Nieuw gediende met een "projectje"

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2015 22:03 #1420572 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerste ritje gemaakt!
Zondag eindelijk zover dat ik een klein stukje gereden heb, even het tuinpad af een paar keer en een klein stukje de straat uit, al met al maar een paar honderd meter maar er zit dus beweging in :-), zie filmpje!

Nu nog wat laatste zaken zoals;
-Dynamo plaatsen
-Stuurbekrachtiging pomp aansluiten op de oude originele stuurbekrachtiging
-Uitlaat definitief fixen, lekt nog een beetje op het zelf gemaakte Y stuk, is vanaf de 1e demper verder gewoon origineel 164 gebleven.
-Verder nog een paar draadjes definitief wegwerken (die van de snelheids-sensor en de benzinepomp) en nog wat draadjes van het dashboard/rempedaal aansluiten.
-Verbouwde versnellingsbak ophangsteun definitief aflassen en in de matzwarte lak, cardan die ik ingekort heb nog ergens laten balanceren denk ik, of anders maar eens kijken tijdens een ritje met wat meer snelheid of het niet nodig is, afhankelijk van de trillingen zie ik wel of het nodig is.
-En dan als laatste nog het achteras verhaal, ik probeer zelf eerst de snelheidssensor +ring op een (andere+betere) achteras van een 164 te zetten, de huidige is echt *kaas* dus die ga ik zowieso vervangen, heb er van een kennis eentje uit een 164 met "slechs" 140.000 kilomoters dus die zal vast nog in orde zijn. Als dat sensor verhaal niet lukt dan een 240 as eronder waar de sensor en ring al inzitten (na 1987 begrijp ik) maar dan moet er aan de bevestigings-armen wat verbouwd worden en ik hoop dat het sensor verhaal simpeler zal zijn.

Filmpje van het kleine ritje staan op m'n website, geluid klinkt best gaaf wat mij betreft, op een klein *kloenk* en ploink geluidje na van o.a. een uitlaatklem die nog loshangt ergens onder de auto schoot me te binnen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2015 21:55 #1422016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fotooooo
Ik dacht ik zet nog even een foto van het projectje erbij...
Hopelijk binnen 2 weken naar de APK, nog wat kleine dingen fixen en dan is't een aardig eind klaar!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2016 21:44 #1426138 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou die "over 2 weken naar de
Nou die "over 2 weken naar de apk" die ik hierboven heb gezet is wat langer geworden...
Maar volgende week, vrijdag 4 maart gaan we het beleven, APK tijd dus! Nog niet alles af, achteras wil ik nog vervangen en nog iets verzinnen voor de snelheids-sensor voor de aansturing v/d automaat. Kilomterteller wordt aangedreven middels een electromotortje via een sensor op de cardan, dat is geregeld!
Ondertussen ook de stoelen uit de S90 gehaald en overgezet, zitten toch een stuk beter. De oude stoelen uit de 164 waren helemaal doorgezakt, leer begint ook te scheuren. Op een mooie dag misschien opnieuw laten bekleden, voorlopig eerst lekkere zetels met stoelverwarming uit de s90 waar ik op kan zitten.
Ben reuze benieuwd hoe het gaat met de APK, heb er goeie hoop op dat het in 1x lukt!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2016 09:18 #1426153 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic APK? Bij de RDW dan toch,
APK? Bij de RDW dan toch, hoop ik. Tegelijk met je motorombouw-keuring, want die is echt wel verplicht: www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restaurat...an-een-voertuig.aspx
Ik hoop, dat de APK keurmeester je dat ook vertelt als je het anders probeert, want bij een steekproef zou het hem forse strafpunten kosten...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC