- Berichten: 3
Nieuwe 940 LPT met wat werk
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2018 20:33 #1449344
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Account
Hallo Mick
Vergeet niet een account aan te maken bij Estate Services en daar te vermelden dat je lid bent van onze vereniging. Je krijgt dan op veel artikelen 10% korting. Maar dan moet je er uiteraard wel altijd op letten dat je ingelogd bent. (Ik vergeet dat nog wel eens)
Je auto is overigens waarschijnlijk al voorbedraad voor de cruise control.
groetjes
Mathy
Vergeet niet een account aan te maken bij Estate Services en daar te vermelden dat je lid bent van onze vereniging. Je krijgt dan op veel artikelen 10% korting. Maar dan moet je er uiteraard wel altijd op letten dat je ingelogd bent. (Ik vergeet dat nog wel eens)
Je auto is overigens waarschijnlijk al voorbedraad voor de cruise control.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
01-10-2018 10:59 #1449358
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic 13cm zowel voor als achter.
Ik heb zowel voor als achterin 13cm speakers zitten, en dit past bij mij prima.
Met als enige aanpassing een dunne plastic verloopring voor de incourante montage gaten welke Volvo toegepast heeft.
Ik moet hier nog eens aan gaan knutselen, want die kunststof verloopringen zijn bijzonder slap en daardoor slecht voor de kwaliteit van het geluid.
Deze speakers waren al gemonteerd bij aanschaf van de auto.
Kwaliteit is op zich goed, alleen een gebrek aan bass zeker op hogere volumes.
Maar er zit dan ook enkel en alleen een (oude) pioneer radio aan, zonder ook maar enige vorm van versterker er tussen.
Voorzijde zit een 13cm compo-set van pioneer, met bijbehorende tweeters in de daarvoor bestemde plek op dashboard. (Pioneer TS-G131C)
Achterin zitten 13cm coaxiaal speakers, ook van Pioneer. (Pioneer TS-G1349)
Geeft uiteraard GEEN enkele garantie dat 13cm altijd past, zowel voor als achter.
Maar 13cm kan in sommige gevallen dus ook achterin gemonteerd worden.
Met als enige aanpassing een dunne plastic verloopring voor de incourante montage gaten welke Volvo toegepast heeft.
Ik moet hier nog eens aan gaan knutselen, want die kunststof verloopringen zijn bijzonder slap en daardoor slecht voor de kwaliteit van het geluid.
Deze speakers waren al gemonteerd bij aanschaf van de auto.
Kwaliteit is op zich goed, alleen een gebrek aan bass zeker op hogere volumes.
Maar er zit dan ook enkel en alleen een (oude) pioneer radio aan, zonder ook maar enige vorm van versterker er tussen.
Voorzijde zit een 13cm compo-set van pioneer, met bijbehorende tweeters in de daarvoor bestemde plek op dashboard. (Pioneer TS-G131C)
Achterin zitten 13cm coaxiaal speakers, ook van Pioneer. (Pioneer TS-G1349)
Geeft uiteraard GEEN enkele garantie dat 13cm altijd past, zowel voor als achter.
Maar 13cm kan in sommige gevallen dus ook achterin gemonteerd worden.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2018 10:24 #1449833
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de reacties!
Dank voor de reacties! Ondertussen ben ik 1000 km verder en heb ik al wat kleine klusjes gedaan.
Ik heb eerst de oude speakers achterin maar even verwijderd. Die leverde zo veel gepiep en kraak op dat ik liever zonder rijdt. Ze zaten met één schroefje vast, wat waarschijnlijk de herrie veroorzaakte. Ook brak een van de speaker klepjes in stukken, dus daar heb ik meteen een vervanger voor gevonden. Nieuwe speakers staan, net als de nieuwe uitlaat, even onderaan de lijst. Wellicht passen mijn oude 13cm's nog achterin, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Dit weekend het tankklepschranier vervangen. Ondanks alle tips werd het toch een helse priegelklus. Waarschijnlijk zijn mijn vingers gewoon te dik. Het lostikken van de oude was in één minuut gedaan. Vervolgens eerst alle pinnetjes van het nieuwe scharnier losgehaald en vervolgens het scharnier geprobeerd vast te zetten. Het eerste pennetje, waar je nog makkelijk bij kan, vastzetten was geen probleem. De tweede ging ook nog wel, maar de laatste twee heb ik eindeloos op zitten pielen. Mijn tip: Druk eerste de pennetjes gedeeltelijk in het scharnier, voordat je het scharnier vast maakt aan de auto. Dat voorkomt gepruts met vallende pennetjes. Maar goed, mijn tankklep zit nu weer goed vast op de auto.
