Sinds vandaag trotse eigenaar van Volvo 740 2.0i Turbo 16S
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2016 16:50 #1429394
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en toch
Als je wil zal ik je beide offertes via PB doorsturen, kan je het zelf even zien, als ik dat hier neer schrijf zuig ik dat echter niet zomaar uit mijn duim..... zo zit ik niet in mekaar.
Schmidt hanteert €75 per uur, de officiële dealer werkt met forfaitprijzen (vast bedrag) voor diverse werkzaamheden. Als ik dat dan deel door de uren die Schmidt zegt er aan te werken, telt hij net niet het dubbel.
Mzzl,
Herm.
Schmidt hanteert €75 per uur, de officiële dealer werkt met forfaitprijzen (vast bedrag) voor diverse werkzaamheden. Als ik dat dan deel door de uren die Schmidt zegt er aan te werken, telt hij net niet het dubbel.
Mzzl,
Herm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2016 16:53 #1429395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trouwens,
Trouwens, waar ik op onderhoud ga met mijn dagelijkse rijders hanteert €38, deze doet ook het onderhoud van alle voertuigen waar ik werk, zelfde uurloon, €38. Ligt misschien aan het verschil Nederland - België?
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2016 20:13 #1429397
door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Goed opletten met de
Goed opletten met de distributieriem !! Er zijn 2 soorten, riem met 164 tanden is voor een manuele spanner , riem met 167 tanden is voor een automatische riemspanner.
Afhankelijk van hetgeen je nodig hebt, de juiste riem nemen. Als je de verkeerde neem zal het niet goedkomen ...
Balansriem is 110 tanden.
Afhankelijk van hetgeen je nodig hebt, de juiste riem nemen. Als je de verkeerde neem zal het niet goedkomen ...
Balansriem is 110 tanden.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2016 20:31 #1429399
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Riem
Dat klopt inderdaad, er is nog een verschil tussen de een handmatige en automatische riemspanner.
Was wel zo netjes om even te vermelden.
Ik zou het is bij de dealer na vragen, maar als Volvo een type onderdeel voorziet van een revisienummer, dan zullen ze dat ook zo bedoeld hebben.
Snap ook niet helemaal waarom daar iets moet blijven zitten als het juist gaat om materiaalmoeheid en niet om een onbalans...?
Ook niet kwaad bedoeld, maar vraag me af of ze ook garantie geven op een koprevisie als er geen onbalans in zit
Iemand anders nog een idee?
De keringen van de balansassen willen wel inslijten, waardoor een vervanging daarvan soms niet helemaal 100% meer afdicht.
Was wel zo netjes om even te vermelden.
Ik zou het is bij de dealer na vragen, maar als Volvo een type onderdeel voorziet van een revisienummer, dan zullen ze dat ook zo bedoeld hebben.
Snap ook niet helemaal waarom daar iets moet blijven zitten als het juist gaat om materiaalmoeheid en niet om een onbalans...?
Ook niet kwaad bedoeld, maar vraag me af of ze ook garantie geven op een koprevisie als er geen onbalans in zit

Iemand anders nog een idee?
De keringen van de balansassen willen wel inslijten, waardoor een vervanging daarvan soms niet helemaal 100% meer afdicht.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2016 00:17 #1429402
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Herman
Stuur maar een PB. Ben benieuwd naar die offertes.
groetjes
Mathy
Stuur maar een PB. Ben benieuwd naar die offertes.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2016 01:57 #1429403
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rapper gezegd dan gedaan...
Kan je me even uitleggen hoe ik bestanden via pb kan versturen

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2016 02:10 #1429404
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic PB
Hallo Herman
Jij wou ze via PB versturen.
Ik stuur je zo even een PB met m'n mailadres.
groetjes
Mathy
Jij wou ze via PB versturen.

Ik stuur je zo even een PB met m'n mailadres.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2016 21:00 #1429529
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ZwerverRoodbaard schrijft: ".
ZwerverRoodbaard schrijft: "......De keringen van de balansassen willen wel inslijten, waardoor een vervanging daarvan soms niet helemaal 100% meer afdicht......"
Na enige tijd, laat een oliekeerring bijna altijd een groef achter in de stalen as.
Alleen een nieuwe keerring werkt dan averechts.
Ik monteer dan altijd eerste een "Speedy Sleeve" van SKF.
Deze is speciaal ontworpen voor dergelijke reparaties.
En je nieuwe keerring lekt gegarandeerd niet meer.
Na enige tijd, laat een oliekeerring bijna altijd een groef achter in de stalen as.
Alleen een nieuwe keerring werkt dan averechts.
Ik monteer dan altijd eerste een "Speedy Sleeve" van SKF.
Deze is speciaal ontworpen voor dergelijke reparaties.
En je nieuwe keerring lekt gegarandeerd niet meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2016 07:54 #1429558
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poetsbeurtje,
Wat nieuwe fotootjes na een flinke poetsbeurt, netjes in de wax.
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-08-2016 08:22 #1429682
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Okapi schrijft: "Na enige
Okapi schrijft: "Na enige tijd, laat een oliekeerring bijna altijd een groef achter in de stalen as. Alleen een nieuwe keerring werkt dan averechts. Ik monteer dan altijd eerste een "Speedy Sleeve" van SKF. Deze is speciaal ontworpen voor dergelijke reparaties. En je nieuwe keerring lekt gegarandeerd niet meer."
Gegarandeerd kan in de praktijk ook anders uitpakken. Het hangt m.i. mede af van de mate van slijtage. Ooit beide keerringen vervangen met (noodzakelijke) montage speedy sleeve. Na aantal maanden begon een van beide assen opnieuw te lekken. Daarna beide assen verwijderd zonder noemenswaardig verschil in trillingvrije stationairloop. Assen, samen met poelies, riemen etc zijn zwaar. Scheelt veel massa.
Adriaan
Gegarandeerd kan in de praktijk ook anders uitpakken. Het hangt m.i. mede af van de mate van slijtage. Ooit beide keerringen vervangen met (noodzakelijke) montage speedy sleeve. Na aantal maanden begon een van beide assen opnieuw te lekken. Daarna beide assen verwijderd zonder noemenswaardig verschil in trillingvrije stationairloop. Assen, samen met poelies, riemen etc zijn zwaar. Scheelt veel massa.
Adriaan
Moderators: Jerry Stam