Nieuwe 940 LPT met wat werk
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2018 17:13 #1450383
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Lek testen
Weet niet of je er wat aan hebt maar kwam van ChrisFix eens een filmpje tegen hoe je een uitlaatsysteem kan lektesten op een relatief simpele manier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2018 15:29 #1450466
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klusmiddagje is geweest
Klusmiddagje is geweest afgelopen zaterdag:
- Olie vervangen
- Provisorisch turbodrukmeter geinstalleerd (hangt los in het dashboard ipv de asbak).
- Nieuwe knippers voor
Daarnaast hebben we dus gekeken naar het getik. De turbodrukmeter geeft aan dat er goed druk opgebouwd wordt als er wat gas gegeven wordt. De meter is niet erg precies, maar rond de 0.3 - 0.4 bar maximaal. Dus dat lijkt me prima voor een LPT.
We hebben het spruitstuk bekeken en konden wel wat "rare" vlekken en verkleuringen zien bij de aansluiting van de turbo op de downpipe en bij het spruitstuk zelf. Het klinkt als een uitlaat lek, maar het lek hebben we niet kunnen vinden. Er leek wel wat warme lucht van het spruitstuk af te komen, maar met onze hand dichtbij konden we geen luchtlek vinden. We wilden de tip van 1up/chrisfix uitvoeren, maar aangezien de uitlaat achterin ook niet luchtdicht is (bij de bocht over de as) werkt dat natuurlijk niet. Hier ( photos.app.goo.gl/YgeYw9z42Ai6mWq66 ) is een filmpje te vinden met het geluid.
Ik zit nu te bedenken wat ik verder moet doen. Het getik lijkt langzaam wat erger te worden. Wat denken jullie?
- Olie vervangen
- Provisorisch turbodrukmeter geinstalleerd (hangt los in het dashboard ipv de asbak).
- Nieuwe knippers voor
Daarnaast hebben we dus gekeken naar het getik. De turbodrukmeter geeft aan dat er goed druk opgebouwd wordt als er wat gas gegeven wordt. De meter is niet erg precies, maar rond de 0.3 - 0.4 bar maximaal. Dus dat lijkt me prima voor een LPT.
We hebben het spruitstuk bekeken en konden wel wat "rare" vlekken en verkleuringen zien bij de aansluiting van de turbo op de downpipe en bij het spruitstuk zelf. Het klinkt als een uitlaat lek, maar het lek hebben we niet kunnen vinden. Er leek wel wat warme lucht van het spruitstuk af te komen, maar met onze hand dichtbij konden we geen luchtlek vinden. We wilden de tip van 1up/chrisfix uitvoeren, maar aangezien de uitlaat achterin ook niet luchtdicht is (bij de bocht over de as) werkt dat natuurlijk niet. Hier ( photos.app.goo.gl/YgeYw9z42Ai6mWq66 ) is een filmpje te vinden met het geluid.
Ik zit nu te bedenken wat ik verder moet doen. Het getik lijkt langzaam wat erger te worden. Wat denken jullie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2018 17:07 #1450469
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Trucje
Trucje kan je alsnog wel uitvoeren moet je alleen het gat wat je in de bocht over de as hebt even afplakken met ductape ofzo. Alleen niet vergeten naderhand te verwijderen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 16
12-11-2018 09:44 #1450657
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Gewoon een bladblazer op de
Gewoon een bladblazer op de uitlaat zetten.
Dan moet je wel een HEEL groot gat hebben wil die geen druk op bouwen.
Dan moet je wel een HEEL groot gat hebben wil die geen druk op bouwen.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2018 16:10 #1450662
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haha, dat is een goed idee!
Haha, dat is een goed idee!
Ik heb morgen een afspraak met Timen Smit om er samen naar te kijken. Maar als we er daar niet uitkomen, zal ik maar eens kijken naar een bladblazer. Ik heb er zelf geen, maar wellicht valt er ergens wat te regelen. Anders ga ik voor ducttape + een oude föhn.
Ik heb wel een nieuw probleem gevonden. Heel af en toe (eens in de 500 km ofzo) loopt de auto ineens slecht. Het stationair toerental schommelt, de pook beweegt meer, en hij lijkt dan op één cilinder minder te lopen. Ook is er merkbaar minder vermogen beschikbaar. Dit houdt dan enige tijd aan (ook bij gasgeven en rijden) en van het ene op het andere moment is het over. Meestal is het 10 seconden, maar vandaag was het 30 seconden.
Het komt vooral voor als ik van de snelweg af kom en voor het stoplicht sta. En het lijkt te beginnen bij stationair toerental. Tot op heden is het alleen bij het rijden op LPG geweest, maar ik rijd dan ook amper op benzine.
Alle ontstekingsdelen zijn net nieuw (bougies, kabels, verdelerkap en rotor). Dus dat doet mij denken dat het bij de brandstoftoevoer zit. Timen kan hem uitlezen, dus wellicht vinden we daar een foutcode.
Ik heb morgen een afspraak met Timen Smit om er samen naar te kijken. Maar als we er daar niet uitkomen, zal ik maar eens kijken naar een bladblazer. Ik heb er zelf geen, maar wellicht valt er ergens wat te regelen. Anders ga ik voor ducttape + een oude föhn.
Ik heb wel een nieuw probleem gevonden. Heel af en toe (eens in de 500 km ofzo) loopt de auto ineens slecht. Het stationair toerental schommelt, de pook beweegt meer, en hij lijkt dan op één cilinder minder te lopen. Ook is er merkbaar minder vermogen beschikbaar. Dit houdt dan enige tijd aan (ook bij gasgeven en rijden) en van het ene op het andere moment is het over. Meestal is het 10 seconden, maar vandaag was het 30 seconden.
Het komt vooral voor als ik van de snelweg af kom en voor het stoplicht sta. En het lijkt te beginnen bij stationair toerental. Tot op heden is het alleen bij het rijden op LPG geweest, maar ik rijd dan ook amper op benzine.
Alle ontstekingsdelen zijn net nieuw (bougies, kabels, verdelerkap en rotor). Dus dat doet mij denken dat het bij de brandstoftoevoer zit. Timen kan hem uitlezen, dus wellicht vinden we daar een foutcode.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2018 16:24 #1450663
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Soms slecht lopen
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. En bij mij waren het de inspuitpijpjes en die kan Timen ook vervangen. Dus dat komt helemaal goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam