De Feikjes met hun volvo 940 lpt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2015 15:55 #1104281
door V700 register
De Feikjes met hun volvo 940 lpt is gemaakt door V700 register
Goeiendag willen ons even voorstellen, samen met onze Volvo 940.
Na jaren een VW polo cross 19 TDI gereden te hebben, was ik de hoge wegenbelasting zo zat dat ik eigenlijk in een opwelling op een zaterdag de auto heb ingeruild voor jawel een Fiat panda lounge Twin air.
En eigenlijk geen moment spijt van gehad super autotje, goedkoop snel en alles er op en er aan.
Alleen klein probleempje ahum , uh onze caravan hoe moet het daar nou mee?
De panda levert weliswaar met z'n twee cilinders 80 pk maar toch om daar nou een caravan van 1350 kilo achter te hangen leek ons een beetje te veel van het goede.
Dus opzoek naar nog een gebruikte auto er bij, liefst een oldtimer ook ivm de vriendelijke belasting tarieven en aangezien er maar weinig km met de auto gereden zouden worden.
Voorkeurs lijstje gemaakt, moest een station zijn op benzine het liefs Volvo of Mercedes.
En toen is de zoektocht begonnen, overal wezen kijken maar kwam er al snel achter dat het in de oldtimer wereld goed uitkijken geblazen was.
Of de auto's waren krokant of de auto's waren voor ons simpelweg onbetaalbaar.
Uiteindelijk voorkeurs lijstje wat aangepast, oldtimer verhaal laten varen en geprobeerd alleen voor een goede auto te gaan.
Liefs een 240/245 of anders een 940
Ook daar achter gekomen dat de 240 veel meer last heeft van roestvorming en wij vonden de binnenruimte toch ook wel wat tegen vallen.
Dus lijstje weer uitgedund moest een 940 worden.
Hadden er ook nu inmiddels wel een tikkeltje haast mee aangezien we er met de zomervakantie wel mee op vakantie wilde.
Na een aantal bezichtigt te hebben zijn we uiteindelijk gevallen voor "" onze "" Volvo 940 lpt automaat.
We hebben haar gevonden in (vast bij jullie wel bekend) Polsbroek
En zijn er ondanks wat kleine problemen super blij mee.
Als ik tijd heb zal ik binnenkort even fotootjes plaatsen
Groet en veel Volvo plezier
Peter
Na jaren een VW polo cross 19 TDI gereden te hebben, was ik de hoge wegenbelasting zo zat dat ik eigenlijk in een opwelling op een zaterdag de auto heb ingeruild voor jawel een Fiat panda lounge Twin air.
En eigenlijk geen moment spijt van gehad super autotje, goedkoop snel en alles er op en er aan.
Alleen klein probleempje ahum , uh onze caravan hoe moet het daar nou mee?
De panda levert weliswaar met z'n twee cilinders 80 pk maar toch om daar nou een caravan van 1350 kilo achter te hangen leek ons een beetje te veel van het goede.
Dus opzoek naar nog een gebruikte auto er bij, liefst een oldtimer ook ivm de vriendelijke belasting tarieven en aangezien er maar weinig km met de auto gereden zouden worden.
Voorkeurs lijstje gemaakt, moest een station zijn op benzine het liefs Volvo of Mercedes.
En toen is de zoektocht begonnen, overal wezen kijken maar kwam er al snel achter dat het in de oldtimer wereld goed uitkijken geblazen was.
Of de auto's waren krokant of de auto's waren voor ons simpelweg onbetaalbaar.
Uiteindelijk voorkeurs lijstje wat aangepast, oldtimer verhaal laten varen en geprobeerd alleen voor een goede auto te gaan.
Liefs een 240/245 of anders een 940
Ook daar achter gekomen dat de 240 veel meer last heeft van roestvorming en wij vonden de binnenruimte toch ook wel wat tegen vallen.
Dus lijstje weer uitgedund moest een 940 worden.
Hadden er ook nu inmiddels wel een tikkeltje haast mee aangezien we er met de zomervakantie wel mee op vakantie wilde.
Na een aantal bezichtigt te hebben zijn we uiteindelijk gevallen voor "" onze "" Volvo 940 lpt automaat.
We hebben haar gevonden in (vast bij jullie wel bekend) Polsbroek
En zijn er ondanks wat kleine problemen super blij mee.
Als ik tijd heb zal ik binnenkort even fotootjes plaatsen
Groet en veel Volvo plezier
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2015 16:31 #1421086
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi mooi mooi
Welkom!
Gefeliciteerd met de aankoop
is het deze?
diensten.vwe.nl/adverteren/Picture.ashx?id=26429773
Gefeliciteerd met de aankoop
is het deze?
diensten.vwe.nl/adverteren/Picture.ashx?id=26429773
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2015 18:55 #1421090
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedkoper?
Een 940 is natuurlijk altijd een goede keus maar......
Wordt het nu wel goedkoper dan? Dat was tenslotte het doel.....
Nu heb je 2x wegenbelasting, 2x verzekering, 2x onderhoud, 2x benzine tanken i.p.v. 1x goedkopere diesel.
En uit ervaring kan ik zeggen dat een 940 lpt best wel wat weg slurpt met een caravan erachter.
Veel plezier met de 940!
Wordt het nu wel goedkoper dan? Dat was tenslotte het doel.....
Nu heb je 2x wegenbelasting, 2x verzekering, 2x onderhoud, 2x benzine tanken i.p.v. 1x goedkopere diesel.
En uit ervaring kan ik zeggen dat een 940 lpt best wel wat weg slurpt met een caravan erachter.
Veel plezier met de 940!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2015 08:43 #1421103
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Check
Check even of de extra (optionele) oliekoeler voor de automaat is gemonteerd. Als je met een zware aanhanger of caravan gaat rijden wordt de olie van de automaat heter dan normaal en kan verbranden. Zeker als je dan ook nog de heuvels/bergen in gaat. Dat is niet goed voor de automaatbak. Volvo adviseert om een extra koeler te monteren (staat in instructieboekje). Vaak zit die er wel in, maar check het even voor de zekerheid.
Veel plezier met de auto!
Veel plezier met de auto!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2015 21:46 #1421116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Jeroen nee dat is hem
Hoi Jeroen nee dat is hem niet hoor, wij hebben hem al begin juli gekocht
Van ons is ook een heerlijke verslavende automaat!
Groet Peter
Van ons is ook een heerlijke verslavende automaat!
Groet Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2015 22:02 #1421117
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goedkoper
Ha ha ha Ferry, je hebt helemaal gelijk hoor, ik ook altijd met mijn ideeën.
Maar goed was natuurlijk de bedoeling om een oldtimer te kopen maar dat is helaas mislukt ha ha ha
Betaalde wel voor mijn polootje 307 euro per kwartaal he nu voor de Volvo 200 euro en voor de panda 80 euro met de extra verzekering er bij zit ik ongeveer aan vaste lasten gelijk aan alleen de polo, rij dan natuurlijk wel benzine he dat dan weer wel.
Zit ook nog te denken om misschien de Volvo met de wintermaanden te schorsen aangezien we hem eigenlijk er meer voor erbij hebben.
Hij kan bij ons naast het huis onder de carport staan, maar liever zoek ik dan een plekje voor hem binnen.
Dus als iemand in de buurt van Hoevelaken nog ergens een plekje over heeft dan houdt ik mij aanbevolen.
Groet Peter
Maar goed was natuurlijk de bedoeling om een oldtimer te kopen maar dat is helaas mislukt ha ha ha
Betaalde wel voor mijn polootje 307 euro per kwartaal he nu voor de Volvo 200 euro en voor de panda 80 euro met de extra verzekering er bij zit ik ongeveer aan vaste lasten gelijk aan alleen de polo, rij dan natuurlijk wel benzine he dat dan weer wel.
Zit ook nog te denken om misschien de Volvo met de wintermaanden te schorsen aangezien we hem eigenlijk er meer voor erbij hebben.
Hij kan bij ons naast het huis onder de carport staan, maar liever zoek ik dan een plekje voor hem binnen.
Dus als iemand in de buurt van Hoevelaken nog ergens een plekje over heeft dan houdt ik mij aanbevolen.
Groet Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2015 22:28 #1421120
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic automaat
Hoi Henk,
Voor de vakantie had ik dit al gecheckt en volgens mij zit die er niet op, wel heb ik bij aanschaf de automaat laten fluschen .
Maar ging prima hoor op vakantie zijn naar zuid Limburg geweest laatste stuk was wel hier en daar best steil, maar ook allemaal van korte duur,
Ook een paar keer bak even in zijn twee moeten zetten zo dat i niet door zou schakelen, en naar beneden wat afremde op de motor.
Maar allemaal niet langdurig heb de boel goed in de gaten gehouden bak deed niet gek, en temp motor bleef ook prima iets rechts van het midden.
PS Ik kan mij voorstellen dat zn instructieboekje wereldwijd wordt uitgegeven en hier gewoon in het Nederlands wordt vertaald.
Woon je nou in echt bergachtig gebied en ga je dan met zware aanhangers lopen klooien dan kan ik mijn best voorstellen dat je een extra olie koeler moet monteren.
Verder moet je volgens mij gewoon je gezonde verstand gebruiken is denk ik belangrijker dan een oliekoeler monteren.
Wel heb ik een keer een liter koelvloeistof bij moeten vullen bleek achteraf twee nagenoeg opgeloste koelslangen te zijn bij de warmtewisselaar van het oliefilter.
Heb toen gelijk een reservoir gemonteerd met niveau sensor, voor dat het echt een keer mis gaat.
Wel vreemd dat Volvo toen de tijd het niveau van de ruitensproeier vloeistof belangrijker vond dan het niveau van de koelvloeistof?
Veel Volvo plezier,
Groet Peet
Voor de vakantie had ik dit al gecheckt en volgens mij zit die er niet op, wel heb ik bij aanschaf de automaat laten fluschen .
Maar ging prima hoor op vakantie zijn naar zuid Limburg geweest laatste stuk was wel hier en daar best steil, maar ook allemaal van korte duur,
Ook een paar keer bak even in zijn twee moeten zetten zo dat i niet door zou schakelen, en naar beneden wat afremde op de motor.
Maar allemaal niet langdurig heb de boel goed in de gaten gehouden bak deed niet gek, en temp motor bleef ook prima iets rechts van het midden.
PS Ik kan mij voorstellen dat zn instructieboekje wereldwijd wordt uitgegeven en hier gewoon in het Nederlands wordt vertaald.
Woon je nou in echt bergachtig gebied en ga je dan met zware aanhangers lopen klooien dan kan ik mijn best voorstellen dat je een extra olie koeler moet monteren.
Verder moet je volgens mij gewoon je gezonde verstand gebruiken is denk ik belangrijker dan een oliekoeler monteren.
Wel heb ik een keer een liter koelvloeistof bij moeten vullen bleek achteraf twee nagenoeg opgeloste koelslangen te zijn bij de warmtewisselaar van het oliefilter.
Heb toen gelijk een reservoir gemonteerd met niveau sensor, voor dat het echt een keer mis gaat.
Wel vreemd dat Volvo toen de tijd het niveau van de ruitensproeier vloeistof belangrijker vond dan het niveau van de koelvloeistof?
Veel Volvo plezier,
Groet Peet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2015 22:42 #1421121
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je in NL woont maar in de zomer naar de bergen in Zuid -Frankrijk gaat dan zou ik dat niet zonder koeler doen. De combinatie hoge omgevingstemperatuur, lage snelheid en langdurig zware belasting door steile hellingen en hoog trekgewicht lijken me killing. Zal even een foto van die pagina maken, dit komt vaker voorbij.
Een paar hellingen in Z-Limburg zullen inderdaad de bak niet meteen slopen.
Een paar hellingen in Z-Limburg zullen inderdaad de bak niet meteen slopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2015 23:21 #1421123
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanloop problemen
Goeiedag Volvo liefhebbers,
Na aanschaf van de Volvo wel wat aanloop problemen.
Allereerst olie lekkage en koelvloeistof lekkage.
Koelvloeistof inmiddels opgelost,
olie lekkage nagenoeg opgelost, meeste lekkage kwam van het oliefilter deze bleek behoorlijk los te zitten, heb deze toen vast gezet maar zat me nog niet helemaal lekker,
Waarom zat i nou zo los en mijn vermoeden bleek juist de rubberen ring tussen oliefilter en huis bleek keihard geworden te zijn dus olie plus filter maar vervangen.
Meeste lekkage opgelost maar toch nog een klein beetje dus verder kijken, carter pan zat ook behoorlijk los alle boutjes even aan gedraaid.
Nu geen plekken meer op de grond wel een druppel aan het ontsteking huis en zie ook een klein spoortje bij de retour leiding turbo en het blok, deze ga ik beide dus nog doen.
Tweede probleem,
Airco doet niets maar ben hier mee bezig met de verkopende partij.
Derde probleem,
Het viel mij op dat als de motor koud is zij heel laag stationair loopt, is de motor enigszins op temp dan loop zij vrij hoog stationair plus min 1100 toeren in neutraal.
Wat blijkt ze hebben de stekker van de cis klep los gehaald en ik vermoed de gasklep iets open hebben gezet (Boven de duizend toeren doet de cis klep niets)
Heb de CIS klep gedemonteerd om eventueel schoon te maken, maar als ik het goed begrijp moet het schuifje in rust stand open staan en moet je met een schroevendraaier of iets deze dicht houden om hem eventueel schoon te maken.
Heb de klep inmiddels schoon gemaakt maar bij mij staat i in rust stand gewoon dicht.
Betekent dit dat i overleden is?
Weet het niet zo want heb geen referentie?
Hoop dat iemand mij hier antwoordt op kan geven, zodat ik dingen kan uitsluiten.
Veel Volvo plezier
Groet Peet
Na aanschaf van de Volvo wel wat aanloop problemen.
Allereerst olie lekkage en koelvloeistof lekkage.
Koelvloeistof inmiddels opgelost,
olie lekkage nagenoeg opgelost, meeste lekkage kwam van het oliefilter deze bleek behoorlijk los te zitten, heb deze toen vast gezet maar zat me nog niet helemaal lekker,
Waarom zat i nou zo los en mijn vermoeden bleek juist de rubberen ring tussen oliefilter en huis bleek keihard geworden te zijn dus olie plus filter maar vervangen.
Meeste lekkage opgelost maar toch nog een klein beetje dus verder kijken, carter pan zat ook behoorlijk los alle boutjes even aan gedraaid.
Nu geen plekken meer op de grond wel een druppel aan het ontsteking huis en zie ook een klein spoortje bij de retour leiding turbo en het blok, deze ga ik beide dus nog doen.
Tweede probleem,
Airco doet niets maar ben hier mee bezig met de verkopende partij.
Derde probleem,
Het viel mij op dat als de motor koud is zij heel laag stationair loopt, is de motor enigszins op temp dan loop zij vrij hoog stationair plus min 1100 toeren in neutraal.
Wat blijkt ze hebben de stekker van de cis klep los gehaald en ik vermoed de gasklep iets open hebben gezet (Boven de duizend toeren doet de cis klep niets)
Heb de CIS klep gedemonteerd om eventueel schoon te maken, maar als ik het goed begrijp moet het schuifje in rust stand open staan en moet je met een schroevendraaier of iets deze dicht houden om hem eventueel schoon te maken.
Heb de klep inmiddels schoon gemaakt maar bij mij staat i in rust stand gewoon dicht.
Betekent dit dat i overleden is?
Weet het niet zo want heb geen referentie?
Hoop dat iemand mij hier antwoordt op kan geven, zodat ik dingen kan uitsluiten.
Veel Volvo plezier
Groet Peet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2015 23:29 #1421124
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar heb je ook wel weer
Daar heb je ook wel weer gelijk in Henk,
Heb dat draadje al een keer gelezen over die koeler, kwam dat toen ook al niet van jou af?
Heb dat draadje al een keer gelezen over die koeler, kwam dat toen ook al niet van jou af?
Moderators: Jerry Stam