Vervolgens heb ik de aftermarkt parkeersensoren verwijderd. Hierbij viel op dat de vorige eigenaar gaten in de bodem van de reserve-wiel-bak heeft gemaakt. Op één plek lijkt een rubbertje verwijderd en de andere lijkt zelf geboord. Iemand een idee hoe deze gaten het beste dicht kunnen (zie foto)? Of kan dit geen kwaad?
Tot slot een nieuw luchtfilter geïnstalleerd. Het viel mij op dat de ingang naar het luchtfilterhuis zeer klein is. Alleen aan de voorkant zit een ingang, ongeveer even dik als mijn pols. Zijn er nog aangeraden modificaties, of heeft dat bij een turbo auto nauwelijks effect?
Afgelopen week heb ik 5 Draco velgen opgehaald. Vier nieuwe banden (Vredesteijn Quatrac 5) zijn besteld bij AutoDoc voor 213 euro. Voor de reserve band gebruik ik de "beste" van de oude bandenset. Normaal gesproken zouden ze binnen 2 weken binnen moeten komen.
Voor de reparatie van de airco heb ik een offerte aangevraagd bij een lokaal airco-bedrijf. Het kost 90 euro excl btw voor controle en afvullen, wat mij zeer redelijk leek. Moet ik nog ergens op letten? Of kan een gewone airco-boer onze auto's wel "aan"?
Ik heb eerst de oude speakers achterin maar even verwijderd. Die leverde zo veel gepiep en kraak op dat ik liever zonder rijdt. Ze zaten met één schroefje vast, wat waarschijnlijk de herrie veroorzaakte. Ook brak een van de speaker klepjes in stukken, dus daar heb ik meteen een vervanger voor gevonden. Nieuwe speakers staan, net als de nieuwe uitlaat, even onderaan de lijst. Wellicht passen mijn oude 13cm's nog achterin, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
Dit weekend het tankklepschranier vervangen. Ondanks alle tips werd het toch een helse priegelklus. Waarschijnlijk zijn mijn vingers gewoon te dik. Het lostikken van de oude was in één minuut gedaan. Vervolgens eerst alle pinnetjes van het nieuwe scharnier losgehaald en vervolgens het scharnier geprobeerd vast te zetten. Het eerste pennetje, waar je nog makkelijk bij kan, vastzetten was geen probleem. De tweede ging ook nog wel, maar de laatste twee heb ik eindeloos op zitten pielen. Mijn tip: Druk eerste de pennetjes gedeeltelijk in het scharnier, voordat je het scharnier vast maakt aan de auto. Dat voorkomt gepruts met vallende pennetjes. Maar goed, mijn tankklep zit nu weer goed vast op de auto.
Vervolgens heb ik de aftermarkt parkeersensoren verwijderd. Hierbij viel op dat de vorige eigenaar gaten in de bodem van de reserve-wiel-bak heeft gemaakt. Op één plek lijkt een rubbertje verwijderd en de andere lijkt zelf geboord. Iemand een idee hoe deze gaten het beste dicht kunnen (zie foto)? Of kan dit geen kwaad?
Tot slot een nieuw luchtfilter geïnstalleerd. Het viel mij op dat de ingang naar het luchtfilterhuis zeer klein is. Alleen aan de voorkant zit een ingang, ongeveer even dik als mijn pols. Zijn er nog aangeraden modificaties, of heeft dat bij een turbo auto nauwelijks effect?
Afgelopen week heb ik 5 Draco velgen opgehaald. Vier nieuwe banden (Vredesteijn Quatrac 5) zijn besteld bij AutoDoc voor 213 euro. Voor de reserve band gebruik ik de "beste" van de oude bandenset. Normaal gesproken zouden ze binnen 2 weken binnen moeten komen.
