Even voorstellen
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2016 21:44 #1428016
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Mag ik vragen wat het
Mag ik vragen wat het verschil is tussen een 940 (t/m 1992, 1993) en een 740? Het zal of de 740 of een 940 worden. een 960 gaat te duur in onderhoud worden. Zie nu ook een paar geblazen blokken staan, lijkt me ook wel tof
.
ww3.autoscout24.nl/classified/287836093?asrc=st|as
ww3.autoscout24.nl/classified/236787887?asrc=st|as
Zie ik nou door de bomen het bos niet meer? Dit is toch geen geld voor zo'n auto!
De 190 sla ik af, toch bedankt!

ww3.autoscout24.nl/classified/287836093?asrc=st|as
ww3.autoscout24.nl/classified/236787887?asrc=st|as
Zie ik nou door de bomen het bos niet meer? Dit is toch geen geld voor zo'n auto!
De 190 sla ik af, toch bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2016 22:13 #1428020
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het verschil tussen de 740 en
Het verschil tussen de 740 en de 940 t/m 1993 (zonder turbo) is technisch gezien nihil. De motor is identiek, net als de overige 98% van de techniek.
Het zit 'em dus met name in de vorm. Die is iets moderner.
Het zit 'em dus met name in de vorm. Die is iets moderner.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2016 21:44 #1428041
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het zijn inderdaad
Het zijn inderdaad detailverschillen. 940 heeft betere geluidsisolatie, wat kortere eindoverbrenging dus snellere acceleratie maar ook meer toeren, ander dashboard, vanaf 1993 betere stoelen, etc. 740 kan met en zonder katalysator en 940 heeft 'm altijd. Net als injectie.
Nog een overweging: milieuzone Rotterdam kan wel met 940, niet met de 740.
Nog een overweging: milieuzone Rotterdam kan wel met 940, niet met de 740.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2016 22:50 #1428043
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Oke oke, duidelijk. Is de
Oke oke, duidelijk. Is de overbrenging van een handgeschakelde 940 naar jouw mening kort? Of is er op de snelweg bij 130-140 nog goed mee te rijden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2280
02-05-2016 22:57 #1428045
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic IK
@ Robert (newvolvo)
De buurman heeft een 240GLE. Wat een heerlijke machine is dat. Niks evenaart het geluid van dat luchtgekoelde blok
wist niet dat ik een luchtgekoelde motor in mijn 245 had zitten. je zal wel dat loei geluid van de visco fan bedoelen dat is idd een kenmerkend geluid van een 2 serie.
De buurman heeft een 240GLE. Wat een heerlijke machine is dat. Niks evenaart het geluid van dat luchtgekoelde blok
wist niet dat ik een luchtgekoelde motor in mijn 245 had zitten. je zal wel dat loei geluid van de visco fan bedoelen dat is idd een kenmerkend geluid van een 2 serie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2016 22:58 #1428046
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Admiral
Mijn 940 met after market airco heeft ook een viscofan.
Deltamil airco dus
Deltamil airco dus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2016 23:06 #1428047
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic @Admiral
@Admiral
Oeps, je hebt gelijk haha. Ja van die fan bedoel ik. Machtig zeg!
Oeps, je hebt gelijk haha. Ja van die fan bedoel ik. Machtig zeg!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2016 20:27 #1428108
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn pa had een 240, ook dat
Mijn pa had een 240, ook dat mooie blazen als ie het pleintje opreed vroeger..... LOVE IT
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2016 23:36 #1428134
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja,
Een late 740 is redelijk gelijk aan een vroege 940.
Mbt onderhoud, naar mijn idee gelijk. Vanaf 1995 met de turbo komt er wat meer techniek bij.
Ik had een 1992 940 sedan, liep 190 en golfjes zoek rijden was goed te doen!
In 4 jaar 130000 km mee gereden.
Moet zeggen dat vooral roest erg afwezig was bij de 940.
Maar, mbt geluid en karakter niet voor niets na 4 jaar 940 weer terug maar de 240
Alleen met 1000 km in de week heeft een 940 duidelijk meer ontwikkeling mee gemaakt dan een 240.
Voordeel van een 940 sedan is de relatief lage aanschaf prijs. Daarom had ik ook een sedan. Wil je echt goedkoop iets vinden, 2.0 sedan benzine. Stond van de week een best aardige voor 395 euro te koop.
Ga je met een station niet vinden en met een pre 1988 740 helemaal niet.
Mbt onderhoud, naar mijn idee gelijk. Vanaf 1995 met de turbo komt er wat meer techniek bij.
Ik had een 1992 940 sedan, liep 190 en golfjes zoek rijden was goed te doen!
In 4 jaar 130000 km mee gereden.
Moet zeggen dat vooral roest erg afwezig was bij de 940.
Maar, mbt geluid en karakter niet voor niets na 4 jaar 940 weer terug maar de 240

Alleen met 1000 km in de week heeft een 940 duidelijk meer ontwikkeling mee gemaakt dan een 240.
Voordeel van een 940 sedan is de relatief lage aanschaf prijs. Daarom had ik ook een sedan. Wil je echt goedkoop iets vinden, 2.0 sedan benzine. Stond van de week een best aardige voor 395 euro te koop.
Ga je met een station niet vinden en met een pre 1988 740 helemaal niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
10-05-2016 00:25 #1428170
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic tsja
Hangt ervan hoe je kijkt naar de 740 of de 940.
Vallen je de verschillen op of juist de overeenkomsten ?
Ik vind de 740 toch fijner om aan te sleutelen. Zit in kleine dingen maar die doen het hem soms wel.
Met de 940 altijd op zoek naar het juiste Torx bitje. Met de 740.. pak een medium size kruiskopschroevedraaier en je komt een end.
Sommige veranderingen aan de 940 kan je in mijn ogen echt geen verbetering noemen. Die dashboardrand bijvoorbeeld in de 940.
Wat een ellende ding. Ja. als je het trucje kent lukt het. Maar dan nog.. waarom is dat veranderd ?
Verschil non turbo 740 of 940 turbo onder de motorkap ook aanwezig. In 740 nog lekker de ruimte , in 940 turbo al duidelijk minder.
Ja. de overeenkomsten zijn wellicht talrijker dan de verschillen maar de verschillen maken wel dat de 740 toch fijner sleutelt.
Mijn bescheiden mening
Vallen je de verschillen op of juist de overeenkomsten ?
Ik vind de 740 toch fijner om aan te sleutelen. Zit in kleine dingen maar die doen het hem soms wel.
Met de 940 altijd op zoek naar het juiste Torx bitje. Met de 740.. pak een medium size kruiskopschroevedraaier en je komt een end.
Sommige veranderingen aan de 940 kan je in mijn ogen echt geen verbetering noemen. Die dashboardrand bijvoorbeeld in de 940.
Wat een ellende ding. Ja. als je het trucje kent lukt het. Maar dan nog.. waarom is dat veranderd ?
Verschil non turbo 740 of 940 turbo onder de motorkap ook aanwezig. In 740 nog lekker de ruimte , in 940 turbo al duidelijk minder.
Ja. de overeenkomsten zijn wellicht talrijker dan de verschillen maar de verschillen maken wel dat de 740 toch fijner sleutelt.
Mijn bescheiden mening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam