof glas".
T,is wel een boel geld voor dat nieuwe spul! Is er niets te vinden op marktplaats???

- V700 register
- Nieuw lid
-
De hella catalogus staat online, Mathy had de link al geplaatst, prijslijst staat er ook bij.Candisa schreef : Verstralers: - 47,00€/stuk - 102,70€/setMistlampen: - 44,20€/stuk - 102,70€/setIk veronderstel dat 1 stuk enkel de lamp is, en de set 2 lampen met bijhorende bekabeling en relais is, anders zou het zeer onlogisch zijn dat 2x1stuk goedkoper uitkomt dan 1x2stuks.
Ik had de prijs van mijn lokale automaterialenhandel, doosje, met twee lampjes 34,95. Was wel een jaar terug, dat welOverigens staan er op ebay ook een aantal, voor tussen de 40 en 70 euro, nieuw, zie<a href=" shop.ebay.nl/?_from=R40&_trksid=m38....t=See-All-Categories " target="_blank"> deze link.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hier zit echter geen relais of kabelboom bij en dat kost ook wel iets, waarschijnlijk geen 42,70€, maar toch iets.
Een reden waarom ik er wat van af zie om die Volvo lampen te kopen, los van het feit of ze nu al dan niet voor een vrachtwagen bedoeld zijn of als er wel 12V lampjes in passen, is dat het me 92€ per lamp gaat kosten als er eens eentje beschadigd raakt, of als ik er een setje bij wil plaatsen die identiek is.
Die Hella lampen zijn wel iets duurder, het is wel de nieuwprijs, dus als er ooit een beschadigd raakt, heb ik voor een goeie 40 euro, in plaats van een goeie 90 euro een nieuwe, en bovendien zijn de mistlichten en verstralers te verkrijgen in dezelfde uitvoering, wat toch net iets netter staat dan 2 verschillende soorten opbouwlampen op de snoet.
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Momenteel zie ik er enkel in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, waarvan de goedkoopste 60 euro moeten kosten. Daar komt dan nog eens 17 euro verzendingskosten bij, dus vergeleken met wat ik er hier in de lokale shop (waar ik kan klagen als er iets niet klopt en ik alles kan bekijken voor ik het betaal) voor moet betalen schiet dat niet echt op.Baseman schreef : Dehella catalogus staat online, Mathy had de link al geplaatst, prijslijst staat er ook bij. Ik had de prijs van mijn lokale automaterialenhandel, doosje, met twee lampjes 34,95. Was wel een jaar terug, dat welOverigens staan er op ebay ook een aantal, voor tussen de 40 en 70 euro, nieuw, zie<a href=" shop.ebay.nl/?_from=R40&_trksid=m38....t=See-All-Categories " target="_blank"> deze link.
Ik had op marktplaats ook nog een setje gevonden, maar aan de foto te zien, zijn de kabels vrij kort bij de lampen afgeknipt, wat zou betekenen dat ik er nieuwe kabel aan moet zetten met een of andere verbinding die dan hoogst waarschijnlijk buiten komt te hangen. Hoe bijna-onzichtbaar en waterdicht een met krimpkous afgewerkte soldeerverbinding ook mag zijn, ik wil gewoon een nette kabel die in 1 stuk naar 'binnen' gaat.
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is zo, al is dat dus 8,50 per set, dus het valt best mee. Als je inderdaad liever een winkel hebt...Candisa schreef : Momenteel zie ik er enkel in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, waarvan de goedkoopste 60 euro moeten kosten. Daar komt dan nog eens 17 euro verzendingskosten bij, dus vergeleken met wat ik er hier in de lokale shop (waar ik kan klagen als er iets niet klopt en ik alles kan bekijken voor ik het betaal) voor moet betalen schiet dat niet echt op.
Zal ik het nog eens voor je navragen morgen?
Er is ook nog een Classic 181 set trouwens, die ook in mist en breed te krijgen is. Is dat iets? Dat is een uitloopmodel geloof ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aangezien ik (buiten de grille en de lettertjes achterop) niks van chroom accenten op mijn wagen heb, ga ik dus liever voor de zwarte Comets.
Ik heb ondertussen trouwens op kapaza.be een advertentie gevonden waar 3 Comet 550 lampen verkocht worden voor 15 euro per stuk, er hangen wel geen kabels aan en er worden ook geen relais bijgeleverd, maar voor dat geld kan je natuurlijk al eens gaan klussen en als er ooit eentje stuk gaat, kost het vervangen er van een stuk minder dan die Volvo lampen.
Ik heb ondertussen betere foto's gevraagd, want er stond slechts 1 foto bij met 2 verschillende versies.
groetjes,Isabelle
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb net weer een set besteld in Zweden (extreme White) ik heb dan eventueel wel een setje 100 Watt H3 over.