another Volvo has entered the building.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2018 17:26 #1107859
door V700 register
another Volvo has entered the building. is gemaakt door V700 register
Na tal van merken en auto's te hebben gehad in mijn jaren naar de 30, ben ik nu ook bij de club,
de afgelopen twee jaar reed ik een verplichte lease-auto, dus het is een verademing eindelijk weer te kunnen kiezen.
in mijn 30 tal auto's die ik heb gehad zat slechts eenmaal een Volvo (440) die ik rond 2011 voor 110 euro kocht in mijn studentenhuis van een huisgenoot,
Mijn nieuwe kennismaking is een Volvo 940 2.3 Polar uit 1994 op gas !
de eerste 500+ kilometer zijn inmiddels al verreden en wat rijdt zo'n wagen lekker,
alleen het remmen gaat wat zompig én de stuurbekrachtiging jankt bij het volledig in/uitdraaien.
Wel een irritant probleem waarvan ik zoekende ben hoe dit opgelost kan worden.
Verder ben ik niet bovengemiddeld technisch of handig, en de airco die ik leeg is (het wel zou moeten doen??) mis ik ook wel een beetje.
Verder vooral erg in mijn nopjes dat ik zo'n karakterbak mag sturen.
groeten,
Rémy
de afgelopen twee jaar reed ik een verplichte lease-auto, dus het is een verademing eindelijk weer te kunnen kiezen.
in mijn 30 tal auto's die ik heb gehad zat slechts eenmaal een Volvo (440) die ik rond 2011 voor 110 euro kocht in mijn studentenhuis van een huisgenoot,
Mijn nieuwe kennismaking is een Volvo 940 2.3 Polar uit 1994 op gas !
de eerste 500+ kilometer zijn inmiddels al verreden en wat rijdt zo'n wagen lekker,
alleen het remmen gaat wat zompig én de stuurbekrachtiging jankt bij het volledig in/uitdraaien.
Wel een irritant probleem waarvan ik zoekende ben hoe dit opgelost kan worden.
Verder ben ik niet bovengemiddeld technisch of handig, en de airco die ik leeg is (het wel zou moeten doen??) mis ik ook wel een beetje.
Verder vooral erg in mijn nopjes dat ik zo'n karakterbak mag sturen.
groeten,
Rémy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2018 18:11 #1445930
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Remmen: dat hoort niet zo.
Remmen: dat hoort niet zo.
Jankend stuur: dat is onvermijdelijk
Airco: naar de aircoboer gaan
Enne, welkom!
Jankend stuur: dat is onvermijdelijk
Airco: naar de aircoboer gaan
Enne, welkom!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2018 20:31 #1445931
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welkom hier!
Welkom hier!
Met een 1994 exemplaar heb je kans op de slechtste remmen die Volvo ooit heeft geleverd onder de 700/900. Als je geen ABS hebt, maar wel enkelzuiger remmen, dan is het prijs en zijn de remmen inderdaad matig. Helaas is die combinatie 1 of 2 modeljaren geleverd...
Waar je om te beginnen naar kunt kijken, is of de remolie nog helder is: zo niet, dan vervangen en vooral ook de leidingen en klauwen doorspoelen totdat daar heldere remolie uit komt.
Het janken van het stuurhuis zou alleen in de alleruiterste stand moeten voorkomen: de pomp wil dan verder doorduwen, maar de wielen kunnen niet verder (lopen waarschijnljk al een beetje aan tegen de spoorstangen). De remedie is om aan te leren dat je dan een fractie terugstuurt. Je hebt dan een draaicirkel van 9,91 meter ipv 9,9: nog steeds riant korter dan vrijwel elke andere auto. Vanochtend heb ik de S90 ook weer op een kort plekje ingeparkeerd dat niemand voor mogelijk houdt...
Piept de stuurbekrachtiging ook bij minder ver insturen, controleer dan of de V-snaar nog strak staat, niet te oud is, en of er voldoende ATF in het vaatje zit (je moet aanvullen met Dexron II, de goedkoopste ATF die er is).
Een airco bedrijf kan je systeem controleren, onder druk zetten en zeggen of het lek of alleen leeg is. Bij lek moet je repareren, dat KAN duur worden. Bij leeg volstaat een vulling en nieuwe droger, en dan ben je rond de 100 euro wel klaar.
Met een 1994 exemplaar heb je kans op de slechtste remmen die Volvo ooit heeft geleverd onder de 700/900. Als je geen ABS hebt, maar wel enkelzuiger remmen, dan is het prijs en zijn de remmen inderdaad matig. Helaas is die combinatie 1 of 2 modeljaren geleverd...
Waar je om te beginnen naar kunt kijken, is of de remolie nog helder is: zo niet, dan vervangen en vooral ook de leidingen en klauwen doorspoelen totdat daar heldere remolie uit komt.
Het janken van het stuurhuis zou alleen in de alleruiterste stand moeten voorkomen: de pomp wil dan verder doorduwen, maar de wielen kunnen niet verder (lopen waarschijnljk al een beetje aan tegen de spoorstangen). De remedie is om aan te leren dat je dan een fractie terugstuurt. Je hebt dan een draaicirkel van 9,91 meter ipv 9,9: nog steeds riant korter dan vrijwel elke andere auto. Vanochtend heb ik de S90 ook weer op een kort plekje ingeparkeerd dat niemand voor mogelijk houdt...
Piept de stuurbekrachtiging ook bij minder ver insturen, controleer dan of de V-snaar nog strak staat, niet te oud is, en of er voldoende ATF in het vaatje zit (je moet aanvullen met Dexron II, de goedkoopste ATF die er is).
Een airco bedrijf kan je systeem controleren, onder druk zetten en zeggen of het lek of alleen leeg is. Bij lek moet je repareren, dat KAN duur worden. Bij leeg volstaat een vulling en nieuwe droger, en dan ben je rond de 100 euro wel klaar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2018 21:05 #1445935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom !
Welkom hier ! Helaas heb ik slecht nieuws voor je. Als je eenmaal een tijdje in de 940 rijd wil je niet meer anders. Iets terug draaien van het stuur word heel normaal. De remmen moet je ff nakijken. Deze auto,s zijn makkelijk te sleutelen. Na 16 maanden , zolang heb ik hem nu, is het ongelooflijk hoeveel ik van de auto weet. Heel veel plezier, óók hier op het forum !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2018 09:38 #1445943
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jankende stuurbekrachtiging
Jankende stuurbekrachtiging kan een slappe V-snaar zijn. Dat is heel eenvoudig met een paar steeksleutels of doppen op te lossen. Bij het indrukken van de snaar hoort hij maar een paar mm te bewegen als het meer is dan dat kan je hem iets spannen. Met logisch nadenken kom je daar wel uit. Al kan ik een Haynes sleutelhandleiding oor je auto enorm aanraden, als je van plan bent dingen zelf te doen.
Remmen horen gewoon goed te zijn en voelen. Het is immers een Volvo. Dus ik zou hier of snel zelf naar kijken of zsm naar een garage mee gaan.
Remmen horen gewoon goed te zijn en voelen. Het is immers een Volvo. Dus ik zou hier of snel zelf naar kijken of zsm naar een garage mee gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2018 14:27 #1445947
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic remmen
dank, dank,
Het gaat met name om fileparkeren achteruit inderdaad,
iets wat ik nog vrij vaak doe...
en de herrie is vreselijk.
vaatje en snaar zal ik eens checken.
qua remmen,
mijn polar (1994) heeft wel abs, dus no clue.
eigenlijk lijkt het me vooral fijn eens een ''connaisseur'' ernaar te laten kijken.
Het gaat met name om fileparkeren achteruit inderdaad,
iets wat ik nog vrij vaak doe...
en de herrie is vreselijk.
vaatje en snaar zal ik eens checken.
qua remmen,
mijn polar (1994) heeft wel abs, dus no clue.
eigenlijk lijkt het me vooral fijn eens een ''connaisseur'' ernaar te laten kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2018 14:30 #1445948
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ps
PS. ik haal 1 op 8 op LPG g3 installatie terwijl ik erg langzaam rijdt op de snelweg (100-110km/h).
Is dat normaal?
ooit had ik een BMW 316 carburateur (1986) en die deed 1 op 10 terwijl ik daarmee echt wel 120 km/h reed.
Is dat normaal?
ooit had ik een BMW 316 carburateur (1986) en die deed 1 op 10 terwijl ik daarmee echt wel 120 km/h reed.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
15-05-2018 14:35 #1445949
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Goed mogelijk
Kan afhankelijk zijn van welke G# installatie je hebt.
1 op 8 komt aardig overeen met mijn gemiddelde jaarverbruik op lpg (Vialle LPI).
Mijn vorige 940 had een Prins VSI G3 installatie en die gebruikte 1 op 8,5 gemiddeld.
groet,
Pascal
1 op 8 komt aardig overeen met mijn gemiddelde jaarverbruik op lpg (Vialle LPI).
Mijn vorige 940 had een Prins VSI G3 installatie en die gebruikte 1 op 8,5 gemiddeld.
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2018 14:52 #1445950
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank!
dank!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2018 09:52 #1445971
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Minder ver insturen
Het allerlaatste stukje insturen maakt voor de draaicirkel niets meer uit. Vlak voor het piepen raakt de besturing al de eindaanslag. De laatste paar graden verder sturen doet alleen de bekrachtiging harder werken, omdat die dan probeert verder dan de aanslag te draaien. Je voelt dan alleen nog maar de veer van de stuurbekrachtigingsregeling verdraaien. Zonder die vering zou je een paar graden extra vrije slag hebben en heel licht sturen.
Ik heb het liefst dat je de snaar nét hoort bij maximaal insturen. Dan weet je dat die niet te strak staat (slecht voor de lagers), maar ook niet te los.
Ik heb het liefst dat je de snaar nét hoort bij maximaal insturen. Dan weet je dat die niet te strak staat (slecht voor de lagers), maar ook niet te los.
Moderators: Jerry Stam