another Volvo has entered the building.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-11-2020 12:03 #1464014
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic of een beetje lijm
Bij de betere bandenzaken zien ze de corrosie langs de randen maken het schoon en smeren ze een beetje zwarte lijm op de rand voor montage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2020 12:37 #1464016
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik zal een volgende keer
ik zal een volgende keer inderdaad niet daar naartoe gaan,...
feit blijft dat ik er nu wel kwam, én alleen daar onder garantie terecht kan.
de monteur daar liet me de velg die het meeste leegliep (van de 2, ondanks dat het met stikstof was gevuld),
binnenkant was flink gecorrodeerd.
Hij raadde me dus aan met een betere velgenset langs te komen.
dus, wie o wie heeft nog wat betaalbaars liggen in 16'' ,..
feit blijft dat ik er nu wel kwam, én alleen daar onder garantie terecht kan.
de monteur daar liet me de velg die het meeste leegliep (van de 2, ondanks dat het met stikstof was gevuld),
binnenkant was flink gecorrodeerd.
Hij raadde me dus aan met een betere velgenset langs te komen.
dus, wie o wie heeft nog wat betaalbaars liggen in 16'' ,..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2020 14:43 #1464017
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vergeet stikstof
Als jij het over stikstof hebt, dan weet ik al bij welke keten je bent geweest. Stikstof is een marketing truc en eigenlijk zinloos. Inderdaad is een zuusrtofmolecuul wat kleiner dan een stikstofmolecuul en "lekt" daardoor iets sneller door het rubber naar buiten. Volgens die bandenketen zou een met stikstof gevulde band dus langer op druk blijven. Maar, gewone lucht bevat al 80% stikstof en maar 20% zuurstof. Ook een met lucht gevulde band zit dus al voor 80% vol met stikstof!
Als de theorie op zou gaan dat een band vooral zacht wordt door zuurstofverlies en je vult die met gewone lucht bij, dan zou die na een paar keer bijvullen nauwelijks meer leeglopen. Je vervangt immers de verdwenen zuurstof door nieuwe lucht met 80% stikstof.
Het enige voordelige effect is dat de stikstof van die bandenboer droog is, in tegenstelling tot de lucht uit een gewone compressor. Door dat vocht zet de lucht relatief meer uit bij oplopende temperatuur.
Door die volksverlakkerij heb ik al wat minder zin om bij zo'n keten banden te gaan halen.
Wel mooi trouwens, zo'n witte kleur!
Als de theorie op zou gaan dat een band vooral zacht wordt door zuurstofverlies en je vult die met gewone lucht bij, dan zou die na een paar keer bijvullen nauwelijks meer leeglopen. Je vervangt immers de verdwenen zuurstof door nieuwe lucht met 80% stikstof.
Het enige voordelige effect is dat de stikstof van die bandenboer droog is, in tegenstelling tot de lucht uit een gewone compressor. Door dat vocht zet de lucht relatief meer uit bij oplopende temperatuur.
Door die volksverlakkerij heb ik al wat minder zin om bij zo'n keten banden te gaan halen.
Wel mooi trouwens, zo'n witte kleur!
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-11-2020 16:59 #1464021
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Prachtige bolide, Pierre. En
Prachtige bolide, Pierre. En wat steekt die witte lak mooi af tegen de groengetinte ruiten en de rode achterlichten! Benijdenswaardige kleur, hoewel ook snel aan volgende wasbeurt toe, vrees ik. Ooit reed ik een zwarte Peugeot 504TI. Zelfde verhaal. Gaaf kenteken, bij de weg.
Adriaan,
eigenaar van een dertien in een dozijn-kleur 945 LE
Adriaan,
eigenaar van een dertien in een dozijn-kleur 945 LE

- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2020 19:51 #1464028
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic idd
Idd wat Rob schrijft. Ik had steeds last van twee langzaam lekkende banden; een in de zomerset en een in de winterset. Eerst de ventielen vervangen, maar helaas geen soelaas.
Daarna banden eraf, schuurpapier langs de randen. Nieuwe verflak daarna erop (want LM) en toen de banden met nieuwe ventiel gemonteerd. Sinds die tijd geen last meer gehad van langzaam lekkende banden/velgen.
Daarna banden eraf, schuurpapier langs de randen. Nieuwe verflak daarna erop (want LM) en toen de banden met nieuwe ventiel gemonteerd. Sinds die tijd geen last meer gehad van langzaam lekkende banden/velgen.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2020 21:14 #1464029
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ik heb een folder van de
Ik heb een folder van de Classic, in het Duits uiteraard.
<a href=" pscvdplas.com/s/BxpMu82Tu6AXV0fB ">Hier kun je eventueel de pdf downloaden.
Piet
<a href=" pscvdplas.com/s/BxpMu82Tu6AXV0fB ">Hier kun je eventueel de pdf downloaden.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2020 09:11 #1464033
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
bedankt,.. leuk om te zien!
Deze classic is verkocht in Spanje (eerste eigenaar) aan een Nederlandse makelaar die daar zaken deed.
Dat verklaart misschien ook de witte kleur.
Die heeft hem mee terug geïmporteerd na 13 jaar
Deze classic is verkocht in Spanje (eerste eigenaar) aan een Nederlandse makelaar die daar zaken deed.
Dat verklaart misschien ook de witte kleur.
Die heeft hem mee terug geïmporteerd na 13 jaar
Moderators: Jerry Stam