Kleine aanrijding ! Opgelost!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toen ik vanmiddag even zat te wachten in mij auto, was er een mevrouw zo aardig om met een flinke vaart tegen mijn voorbumper te rijden.
Nu is de bumper wel hersteld, maar toen ik gelijk uitstapte terwijl die wagen er nog tegenaanstond kon ik zien dat hij aardig ingedeukt was zo 5 tot 10 cm.
mijn vraag is, wat zit er achter de bumper aan de linker voorzijde (bevestiging oid)wat dus eventueel ook beschadigd zou kunnen zijn.
mevrouw denkt er af te komen met een paar tientjes ( is toch een oude volvo), maar denk dat dit nogwel in de honderden euries kan gaan lopen aangezien de gespoten rand onder de bumper van flinke krassen is voorzien. ook heb ik het idee dat de bumper meer naar rechts is geschoven, maar dit ter zijde.
Groeten Nick
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De ergste schade, zie je nu nog niet, want die zit denk ik aan de aanhechtingspunten van de demper aan je chassis.Dat zijn die twee dempers, die de bumper weer terug laten veren.
In de bumperhoes zelf, zit een aluminium balk, die het model in de bumper moet houden, die zal ook wel iets verschoven zijn?
Ergo: bumper erafhalen. Dit doe je door de vier moeren aan de schokdempers te verwijderen.Je kunt daarna de bumper (mits nog mogelijk) simpelweg van de voorkant afnemen.Dan pas, kun je zien en meten wat er mis is.
Ik wil je niet verontrusten, maar mijn vader had dit met een SAAB900, en het hele subframe aan de voorkant zat 4 cm naar rechts.Koplampen paste niet meer, grille gesprongen, wissertjes stuk, bumper gebarsten, koplamglas stuk.Schade 1350 euro, met toepassing van 'groene' onderdelen. Totall-loss werd er gezegd en dat was ook zo.Zichtbaar aan deze schade (behalve de genoemde bartsen en scheuren), was een kiertje links en een kiertje rechts, maar daaronder zat dus nog 1000 euro schade.
Héél goed kijken en haal er desnoods een expert bij, wat volgens mij toch moet.
De auto was nog niet getaxeerd?(zie forumdraadje)
- V700 register
- Nieuw lid
-
de bumper sluit in iedergeval niet meer netjes aan bij de spatborden, hier is aan beide kanten een kier van zo'n 1,5 tot 2 cm.
Ik ga in iedergeval een expert inschakelen, want als inderdaad die aluminium bak verschoven is ( wel mijn vermoede) zal de schade flink gaan oplopen.
en helaas heb ik (nog) geen taxatieraport, dit wil ik in de loop van het jaar wel doen.
Groet Nick
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is vooral de schade die ontstaat, doordat de twee dempers die in het chassis ziten, niet berekend zijn op zijdelingse krachten en die 2 cm kier, moet ergens vandaan komen. Mijn vermoeden is dan dus ook dat de twee aanhechtingspunten niet meer zitten op de plek waar Volvo ze heeft ontworpen.nickgrootendorst schreef : de bumper sluit in iedergeval niet meer netjes aan bij de spatborden, hier is aan beide kanten een kier van zo'n 1,5 tot 2 cm.
.......
want als inderdaad die aluminium bak verschoven is ( wel mijn vermoede) zal de schade flink gaan oplopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor het plaatje, dit geeft mij een hoop duidelijkheid!
de bumper is zekers opzijgeschoven omdat zij precies links op de punt en de zijkant de bumper geraakt heeft, dus ben ik bang dat ze er niet met een paar tientjes vanaf gaat komen.
ik ga regelen dat hij volgende week wellicht naar een schadeherstelbedrijf kan waar ze precies kunnen vertellen wat de schade is.
ik houd jullie op de hoogte iig
Groeten Nick
Ehh ik heb foto's maar hoe voeg ik die bij??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat denk ik inderdaad ook niet.nickgrootendorst schreef : ....dus ben ik bang dat ze er niet met een paar tientjes vanaf gaat komen.
.......
Ehh ik heb foto's maar hoe voeg ik die bij??
Kijk eens op de pagina met <a href="/Veel_gestelde_vragen" title="Veel gestelde vragen en hun antwoorden">Veel gestelde vragen</a> en zie eens of je eruit komt.Zo niet en ligt het aan de uitleg, zou ik die graag verbeteren, dus stuur me dan een berichtje met wat er anders kan/moet.
Makkelijker in dit geval is wellicht, de foto toe te voegen als bijlage. Als originele poster, zie je bovenaan je eigen posting een tabje <a href="/node/17092/edit">Bewerken</a>.Als je daar op klikt, kun je onderaan op <a href="/node/17092/edit">Bijlagen</a> klikken om vanaf je PC een bestand als bijlage toe te voegen.Die kun je later terugvinden onder je eerste posting, zoals mijn bumperplaatje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Nick
- V700 register
- Nieuw lid
-
De zijkant van de bumper hoort in een sleuf te vallen, waar ie denk ik nu uit geschoten is.Als dat het is, heb je wel weer mazzel. Maar dan nog, check het eens door de bumper eraf te halen, kost je 20 minuten en een grote oude deken of slaapzak en secuur meten. Dan weet je waar je aan toe bent.
- V700 register
- Nieuw lid
-
kortom ik wil wel eens weten wat er achter de bumper beschadigd is, en dat zal een expert mij wellicht gaan vertellen volgende week
Groet Nick