Voor de reparatie van de airco heb ik een offerte aangevraagd bij een lokaal airco-bedrijf. Het kost 90 euro excl btw voor controle en afvullen, wat mij zeer redelijk leek. Moet ik nog ergens op letten? Of kan een gewone airco-boer onze auto's wel "aan"?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 36
15-10-2018 11:05 #1449834
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic airco heeft alleen lage druk aansluitpunt?
Mijn airco heeft allen een lage druk aansluitpunt, dan duurt het vullen wat langer. De eerste keer ging de aircoboer van de verkoper van mijn auto er van uit dat er ergens ook een hoge druk punt moest zijn en hij bleef maar zoeken. Uiteindelijk lage druk gevuld (en toen bleek de condensor lek, dus weer leeggehaald ook). Gaat prima met lage druk vullen. Ik zou eerst laten vacumeren, testen op lekjes, indien heel klein lekje eerst tijdje rijden en dan met de UV lamp zoeken waar, indien groter eerst maken, anders blijf je maar leegmaken en vullen en betalen.
Succes
Succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2018 12:54 #1449835
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Luchtfilter en airco
In de luchtfilterbox zitten nog 2 openingen alleen zijn die niet open gemaakt bij een fk motor. Deze openingen zitten aan de zijkant van de luchtfilterbox. Waarvan 1 naar het spatbord en de andere de motorruimte in. Die naar het spatbord is wel een bekende om te openen.
Wat betreft de airco hoe gaan ze hem lek testen? Mijn voorkeur gaat uit naar druktest met stikstof. Dit omdat je systeem werkend ook onder druk staat en niet onder vacuüm. En onder vacuüm lektesten kan als gevolg hebben dat je dan een lekje ziet wat er niet is omdat er bijvoorbeeld o-ringetje iets verplaatst en dan een beetje lekt.
En er hoeft inderdaad naar een hogedruk aansluiting gezocht te worden. Wij hebben alleen lagedruk aansluiting maar dat maakt niet uit.
Wat betreft de airco hoe gaan ze hem lek testen? Mijn voorkeur gaat uit naar druktest met stikstof. Dit omdat je systeem werkend ook onder druk staat en niet onder vacuüm. En onder vacuüm lektesten kan als gevolg hebben dat je dan een lekje ziet wat er niet is omdat er bijvoorbeeld o-ringetje iets verplaatst en dan een beetje lekt.
En er hoeft inderdaad naar een hogedruk aansluiting gezocht te worden. Wij hebben alleen lagedruk aansluiting maar dat maakt niet uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 106
15-10-2018 13:32 #1449839
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic dichte doorvoer tule(s)
Voor het afdichten van de gaten in de onderkant van je auto zou ik gaan zoeken naar een dichte doorvoer tule en deze plaatsen. Dergelijke tules kan je bij de automaterialenzaak halen. Zou daarnaast even goed kijken naar eventuele roestvorming in en rondom het gat en deze 'even aanpakken'.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2018 09:32 #1450370
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tikken aan de uitlaat kant
De nieuwe velgen en banden zitten er op. Samen met het uitlijnen rijd de auto nu een stuk fijner op de snelweg. Hij gaat nu vrijwillig rechtdoor! Ik heb er nu ongeveer 2500 km mee gereden, gemiddeld 1 op 8.9 op LPG (alleen snelweg eigenlijk). De airco is nog niks mee gedaan, dat komt nog wel.
Al eerder was me opgevallen dat bij het gasgeven ik een tikje hoor van onder de motorkap. Het gebeurt dus niet (of niet hoorbaar) bij constant gas, dus 130 rijden op de snelweg, maar juist bij het versnellen. De snelheid van het tikje hangt samen met het toerental van de motor (dus hoger toerental is sneller tikken), en het volume van het geluid hangt samen met hoeveel gas ik geef (meer gas is dus een harder tikje). Eerst schonk ik er niet zo veel aandacht aan, omdat het nauwelijks hoorbaar is vanuit de auto. Maar toen ik de monteur van de bandenservice even met mijn auto hoorde rijden, merkte ik dat het geluid toch wel hard was.
Ik heb van de week even met de motorkap open geluisterd terwijl ik wat gas gaf. Het geluid lijkt te komen van de uitlaat kant. Ik kon het zo snel niet plaatsen, maar het lijkt uit de turbo te komen. Ikzelf dacht dat het misschien de wastegate kon zijn, maar veel verstand heb ik ook niet van turbo's. Mijn uitlaat is behoorlijk lek, dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Al zit dat lek wel een stuk verder naar achteren.
Dit weekend ga ik er eens goed naar kijken samen met wat andere klusjes zoals nieuwe olie en richtingaanwijzers. Ik heb een turbometer besteld om te kijken of en hoe de turbo het nu doet. Hebben jullie nog tips?
Al eerder was me opgevallen dat bij het gasgeven ik een tikje hoor van onder de motorkap. Het gebeurt dus niet (of niet hoorbaar) bij constant gas, dus 130 rijden op de snelweg, maar juist bij het versnellen. De snelheid van het tikje hangt samen met het toerental van de motor (dus hoger toerental is sneller tikken), en het volume van het geluid hangt samen met hoeveel gas ik geef (meer gas is dus een harder tikje). Eerst schonk ik er niet zo veel aandacht aan, omdat het nauwelijks hoorbaar is vanuit de auto. Maar toen ik de monteur van de bandenservice even met mijn auto hoorde rijden, merkte ik dat het geluid toch wel hard was.
Ik heb van de week even met de motorkap open geluisterd terwijl ik wat gas gaf. Het geluid lijkt te komen van de uitlaat kant. Ik kon het zo snel niet plaatsen, maar het lijkt uit de turbo te komen. Ikzelf dacht dat het misschien de wastegate kon zijn, maar veel verstand heb ik ook niet van turbo's. Mijn uitlaat is behoorlijk lek, dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Al zit dat lek wel een stuk verder naar achteren.
Dit weekend ga ik er eens goed naar kijken samen met wat andere klusjes zoals nieuwe olie en richtingaanwijzers. Ik heb een turbometer besteld om te kijken of en hoe de turbo het nu doet. Hebben jullie nog tips?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2018 16:14 #1450379
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het zou simpelweg een lekke
Het zou simpelweg een lekke pakking kunnen zijn. Probeer (denk om hete delen) met je hand of je ergens uitlaatgassen voelt ontsnappen, en luister heel goed waar het geluid vandaan komt.
Een lekke spruitstukpakking is meestal ook bij stationair toerental gewoon hoorbaar als een vrij scherpe tik.
Een lekke spruitstukpakking is meestal ook bij stationair toerental gewoon hoorbaar als een vrij scherpe tik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
02-11-2018 16:22 #1450381
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Kan ook de uitlaat zelf zijn
Kan ook de uitlaat zelf zijn die ergens tegenaan tikt?
Bij gasgeven kantelt de motor iets door het toegenomen koppel.
Misschien net genoeg om bij optrekken de uitlaat ergens tegenaan te laten tikken?
Soortgelijk probleem al eens eerder ergens gelezen waar dit het probleem was.
Bij gasgeven kantelt de motor iets door het toegenomen koppel.
Misschien net genoeg om bij optrekken de uitlaat ergens tegenaan te laten tikken?
Soortgelijk probleem al eens eerder ergens gelezen waar dit het probleem was.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-11-2018 16:44 #1450382
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stationair is er niks te
Stationair is er niks te horen.
Een uitlaat die ergens tegen aantikt verwacht ik eigenlijk niet. De frequentie van de tikken is daar voor mijn gevoel te hoog voor. Zo snel beweegt het motorblok niet.
Een lekke pakking zou goed kunnen! De tik klinkt "metalig". Ik ga daar eens naar opzoek. Als ik er niet uit kom zal ik een filmpje maken.
Een uitlaat die ergens tegen aantikt verwacht ik eigenlijk niet. De frequentie van de tikken is daar voor mijn gevoel te hoog voor. Zo snel beweegt het motorblok niet.
Een lekke pakking zou goed kunnen! De tik klinkt "metalig". Ik ga daar eens naar opzoek. Als ik er niet uit kom zal ik een filmpje maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam