cruise control werkt nog niet
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2023 14:26 #1473452
door Vincent van der Spek
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic Stekkers
Ik heb de tellerbak losgehaald om eens te kijken hoe het daar zit. Op de connectie bij D op de tellerbak zit het paars-witte draadje (foto 1). Ook is er een losse witte stekker. Deze zou qua vorm passen op een stekker (foto 2) vlak bij de pedalen. Alleen is de bedrading zo niet lang genoeg om ze te koppelen. En zo maar stekkers in elkaar steken lijkt mij niet verstandig. Verder geen andere (losse) stekkers te vinden. Voor de duidelijkheid gaat het om een 14 polige CC variant. Anders paste de andere stekkers ook niet. Iemand een idee of het anders moet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2023 17:30 #1473503
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hendel
Hallo Tampert81
De hendel van de CC bij de 740/940 is gevoelig voor breuk in de bedrading. Er zitten vier draadjes in, die een erg korte knik maken. Bij mijn 940 was één draadje helemaal door en bij twee andere was de isolatie door. Er is een reparatiesetje verkrijgbaar, maar let op, hier zitten géén extra veertjes bij. De veertjes in de CC hendel zijn erg klein en moeilijk terug te vinden als ze uit de hendel springen op het moment dat je de hendel uit elkaar haalt.
BTW er is een testmethode om te controleren of o.a. de hendel nog functioneert. In de balk hierboven: Docs -> Technische Vraagbaak ... -> Storingscodes ... -> Foutcodes Cruise Control ... "Mode 2".
groetjes
Mathy
De hendel van de CC bij de 740/940 is gevoelig voor breuk in de bedrading. Er zitten vier draadjes in, die een erg korte knik maken. Bij mijn 940 was één draadje helemaal door en bij twee andere was de isolatie door. Er is een reparatiesetje verkrijgbaar, maar let op, hier zitten géén extra veertjes bij. De veertjes in de CC hendel zijn erg klein en moeilijk terug te vinden als ze uit de hendel springen op het moment dat je de hendel uit elkaar haalt.
BTW er is een testmethode om te controleren of o.a. de hendel nog functioneert. In de balk hierboven: Docs -> Technische Vraagbaak ... -> Storingscodes ... -> Foutcodes Cruise Control ... "Mode 2".
groetjes
Mathy
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2023 19:30 #1473504
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic idd hendel
Ik heb de hendel gewisseld en de cc in de 940 werkt nu wel (en in de 740 niet). Dat zal dus een draadbreuk zijn zoals Mathy beschrijft. Op zoek naar een reparatie setje. Volgens mij zoiets:
www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/...-repair-kit/1071863/
Verstandig dus om het uit elkaar te halen in een overzichtelijke omgeving.
Of heeft er iemand een werkende hendel liggen?
To be continued....
groeten
Vincent
Verstandig dus om het uit elkaar te halen in een overzichtelijke omgeving.
Of heeft er iemand een werkende hendel liggen?
To be continued....
groeten
Vincent
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2023 21:46 #1473506
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dat is 'em
Hallo Vincent
Dat is inderdaad het setje. Bij Estate Services in Opdam verkopen ze <a href="http://Adresse: Kuhstraße 49, 45701 Herten Buslinien 210, 212 – Haltestelle Westerholt Bf" target="_blank">exact hetzelfde setje voor iets minder geld. Porto zal ook iets minder zijn. De handleiding die erbij zit overigens ook, want daar hebben ze de naam "skandix" gewoon vanaf geknipt.
Ik heb destijds eerst het reparatiesetje gekocht. Bij het uit elkaar halen van de hendel sprong een veertje weg, dat ik nog steeds niet ben tegengekomen. Die zitten waarschijnlijk ook ik de ruitenwisserhendel van de estate, maar die hendel kost ook een paar tientjes, ex. porto. Een tweederhands CC hendel is duurder, maar vond ik destijds in Engeland bij JMC auto salvage via eBay voor € 52,-.
groetjes
Mathy
Dat is inderdaad het setje. Bij Estate Services in Opdam verkopen ze <a href="http://Adresse: Kuhstraße 49, 45701 Herten Buslinien 210, 212 – Haltestelle Westerholt Bf" target="_blank">exact hetzelfde setje voor iets minder geld. Porto zal ook iets minder zijn. De handleiding die erbij zit overigens ook, want daar hebben ze de naam "skandix" gewoon vanaf geknipt.
Ik heb destijds eerst het reparatiesetje gekocht. Bij het uit elkaar halen van de hendel sprong een veertje weg, dat ik nog steeds niet ben tegengekomen. Die zitten waarschijnlijk ook ik de ruitenwisserhendel van de estate, maar die hendel kost ook een paar tientjes, ex. porto. Een tweederhands CC hendel is duurder, maar vond ik destijds in Engeland bij JMC auto salvage via eBay voor € 52,-.
groetjes
Mathy
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2023 12:39 #1473508
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic cc-handle
Wel liggen!
- Vincent van der Spek
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2023 21:40 #1473509
Beantwoord door Vincent van der Spek in topic Solderen
Dank Timen. Er is een revisie setje onderweg. Ga eerst dat proberen. Mocht dat niet lukken, dan meld ik me.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2023 15:53 #1473808
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn CC werkt ook niet
Ik heb sinds kort een 960 2.5 estate.
Bij de koop wist ik al dat de cc niet werkte. Het is natuurlijk ook geen levensbedreigend gemis. Maar ik wil het wel graag werkend krijgen. Ik heb echter geen idee hoe ik dat aanvang. Is er iemand die mij daarbij wil/kan helpen, al dan niet in levende lijve en al dan niet tegen een billijke vergoeding? Ik heb een vervangende cc/richtingaanwijzer voor een 960 er bijgeleverd gekregen.
Groeten,
Martin
Bij de koop wist ik al dat de cc niet werkte. Het is natuurlijk ook geen levensbedreigend gemis. Maar ik wil het wel graag werkend krijgen. Ik heb echter geen idee hoe ik dat aanvang. Is er iemand die mij daarbij wil/kan helpen, al dan niet in levende lijve en al dan niet tegen een billijke vergoeding? Ik heb een vervangende cc/richtingaanwijzer voor een 960 er bijgeleverd gekregen.
Groeten,
Martin
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-10-2023 18:03 #1473811
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic eerst kijken wat er mis is
heb je een uitleeskastje bij de auto? Dan kun je kijken welke foutmelding er op de CC uitkomt. Ik weet niet welke manier van uitlezen van de auto bij jouw 960 uit 1996 hoort? En waar woon je?
Groet en succes
Reinier
Groet en succes
Reinier
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2023 17:18 #1473972
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Apeldoorn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-11-2023 18:16 #1473974
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijbehorende foto
Hier mist dus duidelijk een kabel. 
[img src=" volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...l%20kabel%20mist.jpg " (class="additional class") /]

[img src=" volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...l%20kabel%20mist.jpg " (class="additional class") /]
Moderators: Jerry Stam