Voorstelronde en informatie over de 960 estate / V90

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2015 19:52 #1416698 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Lijkt me een mooie auto!
Lijkt me een mooie auto!
Het vermogensverschil is niet merkbaar. Dus da's geen argument. Minder vermogen wordt gecompenseerd door meer koppel. Daar is deze motor voor ontworpen.
En zelf schakelen of automaat, da's een kwestie van smaak. Zelf schakelen scheelt wel in het verbruik (gunstiger).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2015 20:45 #1416703 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind de achterkant ook aan
Ik vind de achterkant ook aan de "hangerige" kant. Kan zijn dat hij al lang stilstaat. Dus eerst een paar kilometer gaan rijden, dan moet de achterkant er frisser bij staan. In goede stand moet je toch zeker 3 vingers tussen band en spatbordrand kunnen krijgen.
Nieuwe niveaumaten zijn prijzig. Reken op, met montage, 7 á 800 euro.
De prijs . . . .geen koopje, maar als de auto netjes is en de kilometers goed controleerbaar mag dat bij goed onderhoud (controleren) geen probleem zijn.
Veel succes en sterkte bij je beslissing.
Gr. Joop (ook een 960 rijder)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2015 21:47 #1416705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Hoi,

Ik heb deze auto bekeken en een proefrit in gemaakt.

Mooie en nette auto., Alle onderhoud ter inzage.
Ik voelde de auto licht "schokken" ( naar mijn beleving maar ben geen kenner ) tijdens rijden en heb de auto laten staan en twee weken later een bijzonder fraai exemplaar kunnen vinden voor iets meer geld.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2015 23:03 #1416707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de reacties. Ik
Bedankt voor de reacties. Ik zal het hangen in de kont en het licht schokken onderzoeken als ik voor dit exemplaar ga. Bij vorige auto's was mijn ervaring dat nieuwe bougiekabels een klein wondertje kunnen verrichten om schokkerig gedrag zonder foutmelding op te lossen. Ze worden zeldzaam, het valt niet mee om deze auto te vergelijken met een andere, gelijkwaardige 960-V90.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2015 23:08 #1416708 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2,5 versus 2,9 literblok
Ik kan me bij aansluiten bij de vorige berichten, er is nauwelijks verschil tussen de 180 en 204 pk.
Rij momenteel in de '96 965 Oxford, met de 180 pk, welke ik al bijna 18 jaar heb.
Geweldige stoelen, echte zetels waar je zonder probleem 1000 - 1200 km per dag mee rijdt.
Afgelopen jaren ook regelmatig in mijn S90 met 204 pk gereden, beide op benzine.
Bij gewoon dagelijks rijden is er geen verschil, wel op de snelweg en rij je makkelijker met de 3 liter 204 pk .... maar dat moet je dan weer aan de pomp bezuren.
De 3 liter is wat dorstiger, alhoewel het verschil - op benzine - niet zo groot is.
In alle gevallen zou ik je wel een automaat aanbevelen, is een geweldige bak met een overdrive en lock-up, op benzine en cruise control haalde ik wel eens 1:10 met de 180 pk motor. Let wel beide met de Andromeda velgen die iets breder zijn, die zitten onder de S/V90, prachtige velgen
Die 6-cylinders hebben het niet zo op LPG.... al hoewel ik er veel zie met 4 a 5 ton op de klok.
Als je op LPG wilt rijden, kan ik je de 945 low pressure turbo aanraden, met LPi G3 merk je geen verschil tussen LPG of benzine en is dan een stuk zuiniger en goedkoper dan de 965/V90. Het is al gememoreerd dat de 945 minder complex is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2015 23:36 #1416710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb jij dan de 2.5 liter met 180 pk? Voor het gemak heeft Volvo een 2.5 liter 6 cilinder met altijd 180 pk en een 3.0 liter met 180 of 204 pk. Wellicht zit er ook verschil tussen de 2.5 en 3.0 liter met 180 pk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2015 01:13 #1416711 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic De 2.5 is altijd 170 pk, de 3
De 2.5 is altijd 170 pk, de 3.0 is er met 180pk ( naar keuze handbak of automaat) en de 204 pk, altijd met automaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2015 11:53 #1416780 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou hier ook even naar gaan kijken
Deze kost ook 6dzd. Is van een forumlid hier en heeft een vrij recente G3 installatie.
volvo700vereniging.nl/content/volvo-v90-te-koop

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2015 12:05 #1416781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En
En die heeft de bladveer (die moeilijk/niet meer te krijgen is) al vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2015 19:04 #1416783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hangen is de bladveer
Deze wagen hangt inderdaad behoorlijk. Dat is geen kwestie van de nivomatten vervangen, maar echt de bladveer. De nivomatten drukken deze auto na een paar minuten rijden wel weer omhoog, maar de auto moet door de veren omhoog gehouden worden. Een bladveerauto die, zoals deze, in rust op de aanslagen staat is echt aan een nieuwe veer toe.
En geloof mij, een nieuwe veer is een wereld van verschil in weggedrag. Veel strakker en rustiger dan wanneer de nivomatten de auto moeten dragen. Alleen, helaas zijn ze niet meer te krijgen:-( Dat is bij Mercedes wel anders geregeld voor hun young- en oldtimers.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD