Kleine aanrijding ! Opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben hier eigenlijk niet zo blij mee, want dan heb je kans dat het opgelapt gaat worden.
Ik heb inmiddels wel met de politie gebeld en haar verzekeringsmaatschapij achterhaald maar toch, aangezien ik niet all risk verzekerd ben kan ik het niet bij mijn verzekering indienen.
Wat denken jullie over deze situatie??
Groet Nick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik zou in jou geval toch het via haar verzekering laten lopen. Zij heeft jou schade toegebracht en jij wil dat het GOED gerepareerd word ipv 'opgelapt'.
En dat zij dan misschien haar 'no-claim' oid kwijt is, tja, dat is dan toch écht haar probleem, lijkt me. Laat je niet door misschien een mooie stem en een paar blauwe kijkers verleiden...
Maar goed, dat is mijn kijk op dit soort dingen hoor......

Gulle Groet en succes,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik vind het een beetje vreemd, mevrouw is bang voor d'r no-claim denk ik.Laat er een expert naar kijken en daarna de auto naar jouw garage.Als mevrouw de verzekreing op de hoogte brengt, heeft ze volgens mij toch niks te zeggen over naar wel 'mannetje' je jou auto brengt.Er moet gewoon gedokt worden, via wie, dat maakt voor jou niet uit toch?nickgrootendorst schreef : Die mevrouw die mij heeft aangereden wil het absoluut niet via de verzekering gaan laten lopen, zij wil dat ik met mijn auto naar "haar" garage ga.
Ik ben hier eigenlijk niet zo blij mee, want dan heb je kans dat het opgelapt gaat worden.
Ik heb inmiddels wel met de politie gebeld en haar verzekeringsmaatschapij achterhaald maar toch, aangezien ik niet all risk verzekerd ben kan ik het niet bij mijn verzekering indienen.
Wat denken jullie over deze situatie??
Groet Nick
Beetje dreigen kan ook nog, je weet inmiddels waar ze verzekerd is, je kunt zomaar checken bij haar (en anders bij de verzekering) of ze wel aangifte gedaan heeft, wat binnen 24 uur moet, meestal.Als ze dat niet gedaan heeft, heeft ze daar waarschijnlijk een 'goede' reden voor, die af te kopen is, met het schade-bedrag, lijkt me.Dus, of ze belt de verzekering met de melding dat ze jou heeft aangereden, of ze lapt de kosten die de expert inschat als schadebedrag.
Oplappen, tsja, dat zal bij elke garage wel gebeuren, ik denk eerder dat je ban bent dat iemand met een voorhamer het spul weer in model slaat en je daarna succes wenst. Overigens denk ik zowieso dat je er bij schadeherstel niet graag bij wil zijn, maar dit terzijde.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
In ieder geval een garage van jouw keus uitzoeken, liefst een beetje een goed bekend staand schadebedrijf, of bijvoorbeeld Nordicar of Carlo vragen de schade te beoordelen. Als tegemoetkoming aan de tegenpartij kan je het natuurlijk wel via haar garage laten repareren, maar in ieder geval nooit met een regeling akkoord gaan voordat je zekerheid hebt over de mate van schade.
Overigens, je bent niet all-risk verzekerd, maar heb je wel een rechtsbijstandsverzekering?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat deze mevouw een brokkepiloot is aangezien haar chrysler redelijk onder de butsen zat, en dat ze haar no claim al aardig kwijt is.
Wie rijdt er ook zonder te kijken met een flinke vaart achteruit! zij dus wel.
helaas had ik op het moment van aanrijding geen rechtsbijstand verzekering, maar die heb ik nu wel, dus bij een hopelijk niet volgende schade kan ik het daar deponeren gelukkig.
Trouwens het bedrijf wat ze "haar" garage noemt is een tweedehand autoverkoper in Boesingheliede (EZ auto's), dus dat geeft ook niet echt een lekker gevoel.
Ik wacht even af wat ze mij te vertellen maandag middag, ze zou mij bellen, en zal dan rechtstreeks haar verzekering gaan benaderen voor de verdere afhandeling.
zonnige groet
Nick

- V700 register
- Nieuw lid
-
Zij heeft een verzekeringsmaatschappij, jij ook. Beide partijen behoren dit te rapporteren aan de verzekeringsmaatschappij. Laat jouw verzekeringsmaatschappij het maar lekker uitvechten met die van haar. Gewoon even een europees schadeformuliertje invullen met alle gegevens die je van haar weet (en de jouwe natuurlijk) en dan gaat het balletje rollen. Jouw verzekerinsmaatschappij zal contact opnemen met die van haar. Die van haar weet nog van niks, want ze heeft niks opgegeven en zal haar gaan vragen waar het formulier blijft.
Je moet haar gewoon bellen en zeggen; ik wil dit niet onderhands regelen, maar via de officiele weg. Dus ik wil dit graag via de verzekering laten lopen. Ik heb het schadeformulier al ingevuld voor zover ik dit kon, wanneer kan ik even langskomen zodat u het ook kunt ondertekenen? Als ze nogmaals zegt dat ze dat niet wil, dan moet je zeggen dat jij dan van jouw kant de schade bij jouw verzekeraar ter behandeling indient en dat die kontakt opneemt met haar verzekeringsmaatschappij. En dat haar verzekeringsmaatschappij dan wel kontakt op zal nemen met haar waarom zij de schade nog niet op gegeven heeft.
Belangrijk, heb je getuigen? Bij voorkeur geen familieleden? Vermeld ook daar de gegevens van op het formulier.
Overigens mag jij zelf bepalen waar jij jouw auto naar toe brengt voor een onderzoek van de schade, niet zij.
Laat je niet imponeren door deze dame. Aan jouw verhaal te horen heeft ze hier ervaring mee.l Niet intrappen dus!
Succes en laat maar horen hoe het loopt.
Groeten,
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ga morgen de verzekering (Klaverblad) van de tegenpartij bellen en hun aansprakelijk stellen voor de schade, en dan ga ik een bedrijf uitzoeken die de schade onpartijdig gaat repareren.
Wellicht rijd ik wel naar nordicar want Carlo is niet echt naast de deur (Diemen)
Groet Nick

- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Vastleggen en klaar.
Terug naar stap1: Claimen en niet meer praten.
- K de Vries (GAST)
- Nieuw lid
-
Heb ik recent mijn volvo gekocht, prima lui eigenlijk. Gratis voor mij rubber ringetje vervangen. Ze hebben best verstand van auto's, doen veel (algemeen) ondehoud zelf. Ik vraag me echter af hoeveel verstand ze van schadeherstel hebben en of ze goedkoper zijn als iemand anders.nickgrootendorst schreef : ...is een tweedehand autoverkoper in Boesingheliede (EZ auto's)...