Belasting dakdragers

  • Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2008 00:58 #1199542 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Roofrack

Willem van Strik lidnr 328 schreef : De maximale belasting voor het amerikaanse roofrack (in de folder) is dacht ik 75 kg, in de praktijk zou ik daar geen grammetje op laden omdat je des te meer kans op roest hebt.

Bij het roofrack ligt de belasting veel lager, ik heb er één gehad op mijn 745 uit 1987, en ik herinner mij dat het ongeveer op 35 kg lag (ruwweg 75 Lbs misschien).
De bevestiging van het roofrack is ook heel anders, het zit met een soort rubberpluggen aan de dakplaat geschroefd, terwijl de roofrails met bouten ook aan de onderliggende dakspanten bevestigd zijn. Ik vermoed dat dit de reden is van de lagere toegestane belasting van het roofrack. Nog even afgezien van de het feit dat door de constructie van het roofrack de bagage in principe op de dakplaat komt te liggen, en uit ervaring kan ik je vertellen dat deze plaat door gaat buigen bij teveel kilootjes en je met deuken blijft zitten.
Voordeel van het roofrack is wel dat het dus relatief eenvoudig achteraf te bevestigen is en roofrails niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2008 01:52 #1199723 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Roofrack
Bij m'n 240 waren de dakspanten aangepast aan het roofrack.
Een klant van me kocht een gebruikte 850.
Bij de koop bedong hij erbij dat er een roofrack op moest.
inderdaad; roofrack zat erop, met dubbelzijdig plakband...................
Je zal net je piano naar je tweede huisje in Mallaga/Espanja op het dak willen verhuizen........................

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD