De Feikjes met hun volvo 940 lpt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2015 21:56 #1421560
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbo retourleiding
Hoi Joop bedankt voor de aanbieding, maar denk dat diameter van de leiding daar een beetje te groot voor is.
Kan zijn dat ik de tip van henk gebruik of te wel niks doen, alleen goed controleren of het ringetje goed om de leiding is blijven zitten bij montage.
liever een keer extra controleren dan de leiding verprutsen met een hamer of zo
Heeft tenslotte ook al 300k km zo gezeten.
veel Volvo plezier
Groet Peet
Kan zijn dat ik de tip van henk gebruik of te wel niks doen, alleen goed controleren of het ringetje goed om de leiding is blijven zitten bij montage.
liever een keer extra controleren dan de leiding verprutsen met een hamer of zo
Heeft tenslotte ook al 300k km zo gezeten.
veel Volvo plezier
Groet Peet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert Geurts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 10:02 #1421582
door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic Is al weer een tijdje geleden
Dat ik de afdichting bij de turbo-olie-retour heb vervangen. Dat was op een sleuteldag bij Schmidt met een beetje hulp van een van de monteurs. Ik herinner me dat het een klusje van niks was. leidinkje verwijderen, nieuwe ringetjes (hoeveel waren het eigenlijk) erop/erin en de leiding weer terugplaatsen.
Wat ik nog goed weet is dat ik de retourleiding zo weer in het blok plaatste, zonder kracht of persen of speciale kraagjes.
Het was bij mij een van de grootste bronnen van lekkage, met een vies onderblok en vlekken op straat als gevolg. Sindsdien alles mooi schoon.
Ik zou niet te veel gaan prutsen aan de originele onderdelen. Mijn ervaring na 6 jaar 945 is dat deze auto's simpel en doordacht in elkaar zitten. De echte gebreken zijn er in de jaren voor jouw auto werd geproduceerd al lang uitgehaald.
Groet,
Robert
Wat ik nog goed weet is dat ik de retourleiding zo weer in het blok plaatste, zonder kracht of persen of speciale kraagjes.
Het was bij mij een van de grootste bronnen van lekkage, met een vies onderblok en vlekken op straat als gevolg. Sindsdien alles mooi schoon.
Ik zou niet te veel gaan prutsen aan de originele onderdelen. Mijn ervaring na 6 jaar 945 is dat deze auto's simpel en doordacht in elkaar zitten. De echte gebreken zijn er in de jaren voor jouw auto werd geproduceerd al lang uitgehaald.
Groet,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 11:11 #1421586
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origineel
Origineel hoort er één ring met rechthoekige doorsnede in. Geen O-ring net ronde doorsnede en al helemaal geen 2 of meer. O-ringen zullen niet goed afdichten en ook sneller in het carter verdwijnen bij montage.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 19:34 #1421591
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic olieleiding
Nee precies, dacht ik ook al alleen timen kwam met dit idee hij gaf aan als je het zo maakt lekt het nooit meer.
Groet Peet
Groet Peet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2015 23:51 #1423187
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedendag Volvo liefhebbers,
Goedendag Volvo liefhebbers,
Vandaag wezen kijken naar een Volvo 745 turbo interkoeler ( B200 ET) uit 1988 bij Verkerk in Werkhoven.
Ondanks dat wij zeer veel plezier hebben van onze Volvo, blijft een oldtimer toch trekken.
Kan niet ontkennen dat de belastingvriendelijkheid en verzekering een rol speelt.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat je zelf al snel rijk rekent het blijft natuurlijk wel een auto van bijna 28 jaar oud.
Hoe denken jullie hier over?
De auto zelf zag er zo op het oog prachtig uit en heeft allerlei bijzondere accessoires welke ook allemaal werkte (behalve de airco), ook heb ik een stuk met de auto gereden en heeft inderdaad bijzonder veel vermogen en rijd verder ook goed.
Heb de auto eerlijk gezegd niet van top tot teen bekeken van wegen het slechte weer maar heb wel een aantal dingen gezien die niet helemaal goed waren.
airco doet het niet maar wordt voor genoemde prijs gerepareerd, hemeltje hangt, achterbanden zijn minder, volgens mij raken de wielen door de breedte de reactiestangen bij insturen, achterruitwisser doet het niet, maar goed allemaal dingetjes die te overzien zijn.
O ja zo op het eerste oog heeft de auto geen roestschade en ook geen gewone schade.
Jammer dat ze voor mijn gevoel bijzonder weinig voor onze dame boden, maar als ik nu onze huidige dame niet had gehad dan had ik zeker niet getwijfeld om deze auto te kopen.
O ja dit is de link misschien is de auto bij iemand van jullie bekend?
link.marktplaats.nl/m983102010
Groet Peet
Vandaag wezen kijken naar een Volvo 745 turbo interkoeler ( B200 ET) uit 1988 bij Verkerk in Werkhoven.
Ondanks dat wij zeer veel plezier hebben van onze Volvo, blijft een oldtimer toch trekken.
Kan niet ontkennen dat de belastingvriendelijkheid en verzekering een rol speelt.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat je zelf al snel rijk rekent het blijft natuurlijk wel een auto van bijna 28 jaar oud.
Hoe denken jullie hier over?
De auto zelf zag er zo op het oog prachtig uit en heeft allerlei bijzondere accessoires welke ook allemaal werkte (behalve de airco), ook heb ik een stuk met de auto gereden en heeft inderdaad bijzonder veel vermogen en rijd verder ook goed.
Heb de auto eerlijk gezegd niet van top tot teen bekeken van wegen het slechte weer maar heb wel een aantal dingen gezien die niet helemaal goed waren.
airco doet het niet maar wordt voor genoemde prijs gerepareerd, hemeltje hangt, achterbanden zijn minder, volgens mij raken de wielen door de breedte de reactiestangen bij insturen, achterruitwisser doet het niet, maar goed allemaal dingetjes die te overzien zijn.
O ja zo op het eerste oog heeft de auto geen roestschade en ook geen gewone schade.
Jammer dat ze voor mijn gevoel bijzonder weinig voor onze dame boden, maar als ik nu onze huidige dame niet had gehad dan had ik zeker niet getwijfeld om deze auto te kopen.
O ja dit is de link misschien is de auto bij iemand van jullie bekend?
link.marktplaats.nl/m983102010
Groet Peet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-11-2015 03:36 #1423249
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
heb er verder geen enkel belang bij, maar op de foto's is het een hele mooie om te zien met een aantal schitterende optie's erop..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2015 13:43 #1423786
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo 745 turbo interkoeler
Hallo Dirk,
Auto is inmiddels al verkocht dus wie weet komen we hem nog een keer tegen hier op de site.
Overigens zijn de meningen een beetje verdeeld over de auto, de 1 vindt hem super mooi terwijl de ander hem niet origineel genoeg vind maar goed zo zie je maar smaken verschillen.
Ik vond de auto ook super mooi behalve die lelijke dak dragers die overigens van een Volvo 240 afkwamen.
Hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van zal krijgen
Veel Volvo plezier,
Peet
Auto is inmiddels al verkocht dus wie weet komen we hem nog een keer tegen hier op de site.
Overigens zijn de meningen een beetje verdeeld over de auto, de 1 vindt hem super mooi terwijl de ander hem niet origineel genoeg vind maar goed zo zie je maar smaken verschillen.
Ik vond de auto ook super mooi behalve die lelijke dak dragers die overigens van een Volvo 240 afkwamen.
Hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier van zal krijgen
Veel Volvo plezier,
Peet
Moderators: Jerry Stam