-opgelost- V90 start niet als het warm is - please help!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2024 07:33 #1475619
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Carterventilatie kan je
Carterventilatie kan je volgens mij uitsluiten: de 960 van moeders had een compleet dichtgekoekt systeem. Dat startte en liep prima, maar met veel te hoge carterdruk. Alles vervangen, alle ingangen van het blok gereinigd, en de vuldop wordt weer keurig vastgezogen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2024 15:42 #1475632
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic in de gaten
Ik had niet in de gaten dat het geen redblock was.
Voortaan beter opletten.
Voortaan beter opletten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2024 22:30 #1475639
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Krukaspositiesensor / BDP sensor, Toerentalsensor
Het bleek (toch) de BDP sensor te zijn..
Wat ook opviel is dat de aansluiting aardig groenig/vettig was. Zal een optelsom geweest zijn van olie (door eerdere lekke koppakking), vocht en warmte. De motor loopt nu ook veel rustiger stationair. Ik gaf de airco de schuld van dat ge-jojo af en toe, maar die aanname bleek onterecht kom ik nu achter. LMM was al nieuw.
Bedankt voor het meedenken iedereen.
--
Terugredenerend heb ik dit precies zo gehad met mijn 940. Eerst moeilijk starten bij terugrit (en dat ging nog wel maar werd wel langzaam erger), paar weken later ook uitvallen tijdens de rit bij verkeerslichten en dan steeds moeilijker aan te krijgen (en uiteindelijk helemaal niet meer). -- voor wie er eens op zoekt...
Wat ook opviel is dat de aansluiting aardig groenig/vettig was. Zal een optelsom geweest zijn van olie (door eerdere lekke koppakking), vocht en warmte. De motor loopt nu ook veel rustiger stationair. Ik gaf de airco de schuld van dat ge-jojo af en toe, maar die aanname bleek onterecht kom ik nu achter. LMM was al nieuw.
Bedankt voor het meedenken iedereen.
--
Terugredenerend heb ik dit precies zo gehad met mijn 940. Eerst moeilijk starten bij terugrit (en dat ging nog wel maar werd wel langzaam erger), paar weken later ook uitvallen tijdens de rit bij verkeerslichten en dan steeds moeilijker aan te krijgen (en uiteindelijk helemaal niet meer). -- voor wie er eens op zoekt...
Moderators: Jerry Stam